Το κατάλαβε το Spiegel και όχι η Ελληνική κυβέρνηση: Ποιους αποκαλεί κατακτητές;

aerodromio-makedonia

«Είναι κατακτητές δεν είναι επενδυτές» είναι ο τίτλος με τον οποίο επιγράφει το ρεπορτάζ του το Spiegel, αναφερόμενο στην ανάληψη της διαχείρισης των 14 ελληνικών αεροδρομίων από τη γερμανική εταιρεία Fraport, αναφερόμενο στην άμεση διαχείριση των 14 ελληνικών αεροδρομίων από τη Fraport και εστιάζοντας στις αιτιάσεις συνδικάτων και φορέων, όταν την ίδια στιγμή η FAZ περιγράφει το νοσηρό τοπίο λειτουργίας των καναλιών μέχρι σήμερα.

To άρθρο μιλά για την ανάληψη καταρχάς του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη και στη σχετική ενημερωτική εκδήλωση που έγινε ενώ στη συνέχεια σημειώνει ότι από τον Νοέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο θα γίνει η ανάληψη και των 13 υπόλοιπων αεροδρομίων. «Με την εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη και άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις το επόμενο διάστημα, η Fraport θέλει να πείσει τις διάφορες περιοχές ότι θα επωφεληθούν και αυτές από τις επενδύσεις. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, τα αεροδρόμια θα επεκταθούν με στόχο να αναζωογονήσουν την τοπική οικονομία. Γύρω στα 330 εκατομμύρια ευρώ θέλουν να επενδύσουν μέχρι το 2020».

Στην ενημερωτική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη «η επίθεση γοητείας φαίνεται πως είχε αποτελέσματα. ‘Είναι μια πολύ καλή συμφωνία’ δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. Ξενοδόχοι και επικεφαλής επιχειρήσεων δήλωσαν επίσης ικανοποιημένοι. Ελπίζουν τώρα σε περισσότερους επισκέπτες, πιο απλές εξαγωγές και μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη».

«Ωστόσο δεν είναι όλοι οι Έλληνες ενθουσιασμένοι με τη συνεργασία με τους Γερμανούς» υπογραμμίζει το άρθρο. «Τα ελληνικά συνδικάτα δεν θέλουν να τα παρατήσουν τόσο εύκολα. Σύμφωνα με έγγραφα που δόθηκαν στο Spiegel Online, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) θα προσφύγει από κοινού με άλλες οργανώσεις και θεσμούς εναντίον της συμφωνίας στην Κομισιόν ενώ το θέμα απασχολεί και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η ΟΣΥΠΑ θεωρεί πως η συμφωνία παραβιάζει το δημόσιο συμφέρον καθώς και τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού».

Ο αγώνας των καναλιών για τις άδειες

Στην αδειοδότηση των καναλιών αναφέρεται δημοσίευμα της εφημερίδας Frankfurter Allgemeine Zeitung, η οποία περιγράφει με γλαφυρό τρόπο την κατάσταση που επικρατούσε μέχρι σήμερα: «Μεγάλοι επιχειρηματίες, συχνά από τον εφοπλιστικό χώρο επεδίωκαν πολιτική επιρροή με τη βοήθεια των καναλιών. Εξαιτίας του γεγονότος ότι μέχρι σήμερα δίνονταν μόνο προσωρινές άδειες, ο νεποτισμός γιγαντωνόταν. Η παράταση μιας προσωρινής άδειας από έναν υπουργό ήταν μια χάρη η οποία ενδεχομένως να συνοδευόταν από κάποιο αντάλλαγμα. Από την άλλη πλευρά, κάποιοι επιχειρηματίες θα μπορούσαν να είναι ικανοποιημένοι αφού δεν πλήρωσαν για άδειες που διήρκησαν χρόνια. Οι κυβερνώντες ανεξάρτητα εάν ήταν συντηρητικοί ή σοσιαλδημοκράτες προσπαθούσαν να ευνοήσουν τους φίλους τους με κρατικές παραγγελίες για να χρηματοδοτήσουν έμμεσα φίλα προσκείμενα κανάλια. Ακόμα και ελληνικές τράπεζες ήταν αναμεμειγμένες με δάνεια που αργότερα παραγράφηκα. Για το λόγο αυτό η Τρόικα εξάρτησε τη χορήγηση δανείων σε εταιρείες ΜΜΕ από ειδικές προϋποθέσεις».

Πηγή: Deutsche Welle


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας στον κασσελάκη για τα νησιά

Δαπανούνται ετησίως περί τα 36 εκατομμύρια ευρώ για την σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, αναφέρει …