Νέα ημερομηνία έναρξης των αιτήσεων για το νέο
Επισιτιστικό Πρόγραμμα ανακοίνωσε το Υπουργείο Εργασίας με απόφαση του
ενώ δίνει δεύτερη παράταση για τις κοινωνικές συμπράξεις που θα
συμμετάσχουν.
Χαρακτηριστικά αναφέρει:
"Ως ημερομηνία έναρξης της υποβολής των Αιτήσεων υπαγωγής στο
Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ I) από μέρους
των δυνητικά ωφελουμένων, ορίζεται η 15η Ιουλίου 2015 με καταληκτική
ημερομηνία την 5η Αυγούστου 2015.
Με βασικό στόχο την αντιμετώπιση του προβλήματος της φτώχειας και τη
διατήρηση της κοινωνικής συνοχής το ΤΕΒΑ επιδιώκει να συμβάλλει στην
παροχή μη οικονομικής βοήθειας στους απόρους με επισιτιστική ή/και
βασική υλική συνδρομή, ή/και δραστηριότητες που αποσκοπούν στην
κοινωνική ενσωμάτωσή τους. Το πεδίο εφαρμογής του ΤΕΒΑ εξειδικεύεται
στην Ελλάδα μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και
Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ I) το οποίο έχει εγκριθεί την 15η
Δεκεμβρίου 2014 και θα υλοποιηθεί στο σύνολο της χώρας.
Η περίοδος εφαρμογής του ΕΠ Ι διαρκεί από την 1η Ιανουαρίου 2014 έως
την 31η Δεκεμβρίου 2020. Διανομή τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής
* Τρόφιμα
α) Στους ωφελούμενους, θα παρέχονται πακέτα τροφίμων, ανάλογα σε
ποσότητα με τον αριθμό των μελών της ωφελούμενης μονάδας, έτσι όπως θα
εξειδικευτεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής αυτών.
β) Στους αστέγους, θα παρέχονται έτοιμα γεύματα μέσω συσσιτίων.
γ) Στους μαθητές των δημοτικών σχολείων όλης της επικράτειας, δύνανται να παρέχονται μαγειρεμένα σχολικά γεύματα.
*Βασική Υλική Συνδρομή
α) Στους ωφελούμενους, δύνανται να παρέχονται είδη οικιακού
καθαρισμού ανά ωφελούμενη μονάδα, είδη προσωπικής υγιεινής και ανάλογα
με τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας, ρουχισμός, βρεφικά και παιδικά είδη.
β) Στους αστέγους δύνανται να παρέχονται ρουχισμός και είδη προσωπικής υγιεινής σε ατομική συσκευασία.
*Συνοδευτικά Μέτρα
Παράλληλα με τη διανομή τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής, θα
παρέχονται συνοδευτικά μέτρα, με στόχο την αντιμετώπιση του κοινωνικού
αποκλεισμού και των κοινωνικών έκτακτων αναγκών των απόρων με πιο ενεργό
και βιώσιμο τρόπο.
-Τα επιλέξιμα συνοδευτικά μέτρα, ενδεικτικά είναι τα εξής:
Υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης, ενδυνάμωσης και κοινωνικής ένταξης
παιδιών σε ατομικό επίπεδο και σε επίπεδο οικογένειας (ή και σε μονήρη
άτομα). Διατροφικές συμβουλές (συμβουλές υγιεινής διατροφής).
Συμβουλές υγιεινής διαβίωσης. Συμβουλές διαχείρισης οικογενειακού προϋπολογισμού.
-Νομική συνδρομή.
Υπηρεσίες κοινωνικοποίησης παιδιών (πχ πρόσβαση σε αθλητικές δραστηριότητες κλπ).
Κοινωνικά φροντιστήρια που θα παρέχουν τόσο διδακτική υποστήριξη όσο
και επαρκείς και κατάλληλους χώρους για μελέτη για τα παιδιά /
ωφελούμενους. Υλοποίηση πολιτιστικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων
απασχόλησης για παιδιά ωφελούμενους (π.χ. θεατρικές παραστάσεις αλλά και
θεατρικά εργαστήρια για παιδιά)
Εκδρομές (εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές).
Παροχή χώρων για παιχνίδι, συναντήσεις και εκδηλώσεις για παιδιά που δεν έχουν σχετική πρόσβαση.
Δικαιούχοι ορίζονται οι επικεφαλής των Κοινωνικών Συμπράξεων οι οποίοι μπορούν να είναι:
*Φορέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης 1ου και 2ου Βαθμού (Δήμοι, Περιφέρειες,
Δημοτικά / Περιφερειακά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή Κοινωφελείς
επιχειρήσεις, καθώς και αντίστοιχες Υπηρεσίες και Φορείς των
Περιφερειών). *Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Ως Εταίροι της
Κοινωνικής Σύμπραξης, επιπλέον των ανωτέρω, μπορούν να συμμετάσχουν και:
Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Επίσης οι Κοινωνικές Συμπράξεις
μπορούν να έχουν άτυπη συνεργασία με: *Καταναλωτικές Οργανώσεις.
*Άτυπα κοινωνικά δίκτυα με πρωτοβουλίες και δράσεις διανομής ειδών σε απόρους σε τοπικό επίπεδο.
*Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία σε συνεργασία με
πιστοποιημένες μονάδες (κοινωνικά μαγειρεία, βρεφοκομεία, παιδικούς
σταθμοί κ.ά.) μπορούν να παρασκευάζουν σχολικά γεύματα τα οποία θα
διανέμονται στους μαθητές.
Οι Κοινωνικές Συμπράξεις αναλαμβάνουν την ευθύνη της ανάπτυξης
μηχανισμού εντοπισμού των αναγκών και της διαχείρισης της διανομής των
ειδών, τόσο για τις κεντρικές, όσο και για τις αποκεντρωμένες
προμήθειες.
Επίσης οφείλουν να παρέχουν συστηματικά επικυρωμένα στοιχεία προς τη
Διαχειριστική Αρχή, μέσω τήρησης συστήματος εξατομικευμένης
παρακολούθησης των ωφελούμενων.
Είκοσι ημέρες πριν από την έναρξη της υποβολής αιτήσεων από τους
ωφελούμενους, η Κοινωνική Σύμπραξη πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα
μέτρα ενημέρωσης και υποστήριξης για τις διαδικασίες υπαγωγής τους στο
Πρόγραμμα, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα τα σημεία πρόσβασης για την
ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων.
Η Αίτηση των δυνητικά ωφελουμένων υποβάλλεται ηλεκτρονικά, είτε
ιδιωτικά με χρήση των κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών
Συστημάτων (TAXIS), είτε μέσω των Εταίρων.
Τα στοιχεία που αναγράφονται στην αίτηση θα διασταυρώνονται σε
συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ και με τη ΓΓΔΕ. Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε διαβιβάζει τον
πίνακα ωφελουμένων στη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας η οποία τον προωθεί
στον Δικαιούχο κάθε Κοινωνικής Σύμπραξης. Ο δυνητικά ωφελούμενος
ενημερώνεται για την αποδοχή ή απόρριψη της αίτησής του, με γνωστοποίηση
της αιτίας απόρριψης στην ηλεκτρονική του αίτηση και με μήνυμα στην
ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας που έχει δηλώσει.
Οι δυνητικά ωφελούμενοι χωρίς πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή θα
μπορούν να απευθύνονται στους Εταίρους όπου υπέβαλλαν την αρχική τους
αίτηση και να εκτυπώνουν το αυτοματοποιημένο, εγκριτικό ή απορριπτικό,
μήνυμα που θα εμφανίζεται στην ηλεκτρονική τους αίτηση."