Κατατέθηκε στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης του τμήματος ΒΟΑΚ στο Καβούσι

Το χωριό Καβούσι στην Ιεράπετρα

Κατατέθηκε η αίτηση για την ακύρωση της απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του οδικού έργου της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ στο τμήμα «Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς».

Σύμφωνα με την πρόεδρο της Κοινότητας Καβουσίου, Μαρία Χαλκιαδάκη, την αίτηση ανέλαβε το δικηγορικό γραφείο του Επίκουρου Καθηγητή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μάριου Χαϊνταρλή και Συνεργατών και κατατέθηκε από κατοίκους και ιδιοκτήτες ακινήτων.

Με την αίτηση προβάλλεται ο παράνομος χαρακτήρας της απόφασης, καθώς για την έκδοση της δεν χορηγήθηκαν ουσιώδεις γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών της Κεντρικής Διοίκησης που θα εκτιμούσαν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του σχεδιαζόμενου αυτοκινητόδρομου και μολονότι τούτο απαιτείται από το νόμο λόγω του μεγέθους και των χαρακτηριστικών του έργου. 

Επιπροσθέτως, η εγκεκριμένη χάραξη παραβιάζει κατάφωρα το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Ιεράπετρας (ΦΕΚ τεύχος Α.Α.Π 530/19-10-2009), όσον αφορά τόσο το γενικότερο σχεδιασμό του όσο και το θεσμοθετημένο καθεστώς χρήσεων γης στην περιοχή.

«Ως Κοινότητα Καβουσίου με όλους τους φορείς και του κατοίκους του χωριού μας, για να αποτρέψουμε την καταστροφή της ιστορικής, πολιτιστικής, περιβαλλοντικής και αγροτουριστικής αναπτυξιακής προοπτικής του χωριού μας από το σχεδιαζόμενο ΒΟΑΚ», ανέφερε η ίδια, τονίζοντας πως «η προσβαλλόμενη απόφαση θέτει μια σειρά περαιτέρω νομικών προβληματικών, οι οποίες θα τεθούν σύντομα υπόψη του δικαστηρίου με δικόγραφο Πρόσθετων Λόγων, το οποίο επεξεργάζεται το δικηγορικό γραφείο που ανέλαβε την υπόθεση».

Οι αντιδράσεις

Οι αντιδράσεις ξεκίνησαν πριν από έναν χρόνο με την παρουσίαση της χάραξης του τμήματος του νέου ΒΟΑΚ που περνά μέσα από την κοινότητα και αποτελεί τμήμα της μελέτης για το οδικό δίκτυο ως τη Σητεία.

Σύμφωνα με την τοπική κοινότητα, το υπάρχον σχέδιο περνά μέσα από τον ελαιώνα, τον παραγωγικό ιστό της κοινότητας, καταστρέφοντας ιδιοκτησίες ενώ παράλληλα, κόβει τον κάμπο στην μέση, «μπαζόνοντας» τα πάντα στο πέρασμά του με πρανή παραπλεύρως του δρόμου από 2 έως 7 μέτρα.

Με κόκκινο η προτεινόμενη χάραξη. Με πράσινο μία από τις εναλλακτικές.

Επίσης, κόβει τον δρόμο που οδηγεί στην παραλία του Θόλου, αναγκάζοντας κατοίκους και επισκέπτες να κάνουν μια τεράστια παράκαμψη από τον κόμβο που προτείνεται.

Οι κάτοικοι υπογραμμίζουν πως είναι υπέρ στην κατασκευή ενός νέου ασφαλούς οδικού άξονα, όμως η προτεινόμενη λύση καταστρέφει ανεπανόρθωτα την περιοχή, ενώ όπως τονίζουν, έχουν προταθεί από ειδικούς λύσεις οι οποίες δε διαταράσσουν καθόλου το τοπίο ούτε καταστρέφουν την υπάρχουσα κατάσταση.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ωράριο-λάστιχο,ανατροπές στις υπερωρίες:Όλες οι αλλαγές που έρχονται στη ζωή μας

Ανατροπές στο 8ωρο, αύξηση υπερωριών χωρίς αμοιβή, διευθέτηση χρόνου εργασίας με συμφωνία εργοδότη – εργαζομένου …