Το τελευταίο διάστημα, έχει παρατηρηθεί η ολοένα και πιο στενή «σχέση» του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τα μέλη του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης facebook. Οι χρήστες, δείχνουν μια ιδιαίτερη προτίμηση, στις αγορές μέσω σελίδων, ή ομάδων πωλήσεων, του facebook, γιατί θεωρούν ότι διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό. Δεν είναι, όμως, λίγοι αυτοί που αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα, όταν αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν αγορές μέσω facebook:
- «Αγόρασα ένα Χ προϊόν, πλήρωσα, όπως με καθοδήγησαν, μέσω μηνυμάτων, αλλά δεν το παρέλαβα, ποτέ.»
- «Θέλω να υπαναχωρήσω από τη σύμβαση αγοράς, αλλά δε μπορώ να επικοινωνήσω, μαζί τους.»
- «Είναι ελαττωματικό το προϊόν, που αγόρασα, αλλά αρνούνται να μου δώσουν στοιχεία επιστροφής του προϊόντος ώστε να μου το αντικαταστήσουν.»
Το ΚΕ.Π.ΚΑ - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, έχει δεχτεί αρκετά παράπονα για το θέμα αυτό και συμβουλεύει τους καταναλωτές με στόχο τη μείωση, ή ακόμα καλύτερα την εξάλειψη των προβλημάτων που έχουν προκύψει.
Οι καταναλωτές πρέπει:
• Προτού προβούν σε μία αγορά, να κάνουν έρευνα, σχετικά με την σελίδα, ή την ομάδα, που επισκέφτηκαν.
• Να ψάξουν, στο διαδίκτυο, συμπληρωματικές πηγές για την εταιρία, ή για τα προϊόντα που διαφημίζονται και σε περίπτωση που δυσκολευτούν να βρουν κάτι σχετικό, ή δεν βρουν τίποτα, καλό θα ήταν να μην προχωρήσουν στην αγορά.
• Να διαβάσουν, προσεκτικά, τυχόν σχόλια, που το facebook δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να καταθέσουν, αξιολογώντας τις σελίδες που επισκέπτονται και τα προϊόντα που προσφέρονται. Παρακολουθώντας αυτά τα σχόλια, ο καταναλωτής έχει πιθανότητες να μην πέσει θύμα απάτης.
• Οι χρήστες δεν πρέπει να παρέχουν τα προσωπικά τους δεδομένα, από τη στιγμή που δεν είναι βέβαιοι για την ασφάλεια της σελίδας/ομάδας, και για το ποιος κρύβεται από πίσω.