Κυρώσεις για παραποιημένα τεχνικά χαρακτηριστικά οχημάτων

www

Την ψήφιση νόμου, που προβλέπει κυρώσεις στις περιπτώσεις παραβίασης της νομοθεσίας για την έγκριση τύπου στα οχήματα, διοικητικές διατάξεις και τεχνικές απαιτήσεις, προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων!

Το θέμα αποκάλυψε η ίδια η υφυπουργός Υποδομών Μαρίνα Χρυσοβελώνη, απαντώντας στη βουλή σε ερώτηση για το σκάνδαλο της Volkswagen.

Είπε λοιπόν:

"Στο πλαίσιο προετοιμασίας σχεδίου νόμου για τις Μεταφορές, που επισπεύδει το Υπουργείο μας ως αρμόδιο, και το οποίο πολύ σύντομα θα ανέβει σε διαβούλευση, προωθείται διάταξη νόμου, με την οποία καθιερώνονται κυρώσεις στις περιπτώσεις παραβίασης της νομοθεσίας για την έγκριση τύπου, η οποία θα καλύπτει και την συγκεκριμένη περίπτωση.

Η εξαπάτηση ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών κατά τις δοκιμές των εκπομπών οξειδίων του αζώτου χρησιμοποιώντας συσκευές αναστολής με σκοπό την μη αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης κατάφερε ισχυρό πλήγμα στην αξιοπιστία της και στην εμπιστοσύνη των πολιτών στον κλάδο.

Αποτελεί δε μείζον ζήτημα, που από την αρχή πήρε παγκόσμιες προεκτάσεις. Και οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι υπήρξε από την πρώτη στιγμή αντίδραση σε όλα τα επίπεδα.

  • Στη χώρα μας η χρήση του επίμαχου λογισμικού σε ορισμένους τύπους οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας VOLKSWAGEN αφορά σε 21.005 οχήματα.

Από την πλευρά του Υπουργείου μας κινητοποιήθηκαν άμεσα οι υπηρεσίες μας, ώστε να γίνει πλήρης καταγραφή των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας και φέρουν το επίμαχο λογισμικό, έγινε σχετική αλληλογραφία με τους εισαγωγείς, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ΚΒΑ, ώστε να διερευνηθούν πιθανές ενέργειες για τη θεραπεία της όποιας βλάβης ενδεχομένως έχει υποστεί το δημόσιο συμφέρον.

  • Τα στοιχεία αυτά καταθέτω σήμερα, σε ηλεκτρονική μορφή, και είναι στη διάθεσή σας. Όλη αυτή η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο επεξεργασίας από τους εμπλεκόμενους φορείς.
  • Από την πλευρά του Υπουργείου μας και εντός των αρμοδιοτήτων μας, μόλις ολοκληρωθεί, θα προβούμε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες για όλες τις περιπτώσεις που θα προκύψουν στοιχεία παραβίασης της νομοθεσίας για την έκδοση εγκρίσεων τύπου.

Παράλληλα έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία ανάκλησης των οχημάτων και συμμόρφωσής τους με τις προδιαγραφές των αντίστοιχων εγκρίσεων τύπου, όπως αυτή πραγματοποιείται παράλληλα σε όλα τα κράτη μέλη.

Ήδη και οι δικαστικές μας αρχές αντέδρασαν άμεσα και αναμένονται εξελίξεις: μετά από σχετική πληροφόρηση που είχαμε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, την 6-10-2015, σχηματίσθηκε αυτεπαγγέλτως κατά παντός υπευθύνου η με ΑΒΜ Ω2015/132 ποινική δικογραφία, η οποία χρεώθηκε σε Εισαγγελέα.

  • Την 8-10-2015 η δικογραφία διαβιβάσθηκε στον 13ο Πταισματοδίκη Αθηνών για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.

Μετά το πέρας αυτής επεστράφη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για περαιτέρω επεξεργασία. Λόγω και της ιδιότητάς μου, ως δικηγόρος, να σας πω ότι τα όποια στοιχεία προέκυψαν από την προκαταρκτική έρευνα σε σχέση με την δικογραφία αυτή δεν δύναται να γνωστοποιηθούν δεδομένου ότι αυτή είναι μυστική.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως μάλλον θα το γνωρίζετε, καθώς φαίνεται ότι σας απασχολεί ιδιαίτερα το συγκεκριμένο θέμα, πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο στις 7 Ιουνίου 2016 σύνοδος του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ανάμεσα σε άλλα συζητήθηκε και το θέμα για την μείωση του οξειδίου του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Αφορμή της συζήτησης αποτέλεσε το επίμαχο σκάνδαλο, για το οποίο πρέπει να σας πω ότι υπήρξε καθολική αναγνώριση της ανάγκης ενίσχυσης των συστημάτων ελέγχου.

  • Από ελληνικής πλευράς τονίσθηκε ιδιαίτερα η αναγκαιότητα κοινού μετώπου στην αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων καθώς και της σωστής πληροφόρησης των καταναλωτών με μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος από τις ΗΠΑ, και η λύση που προκρίνεται εκεί, πρέπει να αξιολογηθεί και να εκτιμηθεί βάσει του δικαστικού τους συστήματος και νομοθετικού πλαισίου. Επομένως ας μην βιαστούμε να το υιοθετήσουμε προτού δούμε και τα αποτελέσματα των δικών μας ενεργειών.

Σε κάθε περίπτωση ο κάθε θιγόμενος καταναλωτής έχει το δικαίωμα που απορρέει από το νόμο και τις διεθνείς συμβάσεις να κινηθεί δικαστικά για την επιδίωξη των όποιων αποζημιώσεων".


Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ο «χάρτης» πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 3 Ιανουαρίου

Τι αναφέρει  το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανακοίνωσή του για τις πληρωμές  από τον e-ΕΦΚΑ …