- Πρόκειται για ένα έργο το οποίο η Ελλάδα είχε υποχρέωση να υλοποιήσει ήδη από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο 2007-2013. Κάτι τέτοιο δε συνέβη ποτέ, γεγονός που οδήγησε στην επιβολή αιρεσιμότητας μέχρι να ολοκληρωθεί ο Μηχανισμός Διάγνωσης.
- Πρακτικά αυτό σήμαινε ότι η χώρα μας δε μπορούσε να αξιοποιήσει πλήρως τους πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και Δια Βίου Μάθησης 2014-2020 που αφορούν την απασχόληση, την κατάρτιση και την εκπαίδευση. Τα εν λόγω κονδύλια είχαν «παγώσει» εξαιτίας της μη τήρησης της υποχρέωσης της χώρας για τη δημιουργία και λειτουργία ενός ολοκληρωμένου Συστήματος Διάγνωσης Αναγκών της Αγοράς Εργασίας.
- Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου προετοίμαζε το σύστημα διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας μέσω αναθέσεων έργου σε ιδιωτικές εταιρίες, συνολικού ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ.
«Για εμάς το ζητούμενο είναι η χώρα να διαθέτει ένα μόνιμο, λειτουργικό και αξιόπιστο σύστημα διάγνωσης αναγκών. Για αυτόν το λόγο καταργήσαμε τις εξωτερικές αναθέσεις, περιορίσαμε τη δαπάνη και αναθέσαμε στη Διεύθυνση Απασχόλησης του Υπουργείου Εργασίας το συντονισμό αυτής της προσπάθειας και εμπιστευθήκαμε αυτό το επιστημονικό έργο στο Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ). Μέσα σε λίγους μήνες αναθεωρήσαμε το σχέδιο δράσης και προχωρήσαμε στη σύσταση ενός θεσμοθετημένου και φερέγγυου συστήματος διάγνωσης αναγκών, το οποίο, αξιοποιώντας την υπάρχουσα τεχνογνωσία, θα παράγει έγκαιρα και έγκυρα αποτελέσματα για την αγορά εργασίας», κατέληξε η υπουργός.