Άκαρπη απέβη η συνάντηση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τον διοικητή της ΥΠΑ Κ. Λιντζεράκο, οπότε με τα μέχρι τώρα δεδομένα, θα πραγματοποιηθούν κανονικά οι 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας, την Κυριακή 9 Οκτωβρίου, την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου, την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου και την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου, από τις 00:01 έως τις 23:59, σε ένδειξη αντίδρασης στο νόμο του ΥΠΟΜΕΔΙ που αφορά στην αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και ψηφίστηκε στη Βουλή.
Από τις απεργίες θα σταματήσουν όλες οι πτήσεις από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν οι ελεγκτές, περιλαμβάνονται 6 σημεία που υποχρεώνουν τον κλάδο να συνεχίσει την κινητοποίησή του:
- "Η εναέρια κυκλοφορία απογυμνώνεται από επιτελικές αρμοδιότητες άμεσα συνδεδεμένες με την εκτέλεση του έργου της, παραβιάζονται οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (SES) και υποβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες εντός του Athinai FIR.
- Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και της διοίκησης της ΥΠΑ, δεν δεσμεύτηκαν στην απαίτηση του κλάδου για την ακύρωση των μετατάξεων στις μονάδες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας με προσωπικό από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις κατά παρέκκλιση όλων των ισχυουσών διατάξεων και του αναγνωρισμένου προσοντολογίου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας όπως τούτο καθορίζεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 340/2015. Δεν αναγνωρίζουν κανένα επιτελικό και διοικητικό ρόλο στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας όσον αφορά στη στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας και αδικαιολόγητα ισχυρίζονται ότι ο ρόλος των ελεγκτών εξαντλείται στις επιχειρησιακές τους μονάδες.
- Δεν διευκρινίστηκε βάσει ποιάς μελέτης βιωσιμότητας προέκυψε η κατανομή των τελών διαδρομής κατά 80% και 20% μεταξύ της υπηρεσίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αντίστοιχα.
- Δεν παρασχέθηκε καμία διαβεβαίωση ότι δεν θίγονται κεκτημένα δικαιώματα του κλάδου από την προβλεπόμενη διαχείριση και ανακατανομή των πόρων αεροναυτιλίας μεταξύ της υπηρεσίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
- Δεν αναγνωρίζουν την εφαρμογή των διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 391/2013 όσον αφορά τις επιλέξιμες δαπάνες αεροναυτιλίας και τον υπολογισμό του κόστους αφού θεωρούν ότι από τα τέλη αεροναυτιλίας χρηματοδοτούνται τα πάντα κάτι που αναιρεί την βασική αρχή σύστασης αυτών των δύο υπηρεσιών, που είναι η οικονομική αυτοτέλεια μίας εκάστης.
- Εφόσον η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και της διοίκησης της ΥΠΑ παράσχουν τις αναγκαίες διαβεβαιώσεις και δεσμευτούν για την επίλυση των παραπάνω αναφερομένων θεμάτων, μόνο τότε μπορεί να ανασταλούν οι 24ωρες."