το οποίο περιλαμβάνει διάταξη ακόμα και για τα ωράρια και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε όλες
σχεδόν τις βαθμίδες.
με το κείμενο του Μνημονίου οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω
εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της
EE και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης.
συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν,
έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος
που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011. Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα
εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και
της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με
σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας (βλ. επίσης
ενότητα 4.2).
άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου
Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και
πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων
και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.
επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών
του ΟΟΣΑ. Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν
επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για
δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον
Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ
πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-17.
οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του
προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με
τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του
2018.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών
μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Οι
αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής
εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα
πρότυπα.