Διαδικτυακός εκσυγχρονισμός των παραδοσιακών Σούοερ Μάρκετ

Την παρουσία τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο ενισχύουν ολοένα και περισσότερο οι παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όχι τόσο για να αυξήσουν τον τζίρο τους, αλλά κυρίως για να συγκρατήσουν ενδεχόμενες απώλειες προς ανταγωνίστριες αλυσίδες ή προς τα αμιγώς ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

Στην πραγματικότητα και οι ελληνικές αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων επιχειρούν σταδιακά να προσαρμοστούν στη στρατηγική της πολυκαναλικής διάθεσης των προϊόντων.

Την ίδια ώρα όπως παρουσιάζει αναλυτικά η "Καθημερινή" και οι Ελληνες καταναλωτές επιχειρούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η ανάπτυξη της τεχνολογίας με τους νεότερους να προτιμούν περισσότερο σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία την αγορά ειδών σούπερ μάρκετ μέσω του Διαδικτύου. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 2016 το ποσοστό όσων είχαν αγοράσει προϊόντα παντοπωλείου από το Διαδίκτυο ανερχόταν σε 20% από 16% το 2015. Πρόσφατη έρευνα, εξάλλου, της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI έδειξε ότι το 25% των Ελλήνων καταναλωτών που σήμερα πραγματοποιεί τα ψώνια του με επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα και όχι ηλεκτρονικά, δήλωσε ότι προτίθεται στους επόμενους μήνες να ψωνίσει τα είδη σούπερ μάρκετ μέσω του Διαδικτύου. Επιπλέον, το 40% των Ελλήνων καταναλωτών έχει επισκεφθεί τουλάχιστον μια φορά τους τελευταίους έξι μήνες ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, χωρίς ωστόσο απαραιτήτως να έχει πραγματοποιήσει αγορές, στοιχείο που δείχνει επίσης ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης σε αυτό τον τομέα. Για ποιο λόγο επισκέπτονται οι Ελληνες καταναλωτές ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αν όχι για να ψωνίσουν απευθείας από αυτά; Στη συντριπτική τους πλειονότητα, το 86%, για να ενημερωθεί και να επωφεληθεί από τυχόν προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της αγοράς, ο τζίρος που πραγματοποιήθηκε το 2016 μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ υπολογίζεται σε 25 εκατ. ευρώ, ενώ το 2017 εκτιμάται ότι θα είναι σχεδόν διπλάσιος.

Από τις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διαθέτουν δηλαδή κυρίως φυσικά καταστήματα, ηλεκτρονικό κατάστημα έχουν αναπτύξει η «ΑΒ Βασιλόπουλος» και πολύ πρόσφατα η αλυσίδα «Κρητικός».

Η πρώτη επιχείρηση σούπερ μάρκετ που είχε αναπτύξει ηλεκτρονικό κατάστημα ήταν η «Βερόπουλος», το οποίο όμως έπαψε να λειτουργεί όταν οι δραστηριότητες της εταιρείας στην Ελλάδα μεταβιβάστηκαν στην «Metro AEBE». Η τελευταία τον Φεβρουάριο του 2017 ξεκίνησε στρατηγική συνεργασία με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, το welovesupermarket.gr, το οποίο από το 2013 που ιδρύθηκε έως σήμερα έχει εκτελέσει πάνω από 420.000 παραγγελίες.

Ενα από τα πρώτα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ που πρώτα λειτουργούσε ως συνεργάτης της Carrefour – Μαρινόπουλος είναι το caremarket.gr. H εταιρεία με μετόχους κατά 65% την Total Fit Products και κατά 35% την κυπριακή Armaria Investments Ltd. διαθέτει από το ηλεκτρονικό της κατάστημα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της «Σκλαβενίτης».

Συνεργασία με τον όμιλο αγορών ΕΛΟΜΑΣ έχει το ηλεκτρονικό κατάστημα yoda.gr που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2016, ενώ την ίδια χρονιά, λίγους μήνες νωρίτερα είχε δημιουργηθεί το e-fresh.gr.


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης: Κάποιοι δεν μπορούν να διαχειριστούν την εσωτερική τους δυσπιστία

Αφού εξέφρασε την εμπιστοσύνη του ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει αυτό που πρέπει για την …