Μπορεί πέρυσι η αγορά του λιανεμπορίου να υποχώρησε εκ νέου, αυτό δε συνέβη όμως στην περίπτωση του online shopping που συνεχίζει να καταγράφει διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, τάση η οποία αναμένεται να διατηρηθεί και τη φετινή χρονιά.
Πέρυσι η συγκεκριμένη αγορά τζίραρε 3,8 δισ. ευρώ (σ.σ. +18,8% περισσότερα από το 2014) καλύπτοντας μέρος των απωλειών των φυσικών καταστημάτων (οι αγορές μέσω internet αφορούν και υπηρεσίες όπως αεροπορικά εισιτήρια), ενώ για τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι η αξία της θα ανέλθει στα 4,2 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 10,5% σε σχέση με το 2015. Αθροιστικά δε, στα χρόνια της κρίσης (2010-2015) οι Έλληνες έχουν ξοδέψει συνολικά 16,3 δισ. ευρώ για αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Αυτό όμως, σύμφωνα με το capital.gr, δεν είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο από την πρόσφατη έρευνα της E-commerce Europe για την πορεία του online shopping στην Ευρώπη και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα. Το πιο σημαντικό στοιχείο από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι η κατά κεφαλήν δαπάνη στην Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες 28 χώρες της Ευρώπης και δη του Ευρωπαϊκού Νότου. Με βάση την έρευνα, πέρυσι η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη στην Ελλάδα ήταν 1.266 ευρώ δηλαδή 26,76% υψηλότερη από τη μέση δαπάνη στη Νότια Ευρώπη που ήταν 999 ευρώ.
- Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους με τον υπόλοιπο ευρωπαϊκό νότο θα πρέπει να αναφέρουμε πως στην Ισπανία η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη ήταν 1.089 ευρώ, στην Πορτογαλία 1.079 ευρώ, στην Ιταλία 938 ευρώ και στην Τουρκία 934 ευρώ. Με τον μέσο όρο της κατά κεφαλήν δαπάνης στο σύνολο της Ευρώπης να είναι στα 1.540 ευρώ, στη Δυτική Ευρώπη στα 2.492 ευρώ, στη Βόρεια Ευρώπη στα 2.048 ευρώ και στην Κεντρική Ευρώπη στα 1.055 ευρώ.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η αύξηση κατά 57,89% των e-καταναλωτών την τελευταία τετραετία. Συγκεκριμένα το 2012 από τα 11,3 εκατ. κατοίκους της χώρας, εκ των οποίων τα 6,09 εκατ. που χρησιμοποιούσαν το Internet, e-καταναλωτές ήταν τα 1,9 εκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε πέρυσι στα 3 εκατομμύρια, δηλαδή το 32% των πολιτών της χώρας άνω των 15 ετών (9,2 εκατομμύρια) και λίγο κάτω από τους μισούς που χρησιμοποιούν Internet (6,3 εκατομμύρια πολίτες) ψώνισαν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω internet.