αλλαγών στον νόμο Κατσέλη, οι οποίες ψηφίστηκαν πρόσφατα. Δύο είναι οι αιτίες
για την εξέλιξη αυτή: Πρώτον, η νέα δικαστική περίοδος, η οποία επρόκειτο να
ξεκινήσει στις 16 Σεπτεμβρίου, αναμένεται πλέον να αρχίσει μετά τη διεξαγωγή
των εκλογών. Δεύτερον, η κρίσιμη κοινή υπουργική απόφαση που θα αφορά τα
κριτήρια προστασίας της πρώτης κατοικίας από τη ρευστοποίηση περιουσίας δεν
αναμένεται να υπογραφεί από την παρούσα, αλλά ούτε και από την υπηρεσιακή
κυβέρνηση.
κάνουν χρήση του νόμου, ειδικά καθώς αυτός αφορά πλέον και τις οφειλές προς το
Δημόσιο, μπορούν να ξεκινήσουν να συγκεντρώνουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά
που προβλέπονται σε άλλη κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας κ. Γ. Σταθάκη,
Δικαιοσύνης Ν. Παρασκευόπουλου, Οικονομικών Ε. Τσακαλώτου και Εργασίας Γ.
Κατρούγκαλου, η οποία ήδη δημοσιεύθηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
Σύμφωνα με τη νέα ΚΥΑ, ο οφειλέτης που ενδιαφέρεται να κάνει χρήση του νόμου
Κατσέλη υποβάλλει πλέον τα δικαιολογητικά ταυτόχρονα με την κατάθεση της
αίτησης και όχι μετά από αυτήν, βάσει τυποποιημένου υποδείγματος.
ΚΥΑ, ΦΕΚ Β1794/2015) κατατίθεται από τον οφειλέτη στη γραμματεία του
δικαστηρίου.
ακόλουθα: στοιχεία ταυτότητας, ΑΦΜ, κατάλογο των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
στα οποία χρωστάει, αλλά και των φορέων του Δημοσίου και ασφαλιστικών φορέων σε
περίπτωση που ζητεί διευθέτηση των οφειλών του και προς αυτούς, σύντομο
ιστορικό υπερχρέωσης (πότε αναλήφθηκαν οι δανειακές υποχρεώσεις, πότε
δημιουργήθηκαν οι τυχόν οφειλές προς το Δημόσιο, πότε επήλθε η μόνιμη αδυναμία
πληρωμών και οι λόγοι αυτής), στοιχεία ακίνητης περιουσίας, στοιχεία καταθέσεων
σε τράπεζες, στοιχεία κινητής περιουσίας (ΙΧ, σκάφη, κ.λπ.), στοιχεία μηνιαίων
εισοδημάτων από εργασία, σύνταξη, εκμετάλλευση ακινήτων, εταιρικές συμμετοχές,
τόκους καταθέσεων και από κάθε άλλη πηγή, κατάσταση πιστωτών με τους
αντίστοιχες ανά πιστωτή οφειλής, κατάσταση οφειλών στο ελληνικό Δημόσιο,
πρόταση σχεδίου διευθέτησης, καθώς και συνοπτική παράθεση των λόγων χορήγησης
προσωρινής διαταγής.
συνυποβάλλει και τα ακόλουθα δικαιολογητικά: α) αντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής
Ταυτότητας,
ετών,
βεβαίωση ανεργίας του ΟΑΕΔ,
εάν ο αιτών ζητεί ρύθμιση των οφειλών του προς εφορία, ασφαλιστικά ταμεία ή
ΟΤΑ),
προηγούμενης άσκησης εμπορικής δραστηριότητας,
για πληρότητα και ορθότητα καταστάσεων περιουσίας και μεταβιβάσεων,
κατοικίας του οφειλέτη. Ωστόσο σύμφωνα με την «Καθημερινή», σε εκκρεμότητα
παραμένουν τρία σημαντικά σημεία των αλλαγών που ψηφίσθηκαν πρόσφατα στον νόμο
3869/2010. Ειδικότερα, η ΚΥΑ με την οποία θα προσδιορισθούν τα νέα όρια
εξαίρεσης της πρώτης κατοικίας από τη ρευστοποίηση και η οποία πρέπει να
υπογραφεί έως τις 14 Σεπτεμβρίου δεν αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες από το
υπουργείο Οικονομίας, να εκδοθεί πριν από τις εκλογές.
Κατσέλη, το πλαφόν είναι αντικειμενική αξία πρώτης κατοικίας 300.000 ευρώ, στην
περίπτωση του άγαμου, ενώ με βάση τις πρόσφατες αλλαγές, πέραν της
αντικειμενικής αξίας, θα λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των οφειλών, καθώς και το
ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του οφειλέτη.
επιφέρουν στη λειτουργία των δικαστηρίων, εκτιμάται ότι θα καθυστερήσουν εκ
νέου οι διαδικασίες εκείνες που ψηφίστηκαν για την επιτάχυνση της εκδίκασης των
υποθέσεων.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει της νέας νομοθεσίας: πρώτον, όσοι έχουν υποβάλει
αίτηση δικαστικής ρύθμισης χρεών και η υπόθεσή τους εκκρεμεί για διάστημα άνω
των έξι μηνών από την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να επανυποβάλλουν έως τις
14 Φεβρουαρίου 2016 τα επικαιροποιημένα στοιχεία τους και, δεύτερον, όσοι έχουν
λάβει δικάσιμο για μετά το 2018 θα πρέπει μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου 2015 να
υποβάλουν αίτηση για επαναπροσδιορισμό της συζήτησης της υπόθεσής τους σε
συντομότερη δικάσιμο.