Την εθελοντική και ανέξοδη εργασία βρήκε ως λύση το υπουργείο παιδείας για να καλύψει τα
σχολεία αναζητεί το υπουργείο Παιδείας, με τον αρμόδιο υπουργό Αριστείδη
Μπαλτά να μην αποκλείει το ενδεχόμενο αύξησης του ωραρίου των
εκπαιδευτικών.
Ο κ. Μπαλτάς θα συναντηθεί σήμερα, με τον υπουργό Οικονομίας
Γ. Σταθάκη προκειμένου να να συζητηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα
μπορέσουν να βρεθούν πιστώσεις για επιπλέον 5.000-6.000 θέσεις.
Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, ο κ. Μπαλτάς διαβεβαίωσε ότι θα γίνει το
παν «για να αντιμετωπιστεί μια δύσκολη κατάσταση», ενώ στην ερώτηση εάν
εξετάζεται από το υπουργείο το ενδεχόμενο αύξησης του ωραρίου των
εκπαιδευτικών, ο κ. Μπαλτάς απάντησε ότι δεν θέλει να δεσμευθεί με ένα
ναι ή όχι.
Είπε, όμως, χαρακτηριστικά: «Η χώρα βρίσκεται σε κρίση όλοι πρέπει να
βάλουμε τον όβολο μας για να ξεπεραστεί η κρίση. Αν χρειαστεί ένας
δάσκαλος να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της
κρίσης νομίζω ότι θα το δεχθεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον
τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση».
Ο κ. Μπαλτάς σημείωσε ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με
αναπληρωτές καθηγητές και πρόσθεσε ότι υπάρχουν ήδη κονδύλια από το ΕΣΠΑ
για την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, ο υπουργός ανέφερε ότι οι δυσκολίες είναι μεγάλες γιατί «τα
λεφτά λείπουν» και έχει αναβληθεί η διαδικασία πρόσληψης μόνιμων
εκπαιδευτικών για την κάλυψη 2.500-3.000 θέσεων.
Και αυτό, διότι για να
γίνουν οι προσλήψεις πρέπει να ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου
Παιδείας και να δημοσιευθεί προκήρυξη, με αποτέλεσμα, οι μόνιμοι
εκπαιδευτικοί να μην προλάβουν να είναι τον Σεπτέμβριο στα σχολεία.
Ωστόσο, όπως είπε, ο στόχος του υπουργείου είναι «να μπει το παιδί
την πρώτη μέρα του σχολείου και να έχει καθηγητή και να κάνει το μάθημά
του κανονικά».
Σε σχέση με το πολυνομοσχέδιο, ανέφερε ότι έχει περάσει από την
νομοπαρασκευαστική επιτροπή και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Γενικό
Λογιστήριο του Κράτους, το οποίο θα εκδώσει τη σχετική του έκθεση, ώστε
το πολυνομοσχέδιο να πάει στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και
να ακολουθήσει η κοινοβουλευτική διαδικασία για την ψήφισή του από τη
Βουλή.
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι δεν καταλαβαίνει τον λόγο για
τον οποίο το νομοσχέδιο αποτελεί casus belli και υποστήριξε ότι ο τόσος
θόρυβος οφείλεται είτε σε παρανόηση, είτε σε διαστρέβλωση.