Ναυτεργάτες σε αναστολή σύμβασης μπαλάκι του πιγκ-πογκ στα χέρια του ΥΕΝ

Πρόσφατα και στα πλαίσια της προγραμματισμένης 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας των Ναυτεργατών που κήρυξαν τα 13 Ναυτεργατικά Σωματεία πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας τους με τον Υπουργό Ε.Ν.  Γ. Πλακιωτάκη.

Σε συνέχεια της σύσκεψης στο ΥΕΝ προχθές επικοινώνησε με τον Πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ συνεργάτης του Υπουργού (το ίδιο έκανε και με άλλους Πρόεδρους Ναυτεργατικών Σωματείων) προκειμένου να τον ενημερώσει για δύο ζητήματα που τέθηκαν στην διάρκεια της συζήτησης.

Το πρώτο αφορούσε την σφοδρή καταγγελία μας για την πρωτοφανή και απαράδεκτη καθυστέρηση (ΥΕΝ – Ναυτιλιακών εταιριών – Λιμενικών αρχών – ΝΑΤ και Οίκου Ναύτη) στην καταβολή του ειδικού επιδόματος covid-19 που ενώ οι αντίστοιχοι εργαζόμενοι στον χερσαίο χώρο το έχουν πάρει και τον μήνα Γενάρη 2021, στους Ναυτεργάτες το τελευταίο επίδομα προς τους δικαιούχους έχει να δοθεί από τον περασμένο Οκτώβρη του 2020….

Ποιά ήταν η απάντηση του ΥΕΝ; Μας ενημέρωσε ότι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τους εκπροσώπους των παραπάνω φορέων και υπηρεσιών και συνομολογήθηκε ότι το επίδομα Οκτώβρη – Νοέμβρη – Δεκέμβρη θα καταβληθεί προσπάθεια να πιστωθεί στους λογαριασμούς των Ναυτεργατών έως τις 10 Μάρτη 2021.

Η απάντησή του δεν συνιστά σε καμία περίπτωση λύση του προβλήματος. Εάν και εφόσον ακόμη τηρηθεί το σχετικό χρονοδιάγραμμα για τους Ναυτεργάτες, αυτοί θα έχουν καθυστέρηση στην καταβολή 6 μήνες για το τελευταίο τρίμηνο του 2020 και τουλάχιστον 3 μήνες για τους υπόλοιπους 3 μήνες του 2021!!!

Από το παραπάνω καθίσταται σαφές ότι στην κυβέρνηση και στο ΥΕΝ καθόλου δεν αντιλήφθηκαν την δραματική κατάσταση που έχουν περιέλθει οι Ναυτεργάτες όλη την περίοδο της πανδημίας, που μαζί με την παρατεταμένη ανεργία τους καθυστερούν αδικαιολόγητα και αυτό το φτωχοεπίδομα των 534 ευρώ που είναι το μοναδικό τους εισόδημα για να επιβιώσουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.

Η αναφορά τους δε ότι ο Οίκος Ναύτη δεν είναι στην πλατφόρμα – υπηρεσία ΕΡΓΑΝΗ, φανερώνει απροκάλυπτα την πρόθεσή τους να συγκαλύψουν την ανικανότητα και τις ευθύνες τους  να επιβάλουν την άμεση και επείγουσα διευθέτηση από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες των σχετικών διαδικασιών και το μπαλάκι περί Οίκου Ναύτη είναι αβάσιμο αφού ο Οίκος Ναύτη είναι η τελευταία υπηρεσία που εμπλέκεται στην σχετική διαδικασία!!!

Κατά συνέπεια τα αναφερόμενα στο δελτίο τύπου του ΥΕΝ που ανακοίνωσε ο Υπουργός Ε.Ν συνιστούν όχι λύση αλλά διαιώνιση του προβλήματος και με τον τρόπο αυτό συνιστά πρόκληση απέναντι στον Ναυτεργατικό μας κόσμο!    

Ζήτημα δεύτερο:

Μας γνωστοποιήθηκε επίσης ότι καθορίστηκε συνάντηση μεταξύ Υπουργών Ναυτιλίας και Εργασίας με θέμα την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών για την έκδοση των συντάξεων και των λοιπών ασφαλιστικών παροχών προς τους δικαιούχους Ναυτεργάτες που έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης.

Η σχετική πρωτοβουλία μάλλον μας θυμίζει πολιτικάντικη αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος που πιθανότατα οδεύει προς τις καλένδες, γίνεται (εν όψει της απεργίας) για τον αποπροσανατολισμό των χιλιάδων συνταξιούχων που βιώνουν έναν πραγματικό γολγοθά προκειμένου να τους αποδοθούν τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα.

Η άποψή μας τεκμηριώνεται ως εξής:

– Άμεση διεκπεραίωση των συντάξεων μπορεί να γίνει μόνο εφόσον απεμπλακεί ο συνταξιούχος Ναυτεργάτης και ο φάκελός του από τους πολυδαίδαλους γραφειοκρατικούς μηχανισμούς του ΕΦΚΑ και η υπόθεση των σχετικών ελέγχων αρχίζει και τελειώνει στο ΝΑΤ και στις υπηρεσίες του που έχουν την τεχνογνωσία, την εμπειρία και κατάλληλη εξειδίκευση. Όμως, όπως προέκυψε από την σχετική συζήτηση, δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης ένας τέτοιος προσανατολισμός και ακόμη περισσότερο το δίκαιο αίτημά μας για την αυτοτέλεια του ΝΑΤ και των υπόλοιπων Ταμείων μας…

Κατά τα δεδομένα η κυβέρνηση και ο ΥΕΝ στριμωγμένοι και εκτεθειμένοι από την πολιτική απαξίωσης των Ναυτεργατών και των προβλημάτων τους, προσπαθούν με μπαλώματα να δώσουν λύσεις οι οποίες δεν αντιστοιχούν στα αιτήματά τους  και προφανώς αποτελούν ημίμετρα και όχι λύσεις σε αυτά.

Ταυτόχρονα με τα παραπάνω η κυβέρνηση  και ο ΥΕΝ  καθιστούν περισσότερο από σαφές ότι στα κεντρικά Ναυτεργατικά προβλήματα και στην πολιτική που ακολουθούν δεν κάνουν βήμα πίσω σε ότι αφορά την ικανοποίησή τους.

Η άρνησή τους να καταργήσουν τους αντιδραστικούς νόμους 4714/2020, 4150/2013, 4770/2021 αλλά και πλήθος από τα ώριμα Ναυτεργατικά αιτήματα δείχνουν ότι η πολιτική τους είναι σταθερά και με συνέπεια συστοισχισμένη στην ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των αφεντικών του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου.   

Η απεργία των Ναυτεργατών στις 23-24/2/2021 είναι ο μόνος δρόμος για να αντιμετωπισθεί αποφασιστικά και αποτελεσματικά η επιθετικότητα κυβέρνησης – εφοπλιστών, να βγουν στο προσκήνιο τα προβλήματα και οι δίκαιες διεκδικήσεις τους και με τον τρόπο αυτό να δρομολογηθούν οι λύσεις που αντιστοιχούν στα δικά τους συμφέροντα, στις δικές τους ανάγκες.

 

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Γερμανός Ευρωβουλεύτης σε ΣΚΑΪ: Σε δίνη απολυταρχικών εξελίξεων η Τουρκία (vid)

Για τον κίνδυνο απολυταρχικών εξελίξεων στην Τουρκία και την ανάγκη να επανέλθει η Δημοκρατία στη …