βέλτιστων πρακτικών, την ανάπτυξη εμπειρογνωμοσύνης και την ανάλυση και στήριξη
διασυνοριακών μέτρων» προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο την πρόληψη και
αποτροπή της αδήλωτης εργασίας.
Marianne Thyssen, σε σχετική ερώτηση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη. Πιο
συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης στην ερώτησή του έθετε το θέμα της έκρηξης
της αδήλωτης εργασίας στην Ελλάδα, η οποία «αυξήθηκε θεαματικά κατά τη διάρκεια
της οικονομικής κρίσης, με το 2014 να κλείνει με 27.635 ελέγχους σε
επιχειρήσεις, από τους οποίους προκύπτει ότι το 13,85% απασχολεί αδήλωτους
εργαζομένους» και σημείωνε ότι «το πραγματικό πρόβλημα της αδήλωτης εργασίας
γίνεται ακόμα εντονότερο, εάν αναλογιστούμε τους περιορισμένους και
δειγματοληπτικούς ελέγχους που διενεργεί το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, το οποίο
εδώ και χρόνια είναι υποστελεχωμένο».
ευρωβουλευτή ότι «έχει υποβάλει πρόταση για τη δημιουργία πλατφόρμας για την
πρόληψη και αποτροπή της αδήλωτης εργασίας», η οποία «θα φέρει σε επαφή τις
αρχές επιβολής του νόμου απ’ όλα τα κράτη μέλη, με σκοπό την ανταλλαγή βέλτιστων
πρακτικών, την ανάπτυξη εμπειρογνωμοσύνης και την ανάλυση και στήριξη
διασυνοριακών μέτρων, ενώ παράλληλα θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με
το πρόβλημα μέσω κοινών δραστηριοτήτων, όπως οι πανευρωπαϊκές εκστρατείες και
της υιοθέτησης περιφερειακών και πανευρωπαϊκών στρατηγικών».
κατέληξε σε μια γενική προσέγγιση στην πρόταση. Το Κοινοβούλιο ενέκρινε την
έκθεσή του στις 22 Μαΐου 2015. Εναπόκειται πλέον στους συννομοθέτες να βρουν
κοινό έδαφος που θα επιτρέψει στην πλατφόρμα να συμβάλει στην αντιμετώπιση του
προβλήματος με αποτελεσματικό τρόπο σε όλα τα κράτη μέλη».
γραπτής απάντησης E-006555/2015 προς την Επιτροπή Άρθρο 130 του Κανονισμού
Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL) Θέμα: Έκρηξη της αδήλωτης εργασίας στην
Ελλάδα. Η αδήλωτη εργασία στην Ελλάδα αυξήθηκε θεαματικά κατά τη διάρκεια της
οικονομικής κρίσης, με το 2014 να κλείνει με 27.635 ελέγχους σε επιχειρήσεις,
από τους οποίους προκύπτει ότι το 13,85% απασχολεί αδήλωτους εργαζομένους.
εντονότερο, εάν αναλογιστούμε τους περιορισμένους και δειγματοληπτικούς
ελέγχους που διενεργεί το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, το οποίο εδώ και χρόνια
είναι υποστελεχωμένο.
μόνιμη πληγή στο ασφαλιστικό σύστημα της Ελλάδας, καθώς επίσης ότι η νέα
ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να ενισχύσει, να εκσυγχρονίσει και να
αναβαθμίσει τον ρόλο και τη λειτουργία των ελέγχων στην αγορά εργασίας,
ερωτάται η Επιτροπή:
στην Ελλάδα και σε τι ποσό υπολογίζει τα διαφυγόντα έσοδα για το ασφαλιστικό
σύστημα;
υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση και ποια τα ποσοστά της ανά κράτος μέλος;
αδήλωτης εργασίας στην ΕΕ και με ποιους τρόπους σκοπεύει να βοηθήσει την
ελληνική κυβέρνηση στις μεταρρυθμιστικές της προσπάθειες; E-006555/2015
Απάντηση της κ. Thyssen εξ ονόματος της Επιτροπής 24.8.2015)
πλατφόρμας για την πρόληψη και αποτροπή της αδήλωτης εργασίας.
του νόμου απ’ όλα τα κράτη μέλη, με σκοπό την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών,
την ανάπτυξη εμπειρογνωμοσύνης και την ανάλυση και στήριξη διασυνοριακών
μέτρων, ενώ παράλληλα θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με το πρόβλημα
μέσω κοινών δραστηριοτήτων, όπως οι πανευρωπαϊκές εκστρατείες και της
υιοθέτησης περιφερειακών και πανευρωπαϊκών στρατηγικών.
Επιτροπής, παρουσιάζει μια επισκόπηση της κατάστασης της αδήλωτης εργασίας στα
κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
μελών για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας. Τον Οκτώβριο του 2014 το
Συμβούλιο κατέληξε σε μια γενική προσέγγιση στην πρόταση. Το Κοινοβούλιο
ενέκρινε την έκθεσή του στις 22 Μαΐου 2015.
που θα επιτρέψει στην πλατφόρμα να συμβάλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος
με αποτελεσματικό τρόπο σε όλα τα κράτη μέλη.