"Από τον Σεπτέμβριο του 2010 έχουμε δημοσιεύσει εκπαιδευτικό υλικό, κυρίως με τη μορφή video, για το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της πληροφορικής της Γ’ Λυκείου (Ανάπτυξη Εφαρμογών).
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι οργανωμένο σε 37 Εβδομαδιαία Μαθήματα μέσα από τα οποία προσπαθήσαμε να επιτυγχάνονται οι διδακτικοί στόχοι, αλλά και η σωστή προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις.
Τα πρώτα 29 εβδομαδιαία μαθήματα ήταν ολοκληρωμένα, διαθέσιμα και ελεύθερα προσβάσιμα για τους μαθητές της Γ' Λυκείου που έδωσαν εξετάσεις το 2011 (γεννημένοι το 1993).
Κατά τη διάρκεια των δύο επόμενων ετών προσθέσαμε 8 εβδομαδιαία μαθήματα, το Βιβλίο Σημειώσεων στη μορφή αρχείων pdf, ψηφιακό Ευρετήριο Σημειώσεων, και πειραματικά, τα Ειδικά Θέματα με συνδέσμους στο εκπαιδευτικό υλικό (άρθρα τύπου Wikipedia).
Το μάθημά μας μπορεί να "υστερεί" τεχνολογικά σε σχέση με τα περισσότερα MOOCs που βρίσκουμε στο διαδίκτυο (πχ το περιβάλλον πλοήγησης δεν είναι σύγχρονο, δεν υποστηρίζονται online tests και έλεγχος προσωπικής προόδου κα), αλλά ως προς την "ουσία" (δηλ το περιεχόμενο), ο σχεδιασμός του έχει 2 βασικές διαφορές ("προτερήματα") :
1. Η διάρκειά του είναι 37 εβδομάδες, όταν τα περισσότερα MOOCs διεθνώς έχουν διάρκεια 4-16 εβδομάδες
2. Αφορά αντικείμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο έχει τις γνωστές υψηλές απαιτήσεις του ελληνικού συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων, σε αντίθεση με τα ελάχιστα MOOCs που υπάρχουν διεθνώς για δευτεροβάθμια εκπαίδευση (*), και τα οποία, έχουν μικρή διάρκεια και δεν αφορούν βασικά μαθήματα.
(*) η πλειοψηφία των MOOCs διεθνώς γίνονται για μαθήματα πανεπιστημίου (τριτοβάθμια εκπαίδευση)
Όσον αφορά την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις, εκτός από την παρακολούθηση του μαθήματος από κάθε μαθητή σε προσωπικό επίπεδο, πιστεύουμε ότι το αυτό το εκπαιδευτικό υλικό θα μπορούσε να υποστηρίξει και τη διδασκαλία του μαθήματος στο σχολείο, με την έννοια ότι η (κατ' επιλογήν) χρήση του μπορεί να διευκολύνει τους συναδέλφους με τη διαχείριση της ύλης και του χρόνου διδασκαλίας.
Εμείς χρησιμοποιήσαμε το παραπάνω υλικό καθοδηγώντας ατομικά 7 μαθητές στη διάρκεια των 3 τελευταίων ετών (2012-2015), μέσα από δικό μας Πρόγραμμα Υποτροφιών. Εφαρμόσαμε τη διδακτική μέθοδο Flipped Classroom και συγκεντρώσαμε τα συμπεράσματά μας στα πλαίσια σχετικής Ερευνητικής Εργασίας."