Λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, παραδίδουν 1 στις 6 αντλίες με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και σε 9,5 %, όπως υποστηρίζει στα αποτελέσματα της έρευνάς του το Πολυτεχνείο.
Η έρευνα έγινε σε 150 πρατήρια στην Αττική με τη χρήση μυστικού αυτοκινήτου, ειδικά διασκευασμένου ώστε να μετράται εκ των υστέρων η πραγματική, ποσότητα που παρελήφθη στο ρεζερβουάρ.
Δημοσιοποιήθηκε στην εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών και προέκυψαν τα εξής:
- Οι παραβάσεις εντοπίζονται στα πρατήρια με χαμηλές τιμές, ενώ τα δυο μεγαλύτερα ποσοστά αποκλίσεων εντοπίστηκαν σε πρατήρια της ίδιας εταιρίας.
- Όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων τα όποια έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα σημεία διακίνησης, αλλά δεν είναι λειτουργικά παρά τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, καθώς εκκρεμεί η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου.
- Το σύστημα έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων με κόστος 90 εκατ. Ευρώ, δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων ενώ δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων.
- Το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες αν και έχει εγκατασταθεί από το Μάιο του 2016.
- Οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων εκτιμώνται σε 250-300.000.000 ευρώ το χρόνο.
Να τονιστεί πως ακόμα:
- Εκκρεμούν οι αποφάσεις για τους σταθμούς αεροπορικών καυσίμων καθώς η ισχύουσα απόφαση είναι ανεφάρμοστη.
- Εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για μαρίνες, εργοτάξια, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, όπως επίσης για τις προδιαγραφές και τη διαδικασία εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα.
Από την πλευρά του ο ΣΕΕΠΕ ζήτησε να επανεξεταστεί η φορολογία στα καύσιμα, με το αιτιολογικό ότι: "Οποιαδήποτε νέα αύξηση φόρων, όπως αυτές που έχουν εξαγγελθεί, δεν θα φέρουν αποτέλεσμα λόγω της μείωσης της κατανάλωσης και της επιδείνωσης της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων. Επίσης, εντατικοποίηση των ελέγχων και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τα συστήματα εισροών - εκροών."