Πέτσας: Δεν ξέρω αν θα ανοίξουν τα σχολεία

Της Ναντίν Χαρδαλιά

Μήνυμα μηδενικού εφησυχασμού και οπλισμού με υπομονή για την άρση των μέτρων περιορισμού για την αναχαίτιση της διασποράς του κορωνοϊού στη χώρα μας έστειλε από τη Βουλή, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ  και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, προϊδεάζοντας για μία αργή και μακρόσυρτη διαδικασία, που θα γίνει καθ’ υπόδειξη των ειδικών.

«Τώρα μπαίνουμε στην  πιο κρίσιμη φάση. Γιατί η άρση των μέτρων θα γίνει σταδιακά. Θα είναι μία αργή και μακρόσυρτη διαδικασία. Γι’ αυτό θα διασφαλίσουμε να ενημερώνονται έγκυρα και έγκαιρα οι πολίτες, μακριά από επικίνδυνα fake news και αβάσιμες φήμες. Γιατί η άρση των μέτρων δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονα», σημείωσε χαρακτηριστικά, υπεραμυνόμενος της προωθούμενης εκστρατείας ενημέρωσης των πολιτών μέσω των ΜΜΕ, ύψους 11 εκατομμυρίων ευρώ, σχετικά με την οποία ενημέρωσε την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής κατόπιν αιτήματος του ΣΥΡΙΖΑ.

Θέλοντας να καταδείξει την πολυπλοκότητα της διαδικασίας και την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να μη ρισκάρει επουδενί τη δημόσια υγεία, χρησιμοποίησε ως παράδειγμα τα σχολεία, χωρίς να μπορεί σε αυτή τη φάση να αποκλείσει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν καθόλου, αφού αυτό θα κριθεί από την επιδημιολογική καμπύλη.

«Για να ξεδιπλώσουμε μία στρατηγική εξόδου, τέτοια, ώστε να είμαστε ασφαλείς,  θα πρέπει πρώτα να έχουμε τη γνώμη των ειδικών και μετά να μπορέσουμε να στοχεύσουμε στα κοινά. Δεν μπορεί να ανοίξει κανείς για παράδειγμα αύριο το σχολείο, χωρίς να έχει προηγηθεί μία καμπάνια. Δεν ξέρω αν θα ανοίξει το σχολείο, αλλά αν ανοίξει θα έχουμε καμπάνια για τους γονείς και τους μαθητές σίγουρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.  

Ο ίδιος πάντως, αποκρούοντας τις αιχμές βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί σπατάλης δημοσίου χρήματος με αδιαφανή κριτήρια και  απόπειρας ελέγχου των ΜΜΕ από την κυβέρνηση, σχολίασε δηκτικά πως: «το πεδίο της υγείας και ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροπολιτική αντιπαράθεση. Πρέπει οι μικροκομματικές κορώνες να μπουν στην άκρη», προειδοποιώντας για άλλη μία φορά ότι τα δύσκολα βρίσκονται μπροστά μας και δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού.

«Η ενημέρωση των πολιτών είναι από τα σημαντικότερα όπλα που έχει η κυβέρνηση στη μάχη κατά του κορωνοϊού. Γιατί η  ενημέρωση σώζει κυριολεκτικά ζωές και δίνει χρόνο στους εργαζόμενους  στο ΕΣΥ να προσφέρουν τη σωστή περίθαλψη στους ασθενείς. Η ενημέρωση θα μειώσει το δημοσιονομικό αποτύπωμα της πανδημίας. Αυτό δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στη διάθεση κοινωνικής προσφοράς των ΜΜΕ και στο φιλότιμο των εργαζόμενων. Έχουμε υποχρέωση ως πολιτεία για μια συνεκτική και οργανωμένη καμπάνια. Τι θέλουν; Να αφήσουμε τους πολίτες στην παραπληροφόρηση των fake news  και των θεωριών συνομωσίας; Να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή των Ελλήνων;», υπογράμμισε  ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ.

Ο Στέλιος Πέτσας εξήγησε πως ακριβώς επειδή η άρση των περιοριστικών μέτρων δεν θα είναι ούτε οριζόντια ούτε ταυτόχρονη, η επίμαχη καμπάνια κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθώς θα περιλαμβάνει μηνύματα μεγαλύτερης διάρκειας από τα σημερινά μονόλεπτα, θα μεταδίδονται από όλα τα ΜΜΕ κι όχι μόνο από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, ενώ θα είναι στοχευμένα σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες και επαγγελματικούς κλάδους.

Αναφορικά με τις δομές φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών και οικισμούς Ρομά ανά την επικράτεια, ο κ. Πέτσας σημείωσε πως η κυβερνητική στρατηγική σε περίπτωση μαζικών κρουσμάτων είναι αυτή της «στεγανοποίησης» όπως συνέβη στη Λάρισα.

Ως προς τα μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, ο ίδιος μίλησε για ένα «δίχτυ προστασίας» το οποίο μέχρι τον Ιούνιο θα ανέλθει συνολικά στα 24 δις ευρώ, που αντιστοιχούν περίπου στο 13% του ΑΕΠ της χώρας μας.

Υπέρ της στήριξης του τύπου, αλλά με απόλυτη διαφάνεια και συγκεκριμένους κανόνες τάχθηκε εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης,  ζητώντας στοιχεία για την ανάθεση του έργου, ενώ λεπτομέρειες για την εταιρία στην οποία ανατέθηκε το έργο και τα κριτήρια βάσει των οποίων έγινε αυτό,  ζήτησαν και οι βουλευτές των κομμάτων της ελάσσονος αντιπολίτευσης.  

Η καμπάνια ενημέρωσης των 11 εκατομμυρίων ευρώ πάντως προκάλεσε στη Βουλή και αλληλοκαρφώματα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τους υπαινιγμούς στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης όπως ο Γιώργος Κατρούγκαλος και η Θεοδώρα Τζάκρη, περί προσπάθειας της κυβέρνησης να ελέγξει τα ΜΜΕ με «δωράκι», οδηγώντας σε ελεγχόμενη Δημοκρατία.

Άδικη κι ανέντιμη λογική, απορρέουσα από μικροψυχία,  καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ εκ μέρους της ΝΔ, ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, σχολιάζοντας καυστικά: «δεν είναι δυνατόν την ώρα που ο πρωθυπουργός και στελέχη της κυβέρνησης έχουν βγει στο χαράκωμα απέναντι στον εχθρό, κάποιοι άλλοι να τους πυροβολούν από πίσω και μάλιστα για μια προσπάθεια που αποδίδει εύσημα και η διεθνής κοινότητα». 

Πηγή: skai.gr


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ευρωβουλευτές: Τι μισθό παίρνουν και πότε βγαίνουν στη σύνταξη

Εκτός από την ανάγκη προσφοράς και ενασχόληση με τα κοινά κτλ, οι υποψήφιοι έχουν και …