Τα ερωτηματικά για την καθυστέρηση διάσωσης της Μαρινόπουλος

Δημοσιοποιήθηκε, όπως αναμενόταν, στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων η απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, η οποία εγκρίνει τη Συμφωνία Εξυγίανσης της Μαρινόπουλος και των λοιπών εταιρειών του ομίλου, ενώ παράλληλα η επικύρωση της συμφωνίας καταχωρήθηκε και στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ).

Ως εκ τούτου, από την Παρασκευή,  μετρούν οι 30 ημέρες του χρόνου υποβολής και εκδίκασης ενδεχόμενων τριτανακοπών. Μολονότι το τελευταίο διάστημα αυξάνονται οι φωνές που απομακρύνουν το ενδεχόμενο ύπαρξης τριτανακοπών στην υπόθεση, το χρονικό περιθώριο των 30 ημερών, που εκπνέει στις 19 Φεβρουαρίου, αποτελεί δεδομένο, βάσει του οποίου ενεργοποιείται η διαλυτική αίρεση.

Συνεχίζονται οι συζητήσεις

Έως αργά το απόγευμα της Παρασκευής, δεν είχε υπάρξει κάποια εξέλιξη αναφορικά με το ποια τελικά προσέγγιση θα ακολουθηθεί για τον χειρισμό του εν λόγω νομικού κωλύματος, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις επί του ζητήματος.

Σε παράλληλο δρόμο συμπληρώνει η "Ναυτεμπορική", βρίσκεται και η συζήτηση που αφορά την κάλυψη της χρηματοδότησης.

Το πρώτο «βιολί» από πλευράς τραπεζών είναι η Alpha Bank και σε αυτό το πλαίσιο οι διαπραγματεύσεις φέρεται να είναι έντονες ως προς τη δυνατότητα ή μη ενεργοποίησης νέων κεφαλαίων, έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που θα ανοίξουν τον δρόμο για την εκταμίευση των προβλεπόμενων -βάσει της συμφωνίας- 352 εκατ. ευρώ.

Εν αναμονή, λοιπόν, των εξελίξεων από την ερχόμενη εβδομάδα, έχει ενδιαφέρον να τονιστεί το πώς «διαβάζει» η αγορά τη μέχρι τώρα πορεία της υπόθεσης εξυγίανσης.

Αρχής γενομένης της απόφασης του Πρωτοδικείου, σκεπτικισμό στην αγορά έχουν προκαλέσει οι αστερίσκοι, κυρίως όσον αφορά το ζήτημα των προσωπικών εγγυήσεων από πλευράς Μαρινόπουλου έναντι απαιτήσεων και συγκεκριμένα η «προστασία» που φέρεται να δίνεται μόνο στις περιπτώσεις της American Bank of Investments Albania και της Σαράντης Α.Ε., καθώς όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς «η ανάγνωση της εν λόγω σημείωσης του δικαστηρίου δύναται να εγείρει και θέμα ισότητας έναντι των πιστωτών».

Επίσης, σύμφωνα με τους ίδιους, «η απόρριψη από το Πρωτοδικείο της δυνατότητας διαγραφής των εκκρεμοδικιών, δύναται να εγείρει ανησυχία στην πλευρά της Μαρινόπουλος για μετέπειτα εξελίξεις».

Για το ζήτημα των καθυστερήσεων ελέω της ενεργοποίησης της διαλυτικής έρευνας, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι «δεν αποτελεί ανυπέρβλητο σκόπελο, αφού στον βαθμό που οι συμβαλλόμενοι επιθυμούν, έχουν την ευελιξία να απενεργοποιήσουν τη διαλυτική αίρεση, παραιτούμενοι από τη συγκεκριμένη ρήτρα».

Oι παράγοντες της αγοράς

Σχεδόν όλοι οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας με τους οποίους συνομίλησε η «Ν» συναινούν ότι «οι καθυστερήσεις, απ’ όπου και εάν προέρχονται, δεν λειτουργούν προς όφελος της υπόθεσης», ενώ -όπως υποστηρίζουν- «η πλειονότητα της αγοράς επιθυμεί να υπάρξει αίσιο τέλος στο εγχείρημα της “διάσωσης” της Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης».

Υπάρχουν, πάντως, και φωνές που αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις που παίζονται δύναται να οδηγούν σε μια ολοκληρωτική τροποποίηση των συμφωνηθέντων, σημειώνοντας ότι «ήδη το deal της διάσωσης της Μαρινόπουλος έχει τροποποιηθεί μια φορά».

Υπενθυμίζοντας ότι «ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την ίδρυση κοινής εταιρείας Μαρινόπουλου - Σκλαβενίτη, η οποία σε πρώτη φάση θα διαχειριζόταν χαρτοφυλάκιο 33 καταστημάτων, ο οποίος ωστόσο διακόπηκε αιφνιδίως», οι ίδιοι τονίζουν ότι «θα πρέπει να θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ ότι η πλευρά Σκλαβενίτη, μολονότι εκφράζει σταθερά την προσήλωσή της στην επιτυχή ολοκλήρωση της εξαγοράς της Μαρινόπουλος, δεν είναι διατεθειμένη προχωρήσει σε οποιαδήποτε κίνηση που θα λειτουργήσει εις βάρος της υφιστάμενης δραστηριότητάς της».


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Αεροπορικές: Βγάζουν δισεκατομμύρια από «junk fees» λέει έκθεση του Κογκρέσου

Από το 2018 έως το 2023, πέντε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έβγαλαν πάνω από 12 δισεκατομμύρια …