ΕΛΒΟ: Αγωνιούν οι εργαζόμενοι για το μέλλον τους

Διαδήλωση εργαζομένων στην Ελληνική Πολεμική ΒιομηχανίαΤο... μετέωρο βήμα της ΕΛΒΟ ταλανίζει το μέλλον των 350 εργαζομένων της, την αξιοπιστία της κυβέρνησης, την οικονομία της Θεσσαλονίκης και οποιαδήποτε αναπτυξιακή προοπτική της ίδιας της επιχείρησης, που λόγω της εκκαθάρισης έχει -στην ουσία- βγει από την αγορά.
Κι ενώ η γνωστή πολυεθνική εταιρεία συμβούλων Ernst & Young περιμένει οδηγίες από την κυβέρνηση για το πού να κατευθύνει τα πράγματα, οι εργαζόμενοι ζητούν αγωνιωδώς πολιτική λύση, διότι χάνονται δουλειές εκατομμυρίων ευρώ, ενώ μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας έχει γίνει μπαλάκι ανάμεσα στα υπουργεία Οικονομικών και Αμυνας.
Ο χρόνος έχει παγώσει
Στην πραγματικότητα, ο χρόνος για την ΕΛΒΟ μοιάζει σήμερα να έχει παγώσει. Η εταιρεία έχει βγει προς πώληση από τον ειδικό εκκαθαριστή τής Ernst & Young, σε τέσσερα κομμάτια:

● Το ακίνητο που βρίσκεται στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου Θεσσαλονίκης και παρουσιάζει ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.
● Το εργοστάσιο και ο μηχανολογικός εξοπλισμός.
● 11 στρατιωτικά φορτηγά που είχαν κατασκευαστεί για τις κυπριακές δυνάμεις και τα αποθέματα ανταλλακτικών που ενδιαφέρουν τον ελληνικό στρατό.
● Δύο οικόπεδα της εταιρείας στη περιοχή του Καλοχωρίου.
Στην όλη υπόθεση της πώλησης, εκείνο που είχε προκαλέσει εντύπωση τον περασμένο Νοέμβρη, ήταν ότι δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στους περίπου 350 εργαζομένους, που ακόμη και σήμερα, παρότι η κυβέρνηση άλλαξε, προσπαθούν να βρουν άκρη με τις πολιτικές ηγεσίες στα υπουργεία Οικονομικών (βλ. Μάρδας) και Αμυνας (βλ. Ησυχος), προκειμένου να εξασφαλίσουν το μέλλον της εταιρείας και φυσικά το δικό τους.
«Το θέμα των εργαζομένων είναι πολιτικό...», ανέφεραν κύκλοι του εκκαθαριστή.
«Πράγματι, το θέμα της ΕΛΒΟ συνολικά είναι πολιτικό», αναφέρει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων, Θόδωρος Αλιόγκας.
«Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται μια εκκαθάριση που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση κατ’ εντολή της τρόικας. Η εκκαθάριση αυτή όμως, αντί να επιλύσει προβλήματα και να δημιουργήσει αναπτυξιακή προοπτική, δημιούργησε άλλα μεγαλύτερα. Μας έχει βγάλει εκτός ανταγωνισμού, για παράδειγμα. Δεν μπορούμε να πάρουμε μέρος σε διαγωνισμούς εδώ κι έναν χρόνο, ενώ υπάρχουν δουλειές που θα μπορούσαμε να χτυπήσουμε. Γι’ αυτό η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει την εκκαθάριση, όχι σήμερα αλλά χθες...», υποστηρίζει.
«Φυτοζωούμε. Την περασμένη εβδομάδα ήλθε αντιπροσωπεία από την Αίγυπτο για μια παραγγελία για άρματα μάχης. Υπεγράφη κι ένα προσύμφωνο, αλλά είναι στον αέρα, γιατί το υπουργείο Οικονομικών λέει τα δικά του... Οτι δηλαδή, δεν δικαιούμαστε να κάνουμε τέτοιες ενέργειες. Τότε, γιατί επελέγη η εν λειτουργία εκκαθάριση; Αν θέλει η πολιτική ηγεσία να δώσει λύση, όπως λέει, τότε γιατί δεν τη δίνει;», αναρωτιέται ο κ. Αλιόγκας.
Τα 15 εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν στην ΕΛΒΟ και κάποια χρήματα από προγράμματα, το πολύ σε δύο μήνες τελειώνουν, οπότε θα ανακύψει θέμα μισθοδοσίας. Ενδιαφερόμενοι για δουλειές και συνέργειες φαίνεται πως υπάρχουν. Ενώ όμως η εκκαθάριση θα έπρεπε να ολοκληρωθεί το α’ εξάμηνο του 2015, οι πληροφορίες λένε ότι θα καθυστερήσει.
«Η εταιρεία βρίσκεται σ’ ένα κομβικό σημείο αυτή τη στιγμή. Στην πραγματικότητα το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση δεν λέει τι θέλει να κάνει. Ο μεν κ. Μάρδας καλοβλέπει την ιδιωτικοποίηση καθώς έχει εκδηλωθεί γερμανικό ενδιαφέρον από τον κολοσσό του είδους «Κράους Μάφεϊ», ενώ ο κ. Ησυχος προτιμά να την πάρει στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας για συντήρηση στρατιωτικών οχημάτων κυρίως.
Στο μεταξύ ο χρόνος κυλάει. Η επιχείρηση είναι ανενεργή και εκείνο που επείγει είναι μια απόφαση με κύριο γνώμονα το συμφέρον των εργαζομένων. Αλλωστε η ΕΛΒΟ ποτέ δεν ήταν μια ζημιογόνα επιχείρηση», ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Σε δημόσια διαβούλευση ο «μεγάλος αδελφός» στις μεταφορές

Το προσχέδιο διαχωρίζεται σε δύο κατηγορίες - Για την ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης των αγαθών …