Η αποφυγή των τροχαίων σε 12 κανόνες

ergatikatixi

Έναν οδηγό για την ασφαλή οδήγηση, ο οποίος διανεμήθηκε στους πολίτες με αφορμή την έξοδο και επιστροφή του Πάσχα, εξέδωσαν ο  ΙΣΑ και η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας, μιας και η Ελλάδα, μαστίζεται από τα τροχαία ατυχήματα, στα οποία τα τελευταία πενήντα χρόνια έχουν καταγραφεί 2 εκατομμύρια τραυματίες και 120.000 νεκροί, τα οποία είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών.

Ο 12κάλογος είναι:

1. Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.

2. Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).

3. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.

4. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.

5. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).

6. Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.

7. Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.

8. Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2-3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.

9. Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς – οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται

10. Να μη χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).

11. Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας. (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κ.λ.π)

12. ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων.

Η κυριότερη αιτία των δυστυχημάτων είναι η αμέλεια των ίδιων των οδηγών. Ειδικότερα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 θανατηφόρα τροχαία. Αναφορικά με τα αίτιά τους, σε ποσοστό 28,7% αποδίδονται σε αμέλεια του οδηγού του οχήματος, το 38,7% ερευνάται ακόμη και το υπόλοιπο 32,6% οφείλεται σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (9,5%), στην απόσπαση προσοχής οδηγού (6,1%), σε αίτια αναφερόμενα σε πεζούς (6,1%), υπερβολική ταχύτητα (4,6%), στην παραβίαση προτεραιότητας (4,0%), σε αίτια αναφερόμενα στην οδό και τον καιρό (0,9%), παραβίαση σηματοδότη (0,6%), σε αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%) και σε αντικανονικό προσπέρασμα (0,3%).

Τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%.

Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων θεωρείται η μέθη, καθώς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Και μην ξεχνάτε, ότι η Ελλάδα, βάσει των στοιχείων της Eurostat για τα θανατηφόρα τροχαία, κατέχει την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία.

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ανδρουλάκης: «Χρειάζεται μια υπεύθυνη, προοδευτική πολιτική»

Στα προβλήματα της καθημερινότητας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Στην Ξάνθη περιόδευσε το πρωί του …