Όταν το διαδίκτυο αποτελεί "άλλοθι" για το "φάγωμα" των Τεχνικών Τηλεόρασης

Του Δημήτρη
Καραγεωργόπουλου
Συνδικαλιστή - Μέλους
ΔΣ ΓΣΕΕ

Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότεροι τηλεοπτικοί
σταθμοί αναπαράγουν ειδήσεις από το διαδίκτυο και μεταφέρουν βίντεο στην τηλεοπτική
οθόνη, δήθεν τραβηγμένα από  (φιλικά)
ενημερωτικά sites
, ενώ στην ουσία πρόκειται για υλικό τραβηγμένο από δημοσιογράφους-πολυεργαλεία- που, μ' ένα κινητό τηλέφωνο νέας τεχνολογίας, υποκαθιστούν τους συνάδελφούς
τους εικονολήπτες και λοιπούς τεχνικούς τηλεόρασης.
Μάλιστα μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί (τύπου ΣΚΑΙ), αντί για
συνδέσεις με link, άρχισαν να χρησιμοποιούν το SKYPE, όπου μεταφέροντας την εικόνα στο
κεντρικό master, εν συνεχεία την ανεβάζουν στον αέρα του κεντρικού καναλιού.

Και εδώ τίθεται το εξής ερώτημα: Είναι τα διαδικτυακά βίντεο και
το
skype μέσα μετάδοσης υψηλής ευκρίνειας τηλεοπτικών προγραμμάτων; Νομίζω ότι η απάντηση είναι ΟΧΙ. Το
διαδίκτυο είναι διαδίκτυο και η τηλεόραση είναι τηλεόραση. Δεν είναι δυνατόν να
μας "παραμυθιάζουν" οι καναλάρχες, επί δύο και πλέον έτη, ότι μεταβαίνουμε
στη νέα τηλεοπτική DIGEA εποχή με "τέλεια εικόνα και super ήχο χωρίς χιόνια", κι απ' την άλλη να χρησιμοποιούν χαμηλής ποιότητας μέσα
(κατηγορίας "σκουπιδιού"), παράγοντας τηλεοπτικά προγράμματα μη
Υψηλής Ευκρίνειας (HD). Και το λέω αυτό διότι το προηγούμενο διάστημα η συμμορία
των καναλαρχών μας εξανάγκασε, με "τσαμπουκά", ν' αγοράσουμε
εκατομμύρια αποκωδικοποιητές για να μπορούμε πλέον να παρακολουθούμε την ...."ΤΕΛΕΙΑ
ΕΙΚΟΝΑ"!

Απ' την άλλη, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η
νέα τεχνολογία και το διαδίκτυο είναι, σε αρκετές περιπτώσεις,  χρήσιμα εργαλεία για την αμεσότητα μετάδοσης
ειδήσεων. Όμως είναι άλλο πράγμα η μετάδοση ενός τηλεοπτικού προγράμματος (με
ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς ποιότητας) και άλλο η διαδικτυακή ενημέρωση
μέσω των νέων πολυεργαλείων της τεχνολογίας.

Δεν πρέπει να καταργήσουμε την κάμερα, το τρίποδο, το link και να τ' αντικαταστήσουμε μ' ένα laptop, όπως δεν πρέπει να καταργήσουμε τον
εικονολήπτη, τον ηχολήπτη, τον τεχνικό ραδιοζεύξεων και το δημοσιογράφο και να
τον αντικαταστήσουμε μ' ένα laptop. Σε διαφορετική περίπτωση η τηλεόραση δεν είναι
τηλεόραση και δεν εξυπηρετείται ο σκοπός για τον οποίο παραχωρήθηκε η συχνότητα
μετάδοσης ενός εκάστου τηλεοπτικού σταθμού. Και στο θέμα αυτό θα πρέπει να
πάρει ξεκάθαρη θέση το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.

Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τα κανάλια θα έχουν βρει το τέλειο
"άλλοθι" για το "φάγωμα" των συναδέλφων τεχνικών
τηλεόρασης.

Κι αν κάποιοι δημοσιογράφοι "πολυεργαλεία" θεωρούν
ότι βγάζοντας το κινητό από την τσέπη για να "αποθανατίσουν τη στιγμή",
προσφέρουν καλές υπηρεσίες στον κλάδο, οφείλω να τους πληροφορήσω ότι δεν είναι
μακριά η ώρα που και οι ίδιοι θα υποκατασταθούν από αναγνώστες και τηλεθεατές
των sites και των καναλιών, οι οποίοι ήδη λειτουργούν ως επίδοξοι δημοσιογράφοι,
εικονολήπτες και σκηνοθέτες, ανεβάζοντας στο διαδίκτυο το δικό τους καθημερινό
"ρεπορτάζ"!
Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Οδηγίες για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων 2024

Οδηγίες για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων 2024. Υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων 1. …

3 comments

  1. Καλημέρα,
    Θέλω να πιστεύω τα όσα γράφεις παραπάνω είναι απόρροια της (λογικό είναι) άγνοιας για τι πώς ακριβώς λειτουργεί ο κλάδος μας, κι ότι δεν είναι τάση εργατοπατερισμού. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει ραγδαία. Αυτό που ίσχυε πριν πέντε χρόνια είναι πια παλαιολιθικό. Ερωτώ: Για ποιο λόγο ένας δημοσιογράφος δεν έχει το δικαίωμα να τραβήξει με το κινητό του ή με την προσωπική του μικροκάμερα ένα γεγονός που συμβαίνει μπροστά του εκείνη τη στιγμή και πρέπει να τηλεφωνήσει στον κάμεραμεν με αποτέλεσμα να το χάσει; Ο καθένας ιδώτης το κάνει αυτό και το ανεβάζει στο youtube ή στο Facebook και στα άλλα sites κοινωνικής δικτύωσης κάνοντας μάλιστα και περιγραφή, κάνοντας ουσιαστικά ερασιτεχνικό ρεπορτάζ. Το κάνεις άλλωστε και συ αυτό μέσα από το blog. 'Ήρθε ποτέ κανένας δημοσιογράφος να σε κατηγορήσει ή να σε καταγγείλει για αντιποίκηση επαγγέλματος;
    Νομίζω ότι οι αγαπητοί συνάδελφοι κάμεραν αντί να τα βάζουν με τους δημοσιογράφους θα έπρεπε να συγκρούονται με τους εργοδότες τους, για τους πενιχρούς μισθούς τους οποίους δεν παίρνουν κιόλας και επειδή πολλές φορές τους στέλνουν να κάνουν ρεπορτάζ χωρίς δημοσιογράφο. Γι' αυτό το τελευταίο δεν διαμαρτύρεται κανείς.
    Κλείνοντας θέλω να πω ότι σε αυτή την εποχή όπου μια ξενοκίνητη οικονομική δικτατορία με τη μνημονιακή της πολιτική έχει τσαλαπατήσει τις ζωές όλων μας και μας απειλεί να μας στείλει στη φτώχεια και στην εξαθλίωση, είναι ανάγκη να είμαστε αλληλέγγυοι κι όχι απέναντι ο ένας στον άλλον. Αν επιτρέψουμε την ανθρωποφαγία θα προσφέρουμε υπήρεσίες στους σύγχρονους δυνάστες του λαού.
    Με εκτίμηση
    Στέφανος Πολίτης

  2. Προφανώς Στέφανε δεν ανέγνωσες ορθά το άρθρο μου. Θα έλεγα ότι κινείται ακρίβώς στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν που περιγράφεις στο σχόλιό σου. Το άρθρο αναφέρεται στους διακριτούς ρόλους του διαδικτύου και της σύγχρονης τηλεόρασης. Όπως αναφέρω "άλλο είναι πράγμα η μετάδοση ενός τηλεοπτικού προγράμματος (με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς ποιότητας) και άλλο η διαδικτυακή ενημέρωση μέσω των νέων πολυεργαλείων της τεχνολογίας".
    Και βεβαίως ο δημοσιογράφος της τηλεόρασης δεν θα περιμένει τον καμεραμάν αν πέσει επάνω σε κάτι έκτακτο. Τι γίνεται όμως όταν πηγαίνει σε μια προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου και τραβά με το κινητό του πλάνα, ώστε να μεταδοθούν αυτά το βράδυ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων; Τι γίνεται όταν κάποιος πολίτης τηλεφωνεί στον τηλεοπτικό σταθμό για κάποιο περιστατικό και ο δημοσιογράφος "τρέχει" να καλύψει μόνος του το περιστατικό, ώστε να δείξει υπερβάλλοντα ζήλο προς το αφεντικό, που μόλις πριν από μερικές ημέρες έδιωξα έναν από τους δύο εικονολήπτες; Τι γίνεται όταν ο δημοσιογράφος μπαίνει στο control και κάνει ο ίδιος το μοντάζ, υποκαθιστώντας τον τεχνικό;
    Ας σοβαρευτούμε φίλε Στέφανε και ας αφήσουμε τις εξυπνάδες περί "τάσης εργατοπατερισμού", διότι όσο συμβαίνει στους άλλους…όλα καλά, όταν όμως "καίγεται η δική μας γούνα", τότε καταγγέλουμε τους "εργατοπατέρες" ότι δεν έκαναν τίποτα για να μας προστατέψουν!
    Δημήτρης Καραγεωργόπουλος
    "ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΑΣ"

  3. Με μεγάλη καθυστέρηση (δυστυχώς) και γι' αυτό ευθύνομαι εγώ, διάβασα την απάντησή σου στο σχόλιό μου. Επιμένω ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Για να δούμε όμως ποιος μιλάει σοβαρά και ποιος ατειεύεται.
    Η δημοσιογραφία στην Ελλάδα είναι ένα επάγγελμα που τελεί υπό αναστολή… Η δε σύγχρονη δημοσιογραφία είναι από πολύ καιρό πριν "one man show" κι όσοι δεν το βλέπουν εγκλωβίζουν κόσμο να επιμένουν σε δουλειές που χάνονται. Αγαπητέ Δημήτρη, μιλάς για δημοσιογράφους που επειδή θέλουν να κάνουν τον καλό και να είναι αρεστοί στους καναλάρχες τρέχουν αυτοί σε συνεντεύξεις και τραβούν πλάνα υποκαθιστώντας τους καμεραμάν. Αν υπάρχουν τέτοιοι δημοσιογράφοι που τρώνε το ψωμί άλλων συναδέλφων τους καταδικάζω και προκαλώ όποιον θέλει να τους καταγγείλλει στο Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΠΗΝ στο οποίο οι συνάδελφοί μου μου έκαναν την τιμή και με εξέλεξαν. Όμως πολύ φοβάμαι ότι δεν είναι έτσι. Οι καναλάρχες δεν πληρώνουν ούτε τους κάμεραμέν ούτε τους δημοσιογράφους. Αυτό είναι γνωστό πια σε όλους. Όσοι λοιπόν συνεχίζουν να καλύποτουν εκδηλώσεις κλπ. το κάνουν για να παραμένουν στην "αγορά" ενώ με ρικοί σκέφτονται (πολύ κακώς) και το παραγοντιλίκι. ¨Οπως και νάχει πάντως αγαπητέ Δημήτρη, το θέμα με τους κάμεραμάν είναι τελειωμένο. Τους προσπερνά η τεχνολογία, όπως άφησε πίσω παλαιότερα τους δακτυλογράφους, τους σελιδοποιούς κ.ο.κ.
    Κλείνοντας και σε ό,τι αφορά στη "δική μας γούνα", αυτή έχει καεί από τις πρώτες. Ο εκδότης της εφημερίδας ΣΗΜΕΡΙΝΗ την έκλεισε το Ιούνιο του 2010 και μας πτώχευσε αφού δεν μας κατέβαλε δεδουλευμένα πολλών μηνών, καθώς και την αποζημιώσή μας. Και από τότε μέχρι σήμερα κανείς από τους φορείς που κόπτονται για τα δικαιώματα άλλων συναδέλφων από άλλους κλάδους, δεν θεώρησε σκόπιμο να καταγγείλει στην κοινή γνώμη της Πάτρας και όχι μόνο τον εκδότη ο οποίος παρέβη και τους όρους του Αναπτυξιακού Νόμου στον οποίο είχε ενταχθεί και είχε χρηματοδοτηθεί αδρά, αντίθετα με τη σιωπή των αρμοδίων φορέων ο κ. εκδότης σήμερα απολαμβάνει άλλων αξιωμάτων.