Αίτηση πτώχευσης από την Saab – 3.700 εργαζόμενοι απλήρωτοι επί μήνες

Αίτηση πτώχευσης από την Saab – 3.700 εργαζόμενοι απλήρωτοι επί μήνες Η Saab Automobile με 64 χρόνια ιστορίας κατέθεσε σήμερα αίτηση πτώχευσης σε σουηδικό περιφερειακό δικαστήριο

Η Saab Automobile με 64 χρόνια ιστορίας κατέθεσε σήμερα αίτηση πτώχευσης σε σουηδικό περιφερειακό δικαστήριο, δίνοντας τέλος στην εδώ και καιρό μάχη για επιβίωση της εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Saab Automobile, Victor Muller, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της ιδιοκτήτριας Swedish Automobile, κατέθεσε την αίτηση νωρίς το πρωί σήμερα, ώρες πριν το δικαστήριο συνεδριάσει για την σε εξέλιξη αναδιοργάνωση της σουηδικής εταιρείας.

Η Saab Auto από το Σεπτέμβριο λειτουργούσε υπό την προστασία των πιστωτών. Όμως οι διαπραγματεύσεις με τους κινέζους εταίρους δεν ευοδώθηκαν.
Η Saab αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, με τους 3.700 εργαζομένους της να

παραμένουν απλήρωτοι επί μήνες. Η παραγωγή στο κυριότερο εργοστάσιό της, στο Τρολχάταν της δυτικής Σουηδίας, έχει σταματήσει από τον Απρίλιο.

Η GM αυτό το Σαββατοκύριακο ανακοίνωσε ότι δεν θα εγκρίνει καμία από τις προτεινόμενες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, περιορίζοντας τις ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία ότι θα διασφαλίσει μια συμφωνία πριν από την ακροαματική διαδικασία της Δευτέρας.
Η ιστορία της Saab
Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά με την κατασκευή αεροσκαφών για την σουηδική πολεμική αεροπορία το 1937. Με το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η Saab άρχισε να επεκτείνεται στον χώρο του αυτοκινήτου και το 1944 ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στο πρώτο επιβατηγό της, το δίχρονο Project 92, που βγήκε στην αγορά το 1949 ως Saab 92. Το 1952 το αυτοκίνητο δυνάμωσε, βελτιώθηκε και μετονομάστηκε σε Saab 93, ενώ τα υπόλοιπα χρόνια η εταιρεία καθιέρωσε τη γνωστή της τραπεζοειδή μάσκα και συνέχισε να αναβαθμίζει τα αυτοκίνητά της.
Πρώτο της υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο ήταν το 99 στα τέλη του ’60, ενώ το 1976 οι πωλήσεις της εταιρείας έφταναν ήδη το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα. Το 1978 η Saab έκλεισε συμφωνία συνεργασίας με την Fiat, η οποία γέννησε τις Alfa Romeo 164, Lancia Thema και Fiat Croma, αλλά και το Saab 9000. Η Saab συνάντησε δυσκολίες τα επόμενα χρόνια και μέσα στην δεκαετία του 1980 έκανε προσπάθειες να ορθοποδήσει, αλλά τελικά δεν απέφυγε την εξαγορά από την GM.
Ωστόσο, υπό την διοίκηση της εταιρείας από τις Η.Π.Α. δημιουργήθηκε το Saab 900, που έφερε κέρδη στην εταιρεία μετά από επτά ολόκληρα χρόνια. Ακολούθησαν μοντέλα όπως τα νέα 9-3 και 9-5, αλλά και το SUV 9-7Χ, που έδωσαν στην Saab μεγάλο κύρος και οικονομικές ανάσες.
Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

ΟΣΕΥΠΕ: Πρόταση για την επανεκκίνηση του θεσμού της Κοινωνικής Κατοικίας

12 χρόνια μετά την κατάργηση του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, μια ωραία πρόταση κατατέθηκε στο δημόσιο …