Έλληνες Οδηγοί μέσων μεταφοράς ζητούνται από τη Γερμανία

trenogermania

Χιλιάδες θέσεις οδηγών λεωφορείων, μετρό, τραμ, φορτηγών και μηχανοδηγών τραίνων έχουν προκηρυχθεί στην Γερμανία, από τις δημόσιες και ιδιωτικές και συγκοινωνίες, λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης και της ενίσχυσης των δρομολογίων.

Από την Deutsche Welle γίνεται λόγος για τις ακόλουθες θέσεις εργασίας:

Μηχανοδηγοί τραίνων

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ελάχιστοι νέοι ενδιαφέρονται πλέον για το επάγγελμα του μηχανοδηγού. Σύμφωνα με το συνδικάτο μηχανοδηγών GDL στη Γερμανία υπάρχει ήδη σήμερα έλλειψη 800 με 1.000 οδηγών. Ο λόγος; Από τους μηχανοδηγούς απαιτείται ένα «ελαστικό» ωράριο που τους αναγκάζει να περνούν πολλές ώρες ή νύχτες μακριά από τους δικούς τους. Παράλληλα το GDL επικρίνει την έλλειψη θέσεων μαθητείας. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θέλουν να προσλάβουν φέτος 1.200 μηχανοδηγοί, αλλά σήμερα υπάρχουν μόλις 1.000 εκπαιδευόμενοι.

Οδηγοί φορτηγών

Και στη μεταφορά αγαθών διαπιστώνεται έλλειψη οδηγών στη Γερμανία. «Δυστυχώς δεν υπάρχουν και πολλοί ενδιαφερόμενοι που θέλουν να μάθουν το επάγγελμα», λέει ο Βόλφγκανγκ Βέστερμαν Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ένωσης των Συνδέσμων Επαγγελματιών Οδηγών (BdBV) με έδρα το Βούπερταλ. Υπολογίζει ότι στην ευρύτερη περιοχή γύρω από την πόλη του Ντούισμπουργκ στην δυτική Γερμανία θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια έλλειψη περίπου 3.000 οδηγών. Σύμφωνα με το Γερμανικό Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο (DIHK) μόλις 7.000 νέοι ξεκίνησαν πέρυσι την τριετή εκπαίδευση για να γίνουν οδηγοί. Υπάρχουν μάλιστα εταιρίες μεταφορών που είτε αναζητούν οδηγούς σε άλλες χώρες της ΕΕ, είτε πείθουν τους οδηγούς τους να πάρουν σύνταξη αργότερα.

Οδηγοί μετρό και τραμ

Κάπως καλύτερη είναι η κατάσταση στα τραμ και το μετρό των γερμανικών πόλεων, διαπιστώνει η εκπρόσωπος των Αστικών Συγκοινωνιών Βερολίνου (BVG). Παρόμοια είναι η κατάσταση και στις συγκοινωνίες του Μονάχου (MVG). Λαμβάνουμε κάθε χρόνο 2.000 αιτήσεις ενδιαφερομένων, δηλώνει ο εκπρόσωπος, προειδοποιεί ωστόσο ότι η ζήτηση για οδηγούς αυξάνεται, μιας και όλο και περισσότεροι παλαιότεροι οδηγοί βγαίνουν στη σύνταξη. Πολλοί ενδιαφερόμενοι πάντως αποθαρρύνονται και από τα υψηλά ενοίκια στο Μόναχο και έτσι προτιμούν να αναζητήσουν εργασία σε άλλες γερμανικές πόλεις.

Οδηγοί λεωφορείων:

Μέσα στα επόμενα χρόνια δεν αποκλείεται να… «χηρέψουν» πολλές θέσεις πίσω από το τιμόνι. Ο Ομοσπονδιακός Σύνδεσμος Ιδιωτικών Λεωφορείων (BDO) καταγράφει όλο και λιγότερους νέους που θέλουν να μάθουν το επάγγελμα. «Μας λείπουν αυτή τη στιγμή 2.000 οδηγοί», λέει ο εκπρόσωπος του συνδέσμου, που εκπροσωπεί 3.000 μικρομεσαίες εταιρίες με κάθε λογής πούλμαν. Υπολογίζει μάλιστα ότι σε λίγα χρόνια στον κλάδο θα υπάρχουν 10.000 λιγότεροι οδηγοί από ό,τι απαιτούν οι αυξανόμενες ανάγκες. Με την εκστρατεία «Γίνε οδηγός λεωφορείου» ο Σύνδεσμος BDO προσπαθεί να πείσει νέους ή νέες στη Γερμανία να ακολουθήσουν αυτό το απαιτητικό και γεμάτο ευθύνες επάγγελμα.


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Πάνω από 830 ευρώ ο νέος κατώτατος μισθός- Από πότε θα ισχύσει

Σε κάθε περίπτωση, το καθαρό ποσό, είναι πολύ μικρότερο. Πάνω από 830 ευρώ μεικτά θα …