24ΩΡΗ απεργία των Ναυτικών στις 30 Ιουνίου

Προειδοποιητική πανελλαδική
απεργία για την Τρίτη 30 Ιουνίου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική
επέκτασης και κλιμάκωση, κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, οι εκπρόσωποι της
οποίας προέβησαν σε καταγγελίες, περί  «κατάφωρης»
παραβίαση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτικών από ορισμένες
ακτοπλοϊκές εταιρείες, με την ταυτόχρονα «σιωπηρή ανοχή» των λιμενικών αρχών, σύμφωνα,
με τα όσα φιλοξενούνται στην σχετική ανακοίνωση.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι η μη πληρωμή των δεδουλευμένων στα πληρώματα
ορισμένων εταιρειών συνεχίζεται, η ανεργία έχει ξεπεράσει το 50%, ενώ θέτει
θέμα «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, αλλά και ασφάλειας των ίδιων των πλοίων
και των επιβατών από τις αλλεπάλληλες

μειώσεις των οργανικών συνθέσεων.
Η απεργία των ναυτικών, που αναμένεται να ξεκινήσει από τις 00:01 της Τρίτης 30
Ιουνίου έως τις 24:00 τα μεσάνυχτα τη ίδιας ημέρας πρόκειται να προκαλέσει
αναστάτωση σε ταξιδιώτες τουρίστες και ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Τα ναυτεργατικά σωματεία που συμμετείχαν στη συνεδρίαση της ΠΝΟ, ζήτησαν την
υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα (οι συμβάσεις έχουν
λήξει στις 31/12/2014), αλλά κυρίως την εφαρμογή των ήδη υφισταμένων που όπως
ανέφεραν σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονται, αν και αφού μετά την λήξη τους πρέπει
να  εφαρμόζονται έως την ανανέωσή τους.

Προσθέτει, επίσης η ανακοίνωση,
ότι η υποβάθμιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής
περίθαλψης των ναυτικών συνεχίζεται, υπογραμμίζοντας ότι η εφοπλιστική πλευρά
και το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχουν προβεί έως τώρα σε καμία ενέργεια για την
επίλυση έστω και ενός εκ των προβλημάτων που ταλανίζουν τον κλάδο, παρά τις
εκάστοτε διαβεβαιώσεις ότι όλα θα «τακτοποιηθούν».

Ωστόσο όπως κατήγγειλαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ δεν
μπορεί ναυτικοί με ειδικότητα μηχανικού να εργάζονται 15 ώρες στο πλοίο για την
εξαγωγή εμβόλων μηχανής και να μη δίδονται οι επιπλέον ώρες.

Ανέφεραν, επίσης, ότι ενώ είναι στην αρμοδιότητα των λιμενικών είναι να
ελέγχουν στο λογιστήριο του πλοίου αν έχουν πληρωθεί όλα τα μέλη του πληρώματος
βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί, σε καμία περίπτωση δεν γίνονται
τέτοιου είδους έλεγχοι.




Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Τι προβλέπει η Στρατηγική για τη Χρηματοδότηση του Δημοσίου το 2025

Οι χρηματοδοτικές ανάγκες που για το 2025 ανέρχονται σε 15,823 δισ. ευρώ θα καλυφθούν κατά …