Στο περιουσιολόγιο και οι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ

dilosi_1
Από τράπεζες, υποθηκοφυλακεία, κτηματολόγιο, ασφαλιστικά ταμεία, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, υπουργείο Μεταφορών και άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου θα διασταυρώνονται περιουσιακά στοιχεία το επόμενο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να εντοπίσει εστίες φοροδιαφυγής και αδήλωτα εισοδήματα καταρτίζοντας το περίφημο Περιουσιολόγιο.
Από το 2016 οι φορολογικές δηλώσεις όλων των πολιτών θα είναι προσυμπληρωμένες σε ένα ποσοστό 60% έναντι 30%-40% που ήταν εφέτος.
Επίσης, για τη συμπλήρωση ή τροποποίηση του Ε9 οι φορολογούμενοι από τον Μάρτιο του 2016 δεν θα ξαναχρειαστεί να κάνουν κάτι οι ίδιοι. Ολες οι μεταβολές θα περνούν αυτόματα κατά τη διαδικασία σύνταξης του συμβολαίου από τον συμβολαιογράφο.
Το νέο περιουσιολόγιο σε ένα μεγάλο ποσοστό θα τροφοδοτείται αυτόματα από τις φορολογικές δηλώσεις, το Ε9, το υπουργείο Μεταφορών για τα ΙΧ, τα υποθηκοφυλακεία, το Κτηματολόγιο και τους συμβολαιογράφους για τα ακίνητα, το υπουργείο Ναυτιλίας για τα σκάφη, την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για μετοχές και μερίσματα, τις τράπεζες για καταθέσεις, ομόλογα κ.τ.λ.
Μόλις ολοκληρωθεί η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων το 2016, τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους θα κληθούν οι φορολογούμενοι να συμπληρώσουν ό,τι επιπλέον στοιχείο δεν διαθέτει το υπουργείο Οικονομικών από τις παραπάνω βάσεις δεδομένων.
Σε πρώτη φάση θα διαμορφωθεί η συνολική περιουσία των φορολογουμένων και σε επόμενη φάση όπου προκύπτουν διαφορές και δεν γίνονται τροποποιητικές δηλώσεις η αδήλωτη περιουσία των πολιτών θα δημεύεται ή θα υπερφορολογείται.
Για πρώτη φορά οι διασταυρώσεις θα ξεκινούν από κάτω προς τα πάνω. Δηλαδή η Εφορία θα συγκεντρώνει π.χ. τις καταναλώσεις από τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, το Φυσικό Αέριο κ.τ.λ. και μετά θα ελέγχεται αν τα στοιχεία αυτά ανταποκρίνονται στα περιουσιακά στοιχεία που δηλώνουν οι φορολογούμενοι. Παράλληλα προχωρούν αυτοματοποιημένες φορολογικές διαδικασίες στην αγορά με αξιοποίηση και υλοποίηση των μελετών και προτάσεων που αφορούσαν τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών, τα e-τιμολόγια, το σύστημα εισροών - εκροών, τη χρήση πιστωτικών καρτών κ.λπ.
Η βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση των παραπάνω είναι η αξιόπιστη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημόσιου Τομέα που επιτυγχάνεται μέσω της Διαλειτουργικότητας. Οι 150 κωδικοί αριθμοί που χρησιμοποιούν τα 250 μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης ίσως είναι και το κύριο πρόβλημα που δεν επιτρέπει στα πληροφοριακά συστήματα να «μιλήσουν» μεταξύ τους.
Η άμεση συνεργασία σε πολιτικό και υπηρεσιακό επίπεδο των υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών και με την καθημερινή ενασχόληση και επίβλεψη του υπουργού Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Αλεξιάδη δρομολογείται από αύριο Δευτέρα 7.12.2015 και θα ολοκληρωθεί ως τις 31.3.2016.
Τα άμεσα αποτελέσματα από την υλοποίηση της πρότασης θα οδηγήσουν σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο:
-Στην επεξεργασία του Φορολογικού Μητρώου με το πληροφοριακό σύστημα του Δημοτολογίου με στόχο τα βασικά στοιχεία των φορολογουμένων (επώνυμο, όνομα, όνομα πατρός - μητρός, ημερομηνία γέννησης) να είναι αξιόπιστα και σύμφωνα με τα δημοτολογικά του στοιχεία.
-Στον εντοπισμό εικονικών και ψεύτικων προφίλ φορολογουμένων.
Θα εντοπιστούν όσοι με πλαστά - εικονικά πιστοποιητικά έχουν εγγραφεί στο Φορολογικό Μητρώο.
-Στη διάθεση συμπληρωματικών δημοτολογικών στοιχείων για την ορθή άσκηση φορολογικής και κοινωνικής πολιτικής μέσω web εφαρμογής (οικογενειακή κατάσταση, αριθμός τέκνων, εγγύτεροι συγγενείς κ.λπ.).
-Στην ανάπτυξη εφαρμογής στο Taxis (Μητρώο) για την άμεση εγγραφή ή τροποποίηση στοιχείων κάθε νέου φορολογουμένου στο Μητρώο με online άντληση στοιχείων του από το Δημοτολόγιο και την ΕΛ.ΑΣ. στο πρότυπο έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας με μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης του πολίτη στα 2 λεπτά.
-Παράλληλα θα ενημερώνεται και ο πολίτης μέσω του Taxisnet για όποια πρόσβαση Αρχής στα δημοτολογικά του στοιχεία.
-Στη διαμόρφωση πλαισίου και τεχνικής πλατφόρμας άντλησης από όλες τις βάσεις του δημοσίου τομέα των βασικών δημοτολογικών στοιχείων των πολιτών και του ΑΦΜ από την κεντρική βάση του Δημοτολογίου, ώστε ο ΑΦΜ σε κάθε Μητρώο όχι μόνο να είναι ορθός αλλά και να ανήκει στο έναν και μοναδικό κάτοχο.
-Στην ανάπτυξη εφαρμογής ενημέρωσης των πολιτών για τις μεταβολές στο Φορολογικό Μητρώο που οφείλονται στη διασύνδεση του Φορολογικού Μητρώου και του Δημοτολογίου.
-Στην ανάπτυξη εφαρμογής όπου ο πολίτης θα μπορεί να εκτυπώνει έντυπο, υπό μορφή φορολογικής ταυτότητας, για να επιβεβαιώνεται η ορθότητα του ΑΦΜ και ο αποδέκτης του εντύπου θα μπορεί να επιβεβαιώνει την ορθότητα μέσω διαδικτυακής εφαρμογής.
-Στον έλεγχο των οχημάτων και των οδηγών με διαδικασίες πλήρως αυτοματοποιημένες, με τη διασύνδεση των αρχείων αδειών κυκλοφορίας, τελών κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ, ασφαλιστικής κάλυψης κ.λπ., όπου θα δίνεται η δυνατότητα στα αρμόδια όργανα για άμεσο και ουσιαστικό έλεγχο.
-Εφόσον υλοποιηθούν τα παραπάνω, το υπουργείο Οικονομικών θα μπορεί να συλλέγει αξιόπιστες και κατ' επέκταση αξιοποιήσιμες πληροφορίες από τις απαραίτητες βάσεις και δεν θα μπορεί κανείς πλέον να αποκρύψει έσοδα από την Εφορία.
Φορολογικό Μητρώο
Online διασύνδεση με τα πρωτοδικεία Με το νέο σύστημα TAXISnet-2 θα επιτευχθεί άμεσα η διασύνδεση του Φορολογικού Μητρώου με τα πρωτοδικεία της χώρας για την είσπραξη αρκετών εκατομμυρίων ευρώ από τις επιβαλλόμενες ποινές που για τεχνικούς κυρίως λόγους δεν εισπράττονται ποτέ. Από τη δράση αυτή πέραν της απονομής δικαιοσύνης θα εισπραχθεί εντός του 2016 ποσό άνω των 120 εκατ. ευρώ και αντίστοιχα ποσά κάθε χρόνο.
Επίσης σύμφωνα πάντα με το ρεπορτά από το "Βήμα", θα αναπτυχθεί ειδικό πρόγραμμα που θα επιτρέπει τη διασύνδεση άμεσης ενημέρωσης των δημοτολογικών στοιχείων του Φορολογικού Μητρώου με τα ληξιαρχικά γεγονότα (γάμος, διαζύγιο, θάνατος κ.λπ.). Για τις δημοτολογικές μεταβολές των πολιτών θα ενημερώνονται τα υπόλοιπα μητρώα άμεσα με μεγάλα οικονομικά οφέλη για το κράτος και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ο υπουργός Εσωτερικών κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής δηλώνει ότι «το υπουργείο Εσωτερικών με κορμό το Εθνικό Δημοτολόγιο θα συμβάλει στη Διαλειτουργικότητα των Πληροφορικών Συστημάτων έτσι ώστε να παρέχονται πλήθος υπηρεσιών στον πολίτη άμεσα και ηλεκτρονικά στον υπολογιστή του, στο κινητό του τηλέφωνο.
Η δε φορολογική διοίκηση θα έχει στη διάθεσή της όλες εκείνες τις πληροφορίες σε αξιόπιστη μορφή που θα δύναται άμεσα να εντοπίσει κάθε προσπάθεια φοροδιαφυγής ή και φοροκλοπής συμβάλλοντας κατ' αυτόν τον τρόπο στην αύξηση των εσόδων του κράτους».
Μέσω της διασύνδεσης των απαραίτητων πληροφοριών θα πιστοποιούνται οι πραγματικά δικαιούχοι οικονομικής φροντίδας (π.χ. προνοιακά ή οικογενειακά επιδόματα) βάσει εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων που προβλέπονται.
Επίσης με το ίδιο σύστημα θα εξαλειφθούν οι περιπτώσεις να χορηγούνται επιδόματα σε μη δικαιούχους, με πρόσφατο παράδειγμα τον ιδιοκτήτη βίλας στα βόρεια προάστια που τύγχανε Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου για το ηλεκτρικό ρεύμα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης σε συνέντευξη του στο «Βήμα» ανέφερε ότι: «Ολα αυτά τα χρόνια που από κοντά παρακολουθώ τον τρόπο λειτουργίας του υπουργείου γνωρίζω πολύ καλά πως δεν απουσίαζαν οι προτάσεις, αλλά το μεγάλο πρόβλημα ήταν η υλοποίηση αυτών. Ε λοιπόν τώρα όλα αυτά θα υλοποιηθούν, και μάλιστα πολύ σύντομα, και στέλνω ένα μήνυμα προς κάθε πολίτη που δεν τήρησε τις φορολογικές του υποχρεώσεις πως τα ψέματα τελείωσαν. Το υπουργείο Οικονομικών πλέον θα έχει όλα τα μέσα να εντοπίσει και χρόνια πίσω κάθε ποσό που δεν δηλώθηκε, κάθε ποσό που δεν φορολογήθηκε».
Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

ΤΑΙΠΕΔ: Απορρόφηση από το Υπερταμείο

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει μεγάλο μέρος της αποστολής του και η συγχώνευση με τη μητρική …