Με απεργία διαρκείας απειλούν οι ναυτικοί

πνο

Σε ετοιμότητα καλεί τα πληρώματα των πλοίων η ΠΝΟ, υπογραμμίζοντας ότι με το νέο μνημόνιο η κοινωνικοασφαλιστική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των Ελλήνων ναυτικών δέχεται νέα άγρια επίθεση, με τη μεταφορά του κλάδου επικουρικής ασφάλισης ναυτικών από το ΝΑΤ στο ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) χωρίς καμία ιδιαίτερη μελέτη και με επερχόμενη διάλυση του Ταμείου και ένταξης των ναυτικών σε άλλο φορέα.
Μάλιστα με ανακοίνωση της προειδοποιεί την κυβέρνηση, για «θερμό ραντεβού», με αφορμή τη νέα συμφωνία με τους δανειστές και τις επιπτώσεις για τον κλάδο των ναυτικών, ενώ απέστειλε ήδη εξώδικα προς τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας και στις εφοπλιστικές οργανώσεις με τα αιτήματα και τις θέσεις της.
Όπως αναφέρουν συνδικαλιστικές πηγές από την ΠΝΟ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όλα τα κράτη της ΕΕ και των ανεπτυγμένων χωρών παγκοσμίως, έχουν ξεχωριστούς φορείς για τα θέματα των ναυτικών λόγω ιδιομορφίας του συγκεκριμένου επαγγέλματος. Προσθέτουν, επίσης, ότι ο κλάδος επικουρικής ασφάλισης ναυτικών του ΝΑΤ εισπράττει αυτή τη στιγμή 2% εισφορά από τον ναυτικό και 2% από τον πλοιοκτήτη που αποτελούν σημαντικά έσοδα για το ταμείο.
Η ΠΝΟ ζητεί επίσης οι προσλήψεις των ναυτικών σε πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα και απολαμβάνουν φορολογικά προνόμια σύμφωνα με το νόμο 27 του 1975, να γίνονται μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, με αμοιβές όπως αυτές ορίζονται από τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας, αλλά και με κοινωνικοασφαλιστική προστασία.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλούνται τα στελέχη του συνδικαλιστικού σωματείου των ναυτικών, το κόστος από τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία ναυτικών σε πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ, ενώ όπως αναφέρουν δεν υπάρχει μηχανισμός προκειμένου να ελέγξει αυτές τις εταιρείες και να εισπράξει χρήματα για λογαριασμό του ΝΑΤ, που αυτή τη στιγμή επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Τέλος, σχολιάζοντας το δυστύχημα με την πυρκαγιά στο Norman Atlantic, τονίζει ότι δεν θα δεχθεί καμία περαιτέρω μείωση στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων επισημαίνοντας ότι η ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών και του πληρώματος είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας.

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Γέφυρα 2: Επιδότηση 50.000 ευρώ δόσεις επιχειρηματικών δανείων-Δικαιούχοι κριτήρια

Την επιδότηση δόσεων δανείων για οχτώ μήνες σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν πληγεί …