Προβληματισμός στην Εγνατία Οδό, όπου έφθασε από το αρμόδιο υπουργείο το έγγραφο για τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα

Picture 0 for Σε διαθεσιμότητα- κινητικότητα και η Εγνατία Οδός

της Άννης Καρολίδου

Θα συμπαρασύρει και εργαζομένους της Εγνατίας Οδού ΑΕ, το κύμα απομάκρυνσης υπαλλήλων από τους φορείς και τις εταιρείες του δημοσίου συμφέροντος;

Το έγγραφο που στάλθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο (Υ.ΜΕ.ΔΙ) στις 7 Οκτωβρίου,  για τη διαθεσιμότητα- κινητικότητα, δημιουργεί νέα αναστάτωση σε μία εταιρεία (ΝΠΙΔ) που την τελευταία τετραετία πέρασε από πολλά κύματα,  που βλέπει να παραχωρείται η λειτουργία του μεγαλύτερου έργου της, της Εγνατίας Οδού και, που αγωνίζεται για την επόμενη ημέρα, μέσω της διεύρυνσης του ρόλου της και της εξασφάλισης νέων έργων.

Με το συγκεκριμένο έγγραφο και θέμα «Εξαιρέσεις υπαλλήλων από

τη Διαθεσιμότητα – Κινητικότητα», γίνεται φανερό ότι όλα είναι ανοικτά, αφού από το συγκεκριμένο μέτρο θα καλύπτονται μόνο όσοι είναι «συγγενείς αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση υπηρεσιακού καθήκοντος, υπάλληλοι των οποίων η μισθοδοσία καλύπτεται από Διεθνείς Οργανισμούς ( chic ΝΑΤΟ κλπ) και, όσοι βάσει του ν. 4093/2012, είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα το Νοέμβριο του 2012 και έχουν τοποθετηθεί στις νέες του θέσεις».

Όπως γίνεται κατανοητό, οι παραπάνω εξαιρέσεις δεν αφορούν τους εργαζομένους στην Ε.Ο.Α.Ε., εκτός και αν υπάρχουν ελαχιστότατες περιπτώσεις εξαιρουμένων. Συνεπώς, οι θέσεις των μη εξαιρούμενων μπορούν να θεωρούνται επισφαλείς, ενώ σε μεγαλύτερο κίνδυνο βρίσκονται οι θέσεις των διοικητικών υπαλλήλων.

«Πιστεύουμε ότι με τα έργα που έχει αναλάβει η εταιρεία, το μέτρο της διαθεσιμότητας- κινητικότητας δεν μπορεί να ισχύσει για την Εγνατία. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, υπάρχει ανάγκη για πρόσθετο ανθρώπινο δυναμικό, κυρίως τεχνικών ειδικοτήτων», τονίζει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου των Εργαζομένων(ΣΕΤΕΟ), Δημήτρης Σημαιοφορίδης, ο οποίος προσθέτει: «Έχουμε ζητήσει από το καλοκαίρι συνάντηση με τον υπουργό Δημοσίων Έργων, από τότε δηλαδή που ανέλαβε καθήκοντα. Η συνάντηση αυτή δεν έχει ακόμη οριστεί, ελπίζουμε ότι θα οριστεί για το επόμενο διάστημα. Θα επιδιώξουμε να συζητήσουμε το θέμα και με τον αρμόδιο γενικό γραμματέα, τον κ. Σιμόπουλο, με τον οποίο έχουμε ανοικτή επαφή. Στην Εγνατία, δεν περισσεύουν εργαζόμενοι κι΄αυτό γιατί η εταιρεία δεν ασχολείται αποκλειστικά με την επίβλεψη έργων. Είναι μία καθετοποιημένη τεχνική εταιρεία, που ασχολείται με μελέτες, έργα, ΣΔΙΤ και project management, με ότι αυτό απαιτεί σε οργανωτικές δομές».

Σήμερα στην Ε.Ο.Α.Ε. απασχολούνται με συμβάσεις αορίστου χρόνου 214 εργαζόμενοι από τους οποίους διοικητικοί είναι οι 75. Σημειώνεται ότι στην τελευταία 4ετία, αποχώρησαν από την εταιρεία περίπου 300 εργαζόμενοι που απασχολούνταν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ενώ μειώθηκε και ο αριθμός των απασχολούμενων με συμβάσεις αορίστου, από τους 300 στους 214.

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι (ΣΕΤΕΟ) έχουν προσφύγει στο ΣτΕ κατά της παραχώρησης του άξονα της Εγνατίας και των καθέτων. Η αίτησή τους συζητήθηκε τον Ιούνιο και η έκδοση της απόφασης αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους.

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

ΚΚΕ: "Πίσω από κάθε λαϊκό πρόβλημα βρίσκεται η πολιτική της ΕΕ, την οποία ο Κ. Μητσοτάκης υπηρετεί"

Σε σχόλιό του για τη συνέντευξη του πρωθυπουργού στον ΣΚΑΪ, το ΚΚΕ επισημαίνει την ανάγκη …