Υπό απόλυση νέα κατηγορία εργαζομένων(Επειδή μειώνετε η ανεργία…)

katharistriew levforeivn

Για «άθλια, απάνθρωπη, στάση και συμπεριφορά» καταγγέλλουν την «διορισμένη από τον ΣΥΡΙΖΑ, διοίκηση της ΟΣΥ», τα μέλη του Σωματείου Εργαζομένων στην Καθαριότητα «ΣΕΡΚΑ», που καλύπτει συνδικαλιστικά τις καθαρίστριες στα λεωφορεία της Αθήνας (ΟΣΥ – Οδικές Συγκοινωνίες Αθηνών).

Σύμφωνα με την ανακοίνωσή του, αν και κέρδισαν το 80% των οφειλόμενων δεδουλευμένων τους, έχουν να αντιμετωπίσουν μία ακόμα δυσκολία ζωής αυτή της απόλυσης…

"Αγαπητοί συμπολίτες

Οι καθαρίστριες/στες των λεωφορείων της ΟΣΥ βρισκόμαστε από τον Γενάρη μέχρι σήμερα σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Τώρα αντιμετωπίζουμε τον κίνδυνο της απόλυσης και ζητάμε τη συμπαράσταση όλων σας!

  • Η εργολαβική εταιρία Λινκ Απ που έχει αναλάβει το έργο του καθαρισμού των λεωφορείων της ΟΣΥ και η οποία μας εργοδοτεί, μας είχε απλήρωτεςαπό 3 έως 5 μήνες (ανάλογα με το αμαξοστάσιο [2] στο οποίο δουλεύουμε).
  • Αυτό συνέβαινε παρότι η Λινκ Απ πληρωνόταν κανονικά από την ΟΣΥ και έπαιρνε περίπου 140.000 € κάθε μήνα.
  • Επίσης η Λινκ Απ μας έδινε μισθό 450 € για 6ωρη, νυχτερινή, βαριά και ανθυγιεινή εργασία, ενώ σύμφωνα με το νόμο έπρεπε να μας δίνει τουλάχιστον 680 € και βέβαια δεν μας έδινε ποτέ δώρα ούτε επιδόματα.

Κάθε βράδυ μας ανάγκαζε να καθαρίζουμε μέχρι και διπλάσιο αριθμό λεωφορείων από αυτό που προβλέπεται, με αποτέλεσμα ούτε τα λεωφορεία να καθαρίζονται σωστά και εμείς να εξοντωνόμαστε (π.χ. στο Αμαξοστάσιο της Ανθούσας καθαρίζαμε μέχρι και 25 λεωφορεία αντί για 13).

Η Διοίκηση της ΟΣΥ παρότι γνώριζε τι συμβαίνει – αφού είχαμε προχωρήσει σε καταγγελίες – αδιαφορούσε πλήρως. Αναγκάστηκε να ασχοληθεί με το θέμα μας, όταν προχωρήσαμε σε πολυήμερες απεργίες και επισχέσεις εργασίας και έμειναν τα λεωφορεία ακαθάριστα για βδομάδες.

  • Πολλές από εμάς έχουν συμπληρώσει πάνω από 30 εργάσιμες μέρες σε απεργίες και επισχέσεις εργασίας. Έχουμε προχωρήσει επίσης σε πολλές διαμαρτυρίες έξω από τα γραφεία της Λινκ Απ, της Ο.ΣΥ, αλλά και έξω από το Υπουργείο Μεταφορών.

Μέσα από αυτό τον αγώνα καταφέραμε η ΟΣΥ να μην δώσει δυο «μηνιάτικα» στον εργολάβο και να χρησιμοποιήσει αυτά τα λεφτά (περίπου 280.000 €) για να πληρώσει τους μισθούς που μας χρωστούσε ο εργολάβος. Στις 3 Ιουνίου πήραμε περίπου το 80% των χρεών του εργολάβου προς εμάς και υπάρχει δέσμευση για πλήρη εξόφληση στο τέλος του μήνα.

  • Πριν λίγες μέρες όμως η Διοίκηση της ΟΣΥ δήλωσε ότι θα κηρύξει έκπτωτη την Λινκ Απ και θα φέρει στη θέση της την επιλαχούσα εταιρία ΕΥΚ. Αυτό σημαίνει ότι εμείς θα μείνουμε άνεργες, αφού η νέα εταιρία σχεδιάζει, όπως έχουμε μάθει, να φέρει νέο προσωπικό και να μην προσλάβει εμάς.

Η «νέα» εταιρία, η ΕΥΚ, δεν διαφέρει και πολύ από την Λινκ Απ. Παλιότερα (2010-2014) είχε αναλάβει τον καθαρισμό των λεωφορείων σε 2 αμαξοστάσια της ΟΣΥ Έφυγε αφήνοντας χρέη χιλιάδων ευρώ σε κάθε εργαζόμενη. Δεκάδες από εμάς βρισκόμαστε ακόμα στα δικαστήρια με την ΕΥΚ, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα μας.

Από τον Γενάρη ζητάμε από τη Διοίκηση της ΟΣΥ να σταματήσει να χρησιμοποιεί εργολάβους και να προχωρήσει σε απευθείας συμβάσεις εργασίας μαζί μας. Αυτό δεν ωφελεί μόνο εμάς, αλλά και την ΟΣΥ αφού τα χρήματα που θα πρέπει να δίνει για τον καθαρισμό των λεωφορείων θα είναι λιγότερα.

Σε αυτό το μέτρο, της απομάκρυνσης των εργολάβων και της σύναψης απευθείας συμβάσεων με τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους καθαριότητας έχουν προχωρήσει εδώ και καιρό το Υπουργείο Εργασία και το Υπουργείο Υγείας.

  • Η διοίκηση της ΟΣΥ όμως αρνείται να προχωρήσει σε απευθείας συμβάσεις μαζί μας, λέγοντας πως δεν της επιτρέπει ο νόμος.
  • Δεν λέει την αλήθεια.
  • Με τον νόμο 4369/2016 (άρθρο 72) μπορεί να το κάνει – όπως το έκαναν τα Υπουργεία Εργασίας
  • Η διοίκηση της ΟΣΥ εφαρμόζει τους νόμους «επιλεκτικά».

Ποτέ δεν εφάρμοσε το νόμο σύμφωνα με το οποίο πρέπει να κάνει έλεγχο στον εργολάβο. Αν τον εφάρμοζε, θα έβλεπε όχι μόνο ότι δεν μας πλήρωνε, αλλά ότι ακόμα και σήμερα δεν μας δίνει ατομικά μέσα προστασίας (γάντια, ρούχα και παπούτσια εργασίας), δεν μας δίνει επαρκή καθαριστικά (πολλές φορές καθαρίζουμε με σκέτο νερό), δεν μας δίνει καν σακούλες για τα σκουπίδια. Και αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα…

Σήμερα, ο κ. Αναγνωστόπουλος, διευθύνοντας σύμβουλος της ΟΣΥ και η κα. Ζωή Γεωργίου, πρόεδρος της ΟΣΥ, θέλουν να εφαρμόσουν το νόμο με τον οποίο θα κηρύξουν τον εργολάβο έκπτωτο, αλλά όχι τον νόμο με τον οποίο μπορούν να μας προσλάβουν.

  • Νιώθουμε ότι η στάση της διοίκησης της ΟΣΥ είναι εκδικητική και ότι το μόνο που θέλει είναι να ξεφορτωθεί το πρόβλημα – δηλαδή εμάς, εργαζόμενες και εργαζόμενους που έμαθαν ποια είναι τα δικαιώματα τους και αποφάσισαν να παλέψουν για να τα διεκδικήσουν.

Τέλος, από τον Γενάρη μέχρι σήμερα προσπαθούμε να δούμε τον Υπουργό Μεταφορών κ. Σπίρτζη. Δεν το έχουμε καταφέρει, γιατί δεν μας κλείνει ραντεβού. Ωστόσο στις 18 Μαίου, εν μέσω απεργίας μας και με τα λεωφορεία να είναι πολύ βρώμικα, ακούσαμε τον Υπουργό στην «πρωϊνή ζώνη» της ΕΡΤ [3] να λέει ότι «προσανατολίζεται να προχωρήσει σε απευθείας συμβάσεις με καθαρίστριες στην ΟΣΥ, στα πρότυπα του Υπουργείου Υγείας». Έχει περάσει ένας μήνας από τότε, χωρίς να έχει γίνει οτιδήποτε.

Αν ο κ. Σπίρτζης εννοούσε όσα είπε, και δεν μίλησε για απευθείας συμβάσεις μαζί μας, μόνο και μόνο για να ξεφύγει από την πίεση των δημοσιογράφων, ήρθε η ώρα να κάνει τα λόγια του πράξη. Σε διαφορετική περίπτωση, θα είναι συνυπεύθυνος για το ότι 140 άνθρωποι θα μείνουν άνεργοι μετά από έναν τόσο σκληρό αγώνα ενάντια στην εργολαβική ασυδοσία και αυθαιρεσία.

  • Ζητάμε τη συμπαράσταση όλων σας-Διαδώστε τον αγώνα μας

Σωματείο Εργαζομένων στην Καθαριότητα – ΣΕΡΚΑ
Το σωματείο των αγωνιζόμενων καθαριστριών των λεωφορείων της ΟΣΥ - serka.osy@gmail.com"


Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

ΤΑΙΠΕΔ: Απορρόφηση από το Υπερταμείο

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει μεγάλο μέρος της αποστολής του και η συγχώνευση με τη μητρική …