Δύο Ελληνες πάνε για το χρυσό αγαλματάκι

Ο μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός και ο διευθυντής φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ μπήκαν στην τελική πεντάδα των υποψηφιοτήτων ● Πρώτο στην κούρσα το «Mank» του Φίντσερ ● Για πρώτη φορά δύο γυναίκες σκηνοθέτριες διεκδικούν Οσκαρ, ενώ εννέα από τους δεκαπέντε υποψήφιους ηθοποιούς είναι έγχρωμοι.

Σε μια χρονιά εξαιρετικά δύσκολη για τον κινηματογράφο παγκοσμίως, και φυσικά για τον ελληνικό, οι υποψηφιότητες για τα Οσκαρ 2021 χάρισαν τεράστια χαμόγελα στους Ελληνες σινεφίλ. Δύο Ελληνες τεχνικοί διεκδικούν από ένα Οσκαρ.

Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ κέρδισε τη δεύτερη υποψηφιότητα για Οσκαρ Φωτογραφίας στη μεγάλη καριέρα του (μετά το 2014 και τη «Νεμπράσκα» του Ελληνοαμερικανού Αλεξάντερ Πέιν) συμμετέχοντας σε μια από τις σημαντικότερες ταινίες της χρονιάς, τη «Δίκη των 7 του Σικάγο» του Ααρον Σόρκιν. Και ο Γιώργος Λαμπρινός κέρδισε την πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ Μοντάζ με τη δουλειά του στην επίσης σημαντική ταινία «O Πατέρας» του Φλοριάν Ζελέρ, συνεχίζοντας ακάθεκτος τη φετινή πορεία του (υποψήφιος και για Bafta).

«Η Δίκη των 7 του Σικάγο» του Ααρον Σόρκιν, υποψήφιος για Οσκαρ Φωτογραφίας ο Φαίδων Παπαμιχαήλ 

Είναι και οι δυο απόγονοι κορυφαίων Ελλήνων κινηματογραφιστών: ο Φαίδων Παπαμιχαήλ είναι γιος του θρυλικού Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, σκηνογράφου και καλλιτεχνικού διευθυντή πολλών ταινιών του (ξαδέλφου του), Τζον Κασσαβέτη, έχει κάνει όλη την καριέρα του στο εξωτερικό, Ευρώπη και Αμερική, σε ταινίες των Βέντερς, Κλούνεϊ και κυρίως του Αλεξάντερ Πέιν, με τον οποίο έχουν «κολλήσει», ενώ έχει γυρίσει ως σκηνοθέτης ταινία στην Ελλάδα με πρωταγωνιστή τον Νικ Νόλτε. «Είμαι περήφανος που είμαι ο πρώτος Ελληνας που παίρνω υποψηφιότητα για Οσκαρ Φωτογραφίας», έχει πει στην «Εφ.Συν». Μακάρι να είναι και ο πρώτος που θα το πάρει.

Ο Γιώργος Λαμπρινός είναι γιος του σκηνοθέτη Φώτου Λαμπρινού, κάνει κυρίως καριέρα στη Γαλλία, έχει κερδίσει και Σεζάρ, χωρίς, όμως, ποτέ να ξεχνάει την Ελλάδα, είναι κι εδώ πολυβραβευμένος μοντέρ («Xenia» του Πάννου Χ. Κούτρα). Δεν είναι ο πρώτος Ελληνας μοντέρ που φτάνει στα Οσκαρ, τον δρόμο άνοιξε ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, αλλά ας είναι ο πρώτος που θα κερδίσει.

Η ταινία «Ο Πατέρας» του Φλοριάν Ζελέρ, με πρωταγωνιστές τους Ολίβια Κόλμαν, Αντονι Χόπκινς, υποψήφια για Οσκαρ Μοντάζ του Γιώργου Λαμπρινού.

Το 2021 έγινε, έτσι, η δεύτερη χρονιά που έχουμε δύο ελληνικές υποψηφιότητες στα Οσκαρ μετά το 2019 και τους Γιώργο Λάνθιμο (σκηνοθεσίας) και Γιώργο Μαυροψαρίδη (μοντάζ) για την «Ευνοούμενη».

Στο πνεύμα της πολυπολιτισμικότητας και της γυναικείας εξέγερσης, η Ακαδημία φέτος για πρώτη φορά ψήφισε δύο γυναίκες για την πεντάδα της σκηνοθεσίας (την Κλόι Ζάο του «Nomadland» και τη Βρετανίδα πρωτοεμφανιζόμενη Εμεραλντ Φένελ του «Promising Young Woman», γνωστή μας από το «Τhe Crown», όπου έπαιζε την Καμίλα Πάρκερ-Μπόουλς). Επίσης, από τους δεκαπέντε ηθοποιούς που διεκδικούν Οσκαρ α΄ και β΄ ρόλου οι εννέα είναι έγχρωμοι.

Πρώτο στην κούρσα με δέκα υποψηφιότητες έρχεται το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ. Ακολουθούν με έξι υποψηφιότητες οι ταινίες: «Nomadland», «Ο Πατέρας», «Minari», «Η Δίκη των 7 του Σικάγο», «Sound of Metal» και «Judas and the Black Messiah».

Το Οσκαρ καλύτερης ταινίας διεκδικούν οι «Mank», «Nomadland», «Minari», «Η Δίκη των 7 του Σικάγο», «Ma Rainey's Black Bottom», «Promising Young Woman», «Ο Πατέρας», «Sound of Metal» και «Judas and the Black Messiah». Στην πεντάδα της σκηνοθεσίας η μόνη έκπληξη είναι ίσως ο Τόμας Βίντερμπεργκ του «Ασπρο Πάτο», του κάνουν παρέα οι αναμενόμενοι Ντέιβιντ Φίντσερ, Κλόι Ζάο, Εμεραλντ Φένελ, Λι Αϊζακ Τσουνγκ («Minari»).

Για τον α΄ ανδρικό ρόλο ο συναγωνισμός είναι σκληρός. Εκτός από τον πρόσφατα χαμένο Τσάντγουικ Μπόουζμαν, που δίνει ρεσιτάλ στο «Ma Rainey's Black Bottom», διεκδικούν το Οσκαρ ο Γκάρι Ολντμαν του «Mank», ο Αντονι Χόπκινς του «Πατέρα», ο Ριζ Αχμεντ του «Sound of Metal» και ο Στίβεν Γιουν του «Minari». Ιδιος συνωστισμός μεγάλων κυριών στον α΄ γυναικείο ρολο: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ («Nomadland»), Κάρεϊ Μάλιγκαν («Promising Young Woman»), Βαϊόλα Ντέιβις («Ma Rainey's Black Bottom»), Βανέσα Κίρμπι («Pieces of a Woman») και Αντρα Ντέι («Τhe United States vs Billie Holiday»).

Στους β΄ ρόλους, οι άντρες που πέρασαν είναι οι Ντάνιελ Καλούγια («Judas and the Black Messiah»), Σάσα Μπάρον Κοέν («Δίκη των 7 του Σικάγου»), Πολ Ράσι («Sound of Metal»), ΛαΚιθ Στάινφιλντ («Judas and the Black Messiah») και Λέσλι Οντομ Τζ. («One night in Miami»). Στις κυρίες, καμία έκπληξη, η Γκλεν Κλόουζ με το «Hillbilly Elegy» μπήκε στην πεντάδα, όπως και οι Ολίβια Κόλμαν («Πατέρας»), Αμάντα Σέιφριντ («Mank»), Μαρία Μπακάλοβα («Borat Subsequent Moviefilm») και Γιουν Γιου-τζουνγκ («Minari»).

Oσο για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας το διεκδικούν δύο ταινίες από τη βαλκανική γειτονιά μας, το ντοκιμαντέρ «Κολέκτιβ» του Ρουμάνου Αλεξάντερ Νανάου και η φιξιόν «Quo Vadis, Aida?» της Γιαζμίλα Ζμπάνιτς από Βοσνία-Ερζεγοβινη, καθώς και οι «Ασπρο Πάτο» του Βίντερμπεργκ (Δανία), «Better Days» του Ντέρεκ Τσανγκ (Χονγκ Κονγκ) και «Τhe man who sold his skin» της Κάουτερ Μπεν Χανιά (Τυνησία).

Η απονομή θα γίνει την Κυριακή 25 Απριλίου.

Διαβάστε τις συνεντεύξεις που είχαν δώσει παλαιότερα οι δύο σκηνοθέτες στη Βένα Γεωργακοπούλου

Γιώργος Λαμπρινός: Χαίρομαι για το Σεζάρ, αλλά δεν επαναπαύομαι (27.02.2019)

Φαίδων Παπαμιχαήλ: Η Ακρόπολη, η Ολυμπία και οι βυζαντινές εικόνες δεν σβήνουν από μέσα μου (28.02.2014)


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Χατζηδάκης: Περαιτέρω αναβάθμιση από S&P, απάντηση στη μικρόψυχη κριτική

«Η περαιτέρω αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από την Standard & Poor’s μέσα σε πολύ λίγους …