Να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο για την πάταξη των αδήλωτων και
παράνομων ιδιαιτέρων μαθημάτων ζήτησε το Δ.Σ. της ΟΕΦΕ κατά τη συνάντηση
που είχε με τον υπουργό Παιδείας και ο Αριστείδης Μπαλτάς δεσμεύτηκε να
λάβει μέτρα για το δραστικό περιορισμό του φαινομένου.
Όπως αναφέρεται σε δελτίο τύπου
της ΟΕΦΕ στη συζήτηση τέθηκε αναλυτικά το θέμα της επιβολής Φ.Π.Α. μόνο
στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών, αφήνοντας στο απυρόβλητο
την ελίτ των ιδιαιτέρων μαθημάτων, των κολλεγίων και των ιδιωτικών
σχολείων.
Η επιβολή Φ.Π.Α. στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και στα κέντρα
ξένων γλωσσών είναι άδικη, οικονομικά ατελέσφορη και οδηγεί στο μαρασμό
χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ο υπουργός κατανόησε πλήρως τις δυσκολίες που δημιουργεί το μέτρο της
επιβολής Φ.Π.Α. στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και στα κέντρα ξένων
γλωσσών, στις οικογένειες και στη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων.
Στέκεται αλληλέγγυος στο πρόβλημα και θα προσπαθήσει να βοηθήσει με την εισήγηση μέτρων που θα βελτιώσει την κατάσταση.
Επιπλέον συζητήθηκαν θέματα που αφορούν το άρθρο 48 του
πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία που αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση
τις επόμενες ημέρες.
Το Δ.Σ. της Ο.Ε.Φ.Ε. καταδικάζει τις επιθετικές πρακτικές έναντι των
φροντιστηρίων αλλά και της μέσης οικογένειας, η οποία προσπαθεί να
μορφώσει τα παιδιά της προκειμένου ν΄ αντιμετωπίσουν το αύριο από
καλύτερη θέση.
Η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Ο.Ε.Φ.Ε. αποτελούνταν από τον Πρόεδρο,
κ. Γιάννη Βαφειαδάκη, το Γενικό Γραμματέα κ. Άρη Τεμεκενίδη, τον Ά
Αντιπρόεδρο, κ. Σπύρο Κετζετζή, η συνάντηση έγινε παρουσία και του
γενικού γραμματέα κ. Χασάπη.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με δηλώσεις φροντιστών στο newsbeast.gr η
ρύθμιση του ΦΠΑ για τα φροντιστήρια θα εκτοξεύσει τα «μαύρα» ιδιαίτερα
μαθήματα ενώ θα αποτελέσει αγχόνη για τα φροντιστήρια.
Σύμφωνα με έρευνα της
PALMOS ANALYSIS για το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής ο
αριθμός των μαθητών που πραγματοποιούν ιδιαίτερα μαθήματα ανέρχονταν σε
121.000, ενώ συνδυασμό φροντιστηρίου και ιδιαιτέρων είχαμε για 31.000
μαθητές. Σύμφωνα με την έρευνα τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι προσφιλή για
τους μαθητές των Γυμνασίων με το 57% εξ αυτών να λαμβάνουν αυτού του
είδους την εξωσχολική υποστήριξη ενώ στο Λύκειο οι περισσότεροι
προτιμούν τα φροντιστήρια με ποσοστό 61%.
Για τα ιδιαίτερα μαθήματα του μαθητή ή της μαθήτρια, όπως προκύπτει
από την έρευνα, το 78% συνεργάζεται με ιδιώτη καθηγητή, ενώ το 21% με
φίλο ή συγγενή με σχετικές γνώσεις. Βέβαια δεν λείπει και ένα ποσοστό
της τάξης του 9% που απάντησε ότι συνεργάζεται με καθηγητή του δημοσίου
ποσοστό που αυξάνεται στο 11% για του μαθητές του Λυκείου. Λίγοι είναι
αυτοί που συνεργάζονται με φοιτητές για τα μαθήματα των παιδιών τους.
Από την έρευνα προέκυπτε ότι η δαπάνη για τα ιδιαίτερα μαθήματα
ανέρχεται σε 250.000.000 ευρώ ενώ αυτή των φροντιστηρίων ανέρχεται στα
420.000.000 ευρώ.
Στην έρευνα, που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο της ΟΕΦΕ,
καταγράφεται το γεγονός ότι η φορολογική παραβατικότητα στα ιδιαίτερα
μαθήματα ήταν ιδιαίτερα αυξημένη καθώς το 46% του δείγματος είχε
απαντήσει ότι δεν λαμβάνει αποδείξεις ενώ για τα φροντιστήρια μέσης
εκπαίδευσης το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 7%. Το 10% δεν απάντησε,
το 9% απάντησε ότι λαμβάνει απόδειξη για ένα μέρος των διδάκτρων ενώ
μόλις το 35% είχε απαντήσει ότι λαμβάνει απόδειξη για όλο το ποσό των
διδάκτρων.