Ολο και περισσότερες πληροφορίες διαρρέουν στα δημοσιογραφικά γραφεία για τα τέλη κυκλοφορίας, με την Κυβέρνηση να κάνει αγώνα δρόμου να πάρει το ΟΚ από τους θεσμού και να ανοίξει η εφαρμογή ακόμα και στα μέσα Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τα νέα σενάρια που επεξεργάζονται οι επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται να αλλάξουν και πάλι οι κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ρίχνοντας το ατελές όριο, από τα 90 g/km (πέρσι ήταν στα 100) εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km. Αναλογικά βέβαια θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στις μεγαλύτερες κλίμακες εκπομπής ρύπων.
Θεωρείται σχεδόν σίγουρο όπως αναφέρει το newsauto.gr, ότι όσοι διαθέτουν ΙΧ δεκαετίας και πάνω θα είναι το μεγάλο… θύμα των νέων τελών κυκλοφορίας, αφού έχει προκριθεί το σενάριο «ο ρυπαίνων, πληρώνει».
Το σενάριο που έχει προκριθεί λοιπόν προβλέπει επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους (που ισχύει σ’ όλη την ΕΕ) αναμένεται και στα αυτοκίνητα που η πρώτη τους άδειά έχει εκδοθεί παλαιότερα της 1ης Νοεμβρίου του 2010 - που ισχύει σήμερα. Ολα δείχνουν πως θα συμπεριληφθούν σε αυτό τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.
Θυμίσουμε ότι τα αυτοκίνητα που έχουν ημερομηνία πρώτης αδείας από 1η Νοεμβρίου και πίσω, σήμερα πληρώνουν τέλη που προκύπτουν από τον κυβισμό του κινητήρα τους. Αφού πλέον τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού έχουν περιοριστεί, τα έσοδα από αυτά έχουν μειωθεί δραστικά. Με την κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των παλαιότερων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού θα αυξηθεί αρκετά.
Παραδείγματα:
Για παράδειγμα ένα Seat Ibiza 1.4lt (85PS) του 2007, πληρώνει σήμερα τέλη κυκλοφορίας 255€. Με το νέο σενάριο τα τέλη θα αγγίσουν τα 300€. Θυμίσουμε οτι το σημερινό Ibiza 1.4lt με turbo κινητήρα βενζίνης απόδοσης 150PS πληρώνει τέλη 108€.
Αντίστοιχα ένα Volkswagen Passat 1.8lt του 2007 σήμερα πληρώνει 320€ τέλη κυκλοφορίας. Με το νέο σενάριο θα πληρώνει περίπου 550€. Το νέο μοντέλο με τον 1.6lt diesel πληρώνει 105€.
Σε αντίθεση με το νέο σύστημα θα ελαφρυνθούν λίγο τα 2λιτρα και πάνω. Για παράδειγμα ένα Ford Mondeo 2.0lt του 2007 πληρώνει σήμερα 690€, ε το νέο σενάριο θα πληρώνει περίπου 530€. Θυμίσουμε βέβαια ότι το νέο Mondeo 2.0lt (diesel – δε κυκλοφορεί με 2λιτρο βενζίνης) πληρώνει 107€.
Στο τραπέζι των συζητήσεων επανήλθε και το «πράσινο τέλος».