Την αποκατάσταση της αδικίας που συντελείται απέναντι στα δικαιώματα του άντρα-πατέρα εργαζόμενου που έχει ανήλικο παιδί ή σύζυγο ή παιδί ΑΜΕΑ, σε σχέση με τα δικαιώματα της μητέρας-εργαζόμενης, διεκδικεί η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, η οποία επαναφέρει το θέμα στην επικαιρότητα, ζητώντας την εφαρμογή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με αριθμό 790/2016, που ακόμα παραμένει στα χαρτιά και δεν έχει πάρει σάρκα και οστά.
Απέστειλε μάλιστα σχετική επιστολή στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη, υπενθυμίζοντάς του ότι πρέπει αν υλοποιήσει το δικαίωμα να λαμβάνουν οι μπαμπάδες εργαζόμενοι, σύνταξη εφόσον συμπλήρωσαν δικαίωμα με 25ετία στις 31 Δεκεμβρίου 2010, διαθέτοντας «ανήλικο τέκνο ή ανάπηρη σύζυγο ή ανάπηρο τέκνο».
Η επιστολή είναι:
"Κύριε Υπουργέ,
Με πρόσφατη απόφαση του (790/2016), το Ελεγκτικό Συνέδριο δικαιώνει για μια ακόμα φορά, εν δυνάμει άνδρα συνταξιούχο, που εργαζόταν στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. Γεννηματάς» με πρόσληψη από 1-1-1983 έως 31-12-1992, για χορήγηση Σύνταξης στην ηλικία των 50 ετών με ανήλικο παιδί, αν και συμπληρώνει 25 έτη Ασφάλισης το έτος 2010 (Διαδοχική Ασφάλιση).
- Η απόφαση αυτή βασίζεται στις διατάξεις του Ν.3865/2010, άρθρο 6, παρ.2βα, 2ββ, οι οποίες αντικαθιστούν το πρώτο και δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης β παρ.1 του άρθρου 56 του Π.Δ. 169/2007 και βάσει των οποίων εξισώνονται τα μεταβατικά μειωμένα όρια ηλικίας Ανδρών – Γυναικών με ανήλικο τέκνο ή ανίκανο τέκνο ή ανίκανο σύζυγο για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης (25ετία), μετά την 1-1-2011. Αρκετοί άνδρες ασφαλισμένοι, προκειμένου να δύνανται να ενταχθούν στην ανωτέρω ρύθμιση αποποιούνται το χρόνο Διαδοχικής Ασφάλισης, για να αποφύγουν την θεμελίωση του δικαιώματος σύνταξης (25ετία) μέχρι την 31-12-2010.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.11 του Ν.3865/2010 οι διατάξεις των παραγράφων 1 έως 9 του άρθρου αυτού (εξίσωση των ορίων ηλικίας Ανδρών – Γυναικών λόγω ανήλικου τέκνου ή ανάπηρου συζύγου ή ανάπηρου τέκνου), δεν έχουν εφαρμογή για όσα από τα πρόσωπα, που αναφέρονται σε αυτές τις διατάξεις έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010, κατά τις οικείες διατάξεις της Συνταξιοδοτικής Νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως ισχύουν κατά τη δημοσίευση του Νόμου αυτού.
- Ως εκ τούτου η ρύθμιση του άρθρου 56, παρ.1, περιπ. β του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 169/2007), που θεσπίζει το 50ο έτος ως όριο ηλικίας μόνο για τη συνταξιοδότηση των γυναικών Δημοσίων Υπαλλήλων, που είναι μητέρες με ανήλικα τέκνα ή ανίκανα παιδιά κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω ή ανίκανο σύζυγο, κατά ποσοστό εξήντα επτά τοις εκατό (67%), εφόσον έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010, δεν ισχύει για τους ΑΝΔΡΕΣ.
Κύριε Υπουργέ,
Θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωση του Υπουργείου σας, για προφανείς λόγους ίσης αντιμετώπισης των δύο φύλων, την αποδοχή και διεύρυνση σε όλους τους δικαιούχους της υπ’ αριθμ.790/2016 Απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
- Συνιστά κατάφωρη αδικία άνδρες ασφαλισμένοι να παραμένουν επιπλέον μέχρι και 17 έτη στην εργασία λόγω της αύξησης των ορίων ηλικίας με τους Ν.4336/2015 και Ν.4337/2016 γιατί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις στο μεταβατικό στάδιο 2015 -2021.
Και φυσικά, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό το φαινόμενο ασφαλισμένοι άνδρες να αναγκάζονται να αποποιούνται πολλών ετών Διαδοχικής Ασφάλισης για τα οποία έχουν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές, προκειμένου να έχουν την δυνατότητα χρήσης των ανωτέρω διατάξεων."