Νέα υπουργική απόφαση για τη συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Αγωγή

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για τα κριτήρια
συνάφειας μεταπτυχιακών και διδακτορικών με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση,
για τα οποία τις τελευταίες μέρες έχουν υπάρξει πολλά δημοσιεύματα. Προηγήθηκε
η ανάρτησή της στη «Διαύγεια».
Η προηγούμενη υπουργική απόφαση που όριζε μεταξύ των άλλων
«Όλοι οι μεταπτυχιακοί-διδακτορικοί τίτλοι των υποψηφίων αναπληρωτών για ένταξη
στους πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) καθώς και του ΕΕΠ-ΕΒΠ πλην
όσων αναγράφουν ρητά Ειδική Αγωγή ή Σχολική Ψυχολογία, εξετάζονται ως προς τη
συνάφειά τους με την ΕΑΕ», φέρει το χαρακτηρισμό: «Μη Έγκυρο-Διορθώθηκε από
Νεότερο», καθώς διορθώθηκε από νέα απόφαση στην οποία αφαιρέθηκε το «πλην όσων αναγράφουν
ρητά Ειδική Αγωγή ή Σχολική Ψυχολογία», ενώ προστέθηκε μεταξύ των άλλων ότι η
εξέταση  θα γίνει κατά το σχολικό έτος 2015-2016. Μάλιστα στο ΦΕΚ
αναφέρεται ότι καταργείται η υπ’ αριθμ. 8726/05−08−2015 υπουργική απόφαση.

Α. Κριτήρια της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων
με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ):
1. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει
αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ.
Τίτλοι από άλλα τμήματα πρέπει να έχουν εκπαιδευτική εφαρμογή στην ΕΑΕ.
2. Το πρόγραμμα σπουδών να είναι 2ετές και
να περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
3. Τα 6/8 των μαθημάτων του Προγράμματος
Σπουδών να είναι σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών
αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την
ΕΑΕ.
Β. Κριτήρια της συνάφειας των διδακτορικών τίτλων με
την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ):
1. Ο διδακτορικός τίτλος σπουδών να έχει
αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ.
Τίτλοι από άλλα Τμήματα πρέπει να έχουν παιδαγωγική εφαρμογή στην ΕΑΕ.
2. Η διδακτορική διατριβή θα πρέπει να έχει
θέμα σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του
νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
3. Ο Επιβλέπων καθηγητής ή τουλάχιστον ένα
μέλος της τριμελούς επιτροπής θα πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με
τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008,
Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
Τα ως άνω κριτήρια είναι δυνατόν να τροποποιούνται μετά από
τεκμηριωμένη αιτιολόγηση της Επιστημονικής Επιτροπής, αν από την άσκηση των
επιστημονικών καθηκόντων της προκύψουν σχετικές ανάγκες. Η σχετική τροποποίηση
γίνεται με υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση του ΙΕΠ.
Όλοι οι μεταπτυχιακοί-διδακτορικοί τίτλοι των υποψηφίων
αναπληρωτών για ένταξη στους πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) καθώς
και του ΕΕΠ−ΕΒΠ εξετάζονται ως προς τη συνάφεια τους με την ΕΑΕ, από την αρμόδια
Επιτροπή του ΙΕΠ κατά το σχολικό έτος 2015−2016.
Προϋπηρεσίες οι οποίες αποκτήθηκαν από ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών
ΕΑΕ, καθώς και του ΕΕΠ−ΕΒΠ, με μεταπτυχιακό-διδακτορικό τίτλο, έως και το
σχολικό έτος 2014−2015 δεν θίγονται.
Η κάλυψη των απαιτούμενων κριτηρίων που αφορούν στα έτη
σπουδών, στην εξειδίκευση ανά αναπηρία, στην πρακτική άσκηση και στο
εκπαιδευτικό ίδρυμα φοίτησης δύναται να οδηγούν σε προσωρινή συνάφεια με την
ΕΑΕ για ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι τις 31 Αυγούστου 2016. Η προσωρινή συνάφεια
επανεξετάζεται και οδηγεί σε συνάφεια, όταν αποκτηθεί πλήρης κάλυψη των
απαιτούμενων κριτηρίων. Από την έκδοση αυτής της απόφασης:
α) δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του
δημοσίου και
β) καταργείται η υπ’ αριθμ. 8726/05−08−2015
υπουργική απόφαση.
Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Υψηλοί τόνοι με το «καλημέρα» για την πρόταση μομφής

Πυρά από την αντιπολίτευση, τόσο για το πτωχευτικό ν/σ, όσο και για την πολιτική που …