Οι online επιχειρήσεις και τα λάθη που γίνονται στο στήσιμο τους

Πώς να αποφύγετε τα λάθη, στήνοντας μία online επιχείρηση
Ένα θέμα συζήτησης ανακύπτει ξανά και ξανά αφορά τα λάθη που κάνει
κάποιος ξεκινώντας μία νέα online επιχείρηση. Οι νέοι επιχειρηματίες
επιθυμούν να μάθουν από τα λάθη των προηγούμενων, ενώ οι βετεράνοι,
έχοντας ταλαιπωρηθεί οι ίδιοι επιθυμούν συχνά να προστατεύσουν τους
νεότερους, μεταλαμπαδεύοντας την γνώση τους.

Τα
συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν τέτοιου είδους συζητήσεις είναι λίγο
πολύ κοινά και προκειμένου κάποιος να αποφύγει τα συνήθη λάθη θα πρέπει
να τα ξορκίσει, ακολουθώντας τις εξής συμβουλές:
Βγάλτε εγκαίρως το προϊόν ή την υπηρεσία σας στην αγορά
Όταν
μπαίνει κανείς στη διαδικασία να δημιουργήσει ένα κοινό που θα τον
ακολουθεί, πολλές φορές απορροφάται για μήνες ή χρόνια από τη διαδικασία
καθεαυτή, χωρίς να προσφέρει κάτι προς πώληση. Αυτό οφείλεται στο ότι,
λόγω ανασφάλειας του επιχειρηματία, μπορεί να περιμένει να αποκτήσει
πολλούς συνδρομητές πριν προβεί σε πωλήσεις ή επειδή το χτίσιμο της
πελατείας με ταυτόχρονη ενασχόληση με τις πωλήσεις συνδυάζεται για
κάποιους δύσκολα.
Ανεξάρτητα από τους λόγους που οδηγούν στη
μακροχρόνια αναμονή, η τακτική αυτή αποτελεί μοιραίο λάθος. Αν κάποιος
δημιουργεί μία επιχείρηση θα πρέπει να αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο
επιχειρηματικό ρίσκο από την αρχή και το μεγαλύτερο ρίσκο αφορά τη
δυνατότητα ενός προϊόντος να πουλήσει.
Μην προσπαθήσετε με τις ιδέες ή τα προϊόντα σας να επιλύσετε ασήμαντα προβλήματαΑν
η επιχείρηση που ξεκινά κανείς, λύνει σοβαρά προβλήματα, η αναζήτηση
πελατείας είναι περιττή. Συνήθως οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν, επειδή
προσπαθούν να λύσουν προβλήματα, για την λύση των οποίων κανείς δεν
ενδιαφέρεται. Αν λοιπόν εκθέσει κάποιος το προϊόν ή την ιδέα του και
κανένας δεν δείξει ενδιαφέρον γι' αυτό, τότε μάλλον πρέπει να αλλάξει
προϊόν ή ιδέα και όχι να αναζητήσει μεγαλύτερο κοινό!
Ακούστε προσεκτικά τους καταναλωτέςΓια
να είναι σε θέση ο επιχειρηματίας να λύσει ένα σοβαρό πρόβλημα, με το
προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχει, θα πρέπει να έχει ακούσει τις ανάγκες
και τα προβλήματα των καταναλωτών. Και όχι μόνο αυτών που έχουν θετική
κριτική για το προϊόν, αλλά κυρίως αυτών που έχουν παράπονα ή ζητούν την
αναστροφή της πώλησης. Δεν είναι τυχαία η επικρατούσα ρήση «Ο πελάτης
έχει πάντα δίκιο». Χωρίς πελάτη δεν υπάρχει επιχείρηση.
Διαφοροποιηθείτε από τους ανταγωνιστές Όταν
δραστηριοποιείται κανείς σε μία ανταγωνιστική αγορά, θα πρέπει να δώσει
στον καταναλωτή ένα λόγο για να επιλέξει το δικό του προϊόν ανάμεσα σε
πολλά παρόμοια ανταγωνιστικά προϊόντα. Συμπεριφορές μιμητισμού και
αντιγραφής του τρόπου προώθησης ενός προϊόντος, δεν βελτιώνουν την
απόδοση της επιχείρησης. Στόχος του κάθε επιχειρηματία δεν πρέπει να
είναι να γίνει καλύτερος από αυτόν που μιμείται, αλλά να είναι
διαφορετικός.

Μη μπερδεύετε τα ιστολόγια (blogs) και τις διαδικτυακές εκπομπές (podcasting), με επιχειρήσειςΤα
ιστολόγια αποτελούν εξαιρετικό δίαυλο επικοινωνίας και ανταλλαγής
απόψεων, που φέρνουν σε επαφή ανθρώπους και δημιουργούν κοινό. Ιδιαίτερα
θα μπορούσε να βοηθήσει μια καμπάνια email marketing επίσης. Το ίδιο
ισχύει και για τις εκπομπές εικόνας και ήχου, κατόπιν αίτησης
(podcasting), όπου μπορεί κάποιος να προβληθεί δωρεάν. Η προβολή αυτή
αποτελεί εργαλείο για να αυξήσει κάποιος την επιρροή του. Δεν αποτελεί
όμως σε καμία περίπτωση εγγύηση ότι η επιρροή θα μετουσιωθεί σε πελατεία
ή διαφημιστική δαπάνη. Απαιτείται ένα σαφές επιχειρηματικό πλάνο για να
αποκομίσει κανείς οφέλη, μέσω του ιστολογίου ή του podcast του.

Επιλέξτε κάτι που σε ενδιαφέρειΌταν
ξεκινά κανείς μια επιχείρηση πρέπει να καταβάλει σοβαρή προσπάθεια, να
διαθέτει βαθειά γνώση του αντικειμένου και να εφαρμόσει καινοτόμες
απόψεις. Στην αρχή μία επιχείρησης η φρεσκάδα που διαθέτει κανείς
λειτουργεί θετικά. Όμως με την πάροδο του χρόνου και τη συσσώρευση
σωματικής και πνευματικής κόπωσης, θα πρέπει αν μη τι άλλο να αγαπά πολύ
αυτό που κάνει, προκειμένου να μπορεί να ξεπερνά τους σκοπέλους. Τότε
και μόνο έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Μην ξεκινάτε με απατηλές προσδοκίες Η
δημιουργία και η καθιέρωση μίας επιχείρησης είναι ένα τεράστιο
εγχείρημα. Απαιτεί σκληρή δουλειά, συγκέντρωση στο στόχο, χωρίς
λοξοδρομήσεις και πολλές προσωπικές θυσίες. Η επιτυχία σε μια νύχτα
είναι ουτοπία και τα σενάρια που δημιουργεί ο καθένας στο μυαλό του
ξεκινώντας μία νέα επιχείρηση, γράφονται και ξαναγράφονται από την αρχή.
Μία συζήτηση με ένα καθιερωμένο στον κλάδο επαγγελματία θα μπορούσε να
παράσχει μία ιδέα για το τι πρέπει να περιμένει κανείς.
Μη χάνετε το χρόνο σας με σκέψεις, κάντε πράξεις
Μία
φράση του Thomas Edison συνοψίζει με μία φράση όλη την αλήθεια.  Η
συνταγή της επιτυχίας σε κάθε δύσκολη προσπάθεια, σύμφωνα με τον
Αμερικανό εφευρέτη και επιχειρηματία βασίζεται κατά 1% στην έμπνευση και
κατά 99% στον ιδρώτα που ρίχνουμε.

Λειτουργείστε ομαδικάΓια
την επιτυχία μίας επιχείρησης απαιτείται συνεργασία πολλών ανθρώπων. Οι
πελάτες, οι συνεργάτες, οι προμηθευτές είναι απαραίτητοι για την
επιτυχία. Εξίσου σημαντικοί όμως είναι και οι επιχειρηματίες που έχουν
εμπειρία και έχουν βιώσει και ξεπεράσει προβλήματα που παρουσιάζει μία
επιχείρηση, αλλά και λιγότερο έμπειροι επιχειρηματίες, με τους οποίους
μπορεί κάποιος να «συγκρίνει σημειώσεις». 
 
Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα …