Νομική ασπίδα των καταναλωτών του διαδικτύου

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Οι πολίτες που κάνουν ηλεκτρονικά αγορές δικαιούνται ίδιο επίπεδο προστασίας με αυτό που έχουν στις συμβατικές συναλλαγές τους, όπως καθιστά σαφές ο ΟΟΣΑ, στις συστάσεις του προς την Ελλάδα, για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, ώστε να αντιμετωπισθούν οι νέοι κίνδυνοι που δημιουργούνται από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Επισημαίνει τις οδηγίες του πως:

"Καλούνται όλες οι χώρες να συνεργασθούν με τις επιχειρηματικές και καταναλωτικές οργανώσεις για να καθορίσουν τις αλλαγές στη νομοθεσία που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η προστασία των καταναλωτών πρέπει να αφορά και τις ηλεκτρονικές εφαρμογές (apps) και τις υπηρεσίες που προσφέρονται δωρεάν, με αντάλλαγμα την απόκτηση πρόσβασης σε προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Οι καταναλωτές έλκονται σταδιακά από την άνεση και τη δυνατότητα επιλογών που προσφέρουν οι αγορές μέσω διαδικτύου, αλλά η ασφάλεια των πληρωμών ή η νομική προσφυγή, σε περίπτωση προβλήματος, κάνουν πολλούς να παραμένουν επιφυλακτικοί.

Οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να παρερμηνεύουν ή να αποκρύπτουν όρους και προϋποθέσεις, που είναι πιθανόν να επηρεάσουν αποφάσεις αγορών, ή να προσπαθούν να κρύβουν την ταυτότητά τους ή την τοποθεσία τους.

Δεν πρέπει να εμπλέκονται σε δόλιες πρακτικές όσον αφορά τη συγκέντρωση ή χρήση προσωπικών στοιχείων, ενώ θα πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα την προώθηση προϊόντων τους όταν απευθύνονται σε παιδιά ή άλλους ευάλωτους καταναλωτές.

Θθα πρέπει να υπάρχουν προβλέψεις, που θα διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές καταλαβαίνουν τους όρους και τις προϋποθέσεις σχετικά με την απόκτηση και χρήση ψηφιακού περιεχομένου, όπως των online ταινιών και μουσικής, που αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μηχανισμούς, που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν εύκολα, για να λύνουν γρήγορα τις διαφορές που προκύπτουν κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους εντός της χώρας τους ή διασυνοριακά."

Σε αυτό το σημείο να αναφερθεί πως σήμερα μπορεί το 75% των καταναλωτών σε χώρες του ΟΟΣΑ να έχουν καθημερινά πρόσβαση στο διαδίκτυο, αλλά η πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού απέδειξε ότι μόνο ο ένας στους δύο προχώρησε σε ηλεκτρονική αγορά το 2014, γιατί οι υπόλοιποι ανησυχούν για την ασφάλεια και τα προσωπικά τους δεδομένα.

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Κικίλιας για κακοκαιρία: Η προσπάθεια μέχρι τώρα απέδωσε

 «Ήμασταν όλοι εδώ συντονισμένοι και οργανωμένοι» δήλωσε από το συντονιστικό κέντρο των επιχειρήσεων στη Θεσσαλία ο …