Tέλη κυκλοφορίας με αλλαγές της τελευταίας στιγμής για το 2015

TELI_aftodioikisi-620x320

Μεγάλες αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016, προανήγγειλε ο αρμόδιος Υπουργός Τρύφων Αλεξιάδης, τονίζοντας ότι «το όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις» και μίλησε για αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας τα οποία επιβαρύνονται με «υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και το αποτέλεσμα είναι ο κόσμος να καταθέτει πινακίδες και να χάνουμε όλοι».

Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης.

Αυτό που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή και θα ανακοινωθεί, είναι η μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά και μικρά αυτοκίνητα στα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα.

Η αγωνία αλλά και ο αγώνας δρόμου της κυβέρνησης τώρα είναι «να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις της συμφωνίας, αυτή είναι η βασική μας προϋπόθεση» τόνισε ο υπουργός. Και «αφού τελειώσει αυτή η ιστορία μετά θα προχωρήσουμε σε αλλαγές μέσα στο 2016, για να κάνουμε το σύστημα πιο απλό, πιο δίκαιο και πιο σταθερό. Δεν μπορούμε να συνεχίζουμε με αυτό το άδικο φορολογικό σύστημα», υπογράμμισε.

Ποιες οι αλλαγές που εξετάζονται τις τελευταίες ώρες

Πληροφορίες αναφέρουν ότι με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κάποιοι θα επιβαρυνθούν ενώ σε κάποιες περιπτώσεις θα γίνουν και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων. Παράλληλα, σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη για όσα αυτοκίνητα θεωρούται αντιρυπαντικής τεχνολογίας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα μειωθεί το όριο των εκπομπόμενων ρύπων και από 99 gr που είναι σήμερα στα 80 γράμμαρια με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες που αγόρασαν Ι.Χ. πιστεύοντας ότι δεν θα πληρώσουν τέλη τώρα να υποχρεωθούν να καταβάλουν περί τα 50 ευρώ το χρόνο.

Υπάρχουν βεβαίως και οι σκέψεις να μην καταργηθούν εντελώς τα μηδενικά τέλη αλλά να αφορούν σε Ι.Χ. μεγάλης αξίας, π.χ. πάνω από 30 χιλ. ευρώ.

Στα σενάρια που εξετάζονται είναι και οι αυξήσεις των τελών ων ΙΧ από ένα όριο εμπορικής αξίας και πάνω (π.χ. 30.000 ευρώ) που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010 και τα τέλη τους υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση το ύψος των εκπεμπόμενων ρύπων.

Σχεδιάζεται επίσης μείωση έως και 30% των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που έχουν πρωτοταξινομηθεί πριν τον Νοέμβριο του 2010 και κυρίως αυτών  μεγάλου κυβισμού, δηλαδή  άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε. προκειμένου να δοθεί κίνητρο για να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει.

Σκέψεις υπάρχουν και για την επιβολή ειδικού τέλους Δακτυλίου για  τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το ύψος του ετήσιου τέλους θα εξαρτηθεί από την αντιρρυπαντική οδηγία που πληροί κάθε όχημα και θα κυμαίνεται από 20 έως 70 ευρώ για τα ΙΧ ενώ για τα φορτηγά θα μπορεί να φθάσει ακόμη και στα 300 ευρώ.

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

ΥΠΕΝ: Άμεσα αποτελέσματα για τους καταναλωτές με την παρέμβαση στο κόστος του ρεύματος

Τα κονδύλια για τη χρηματοδότηση της παρέμβασης θα είναι δημοσιονομικού χαρακτήρα και όχι κανονιστικά μέτρα …