Παραιτήθηκε για να μην αναγνωρίσει «αναξιοκρατική ισοτιμία» μεταπτυχιακού από κολέγιο

Την παραίτηση του υπέβαλε από το περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ) Δυτικής Θεσσαλονίκης και τη θέση του Αντιπροέδρου, που κατείχε εδώ και τέσσερα χρόνια, ο Βασίλης Κ. Χατζής, όπως σημειώνει «για λόγους συνείδησης και αξιοπρέπειας», καθώς κλήθηκε να αναγνωρίσει «ισοτιμία» μεταπτυχιακού προγράμματος από κολέγιο το οποίο «στερείται αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ».

«Είναι άδικο και αναξιοκρατικό να μπουν από το παράθυρο αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας προγραμμάτων σπουδών Κολέγια και Ιδρύματα που χορηγούν τίτλους διά αλληλογραφίας έχοντας ένα παράρτημα βιτρίνας στη χώρα μας», σημειώνει ο κ. Χατζής.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην επιστολή που δημοσιεύθηκε στο alfavita.gr, κατατέθηκε στο ΠΥΣΠΕ (από τις 27/1/2020) και θα είναι θέμα συνεδρίασης σε επόμενο Συμβούλιο (19/2/2020), αίτημα αναγνώρισης συνάφειας “μεταπτυχιακού” τίτλου της αλλοδαπής από εκπαιδευτικό που υπηρετεί στη Διεύθυνσή μας. «Ο συγκεκριμένος τίτλος μεταπτυχιακών σπουδών στερείται αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ. Με βάση το νέο νόμο αρκεί η “επαγγελματική ισοδυναμία συναφούς αντικειμένου” που έχει λάβει εδώ και χρόνια από μια επιτροπή του Υπουργείου, ώστε το ΠΥΣΠΕ να αναγνωρίσει την «πολυπόθητη συνάφεια» του συγκεκριμένου “μεταπτυχιακού τίτλου”, λέει.

«Επειδή ο συγκεκριμένος τίτλος έχει κατατεθεί αρκετές φορές για αναγνώριση συνάφειας τα προηγούμενα χρόνια, το Συμβούλιο δεν έμπαινε καν στη διαδικασία της συνάφειας παρά μόνο παρέπεμπε την εκπαιδευτικό στη διαδικασία της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ και αν και εφόσον υφίσταται ως ισότιμο το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό της αλλοδαπής με τα αντίστοιχα των ελληνικών Πανεπιστημίων, τότε και μόνο τότε θα αποφασίζαμε για τη συνάφειά του (δεν κατατέθηκε ποτέ στο ΔΟΑΤΑΠ από την ίδια, γιατί άραγε;)

Με λίγα λόγια: στην προϋπόθεση που υπήρχε στον προηγούμενο νόμο «…αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ» προστέθηκε στο νέο νόμο ένα διαζευκτικό με μία πρόταση ακόμη «ή επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου». Είναι ολοφάνερη η διαφορά της ακαδημαϊκής ισοτιμίας με την επαγγελματική ισοδυναμία. Η πρώτη διαπιστώνει επιστημονικά την ισοτιμία των Ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών της αλλοδαπής με τα αντίστοιχα των ελληνικών ΑΕΙ και η δεύτερη την επαγγελματική ισοδυναμία του τίτλου για την ελεύθερη αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ένας τίτλος λοιπόν μπορεί να μην είναι ισότιμος με τίτλο ελληνικού ΑΕΙ, αλλά μπορεί να δίνει επαγγελματικά δικαιώματα για ελεύθερη εργασία στον ιδιωτικό τομέα.  

Στην εκπαίδευση όμως, όπου όλοι είναι πτυχιούχοι είτε από ελληνικά ΑΕΙ είτε από ισότιμα αναγνωρισμένα ιδρύματα της αλλοδαπής δεν αρκεί απλώς η επαγγελματική ισοδυναμία. Είναι άδικο και αναξιοκρατικό να μπουν από το «παράθυρο» αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας προγραμμάτων σπουδών Κολέγια και Ιδρύματα που χορηγούν τίτλους «δια αλληλογραφίας» έχοντας ένα παράρτημα «βιτρίνας» στη χώρα μας.

Για όλους αυτούς τους λόγους  και παραμένοντας πιστός σε αρχές και αξίες που έχουν να κάνουν με τη συνείδηση και την αξιοπρέπειά μου αλλά και τη στάση μου όλα αυτά τα χρόνια μέσω της θέσης του Αντιπροέδρου του ΠΥΣΠΕ (αν παραμείνω θα υποχρεούμαι να εφαρμόσω το νόμο), υποβάλλω την παραίτησή μου από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο γιατί αλλιώς θα είμαι αναγκασμένος να λειτουργήσω κόντρα σε ό,τι υπηρετώ καθημερινά ως δάσκαλος».


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Καθημερινότητα και επικαιρότητα καθορίζουν την προεκλογική ατζέντα-Η στρατηγική του Μαξίμου

Σημείο αναφοράς στην κυβερνητική ατζέντα της «καθημερινότητας» αποτελεί η τρίτη, κατά σειρά, αύξηση του κατώτατου …