"Οι συνδικαλιστές εμποδίζουν τους Έλληνες να δουλέψουν στα καράβια με μισθό 1.800 ευρώ" κατήγγειλε με δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος μιλώντας στον Alpha 9.89, καταμέτρησε σε 5.000 τα Ελληνόκτητα πλοία, στα οποία υπηρετούν συνολικά λιγότεροι από 5 Έλληνες, χαρακτηρίζοντας ως υπεύθυνο τον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογιώργο, ο οποίος όπως τόνισε τους εμποδίζει!
"50.000 Έλληνες θα μπορούσαν να βρουν δουλειά στα πλοία, αλλά οι συνδικαλιστές το μπλοκάρουν. Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει να βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία. Δεν μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα σαν Έλληνες πλοιοκτήτες απορροφήσουμε στην αρχή 10 μετά 20 μετά 50 χιλιάδες… Να βγει ο κ. Νταλακογεώργος να πει πόσοι Έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από 10.
Ο Νταλακογεώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί. Δεν εκπροσωπεί την ποντοπόρο ναυτιλία ο κ. Νταλακογιώργος. Δεν έχει ναύτες το ελληνόκτητο βαπόρι! Μετά τη δεκαετία του 80 λόγω των τότε συνδικαλιστικών αιτημάτων, έπαψαν οι μισθοί των κατωτέρω πληρωμάτων να είναι ανταγωνιστικοί. Στο κατώτερο πλήρωμα ελάχιστοι πάνε.
Ορισμένοι συνδικαλιστές δεν ξέρω γιατί, έχουν κυρίαρχο αίτημα πάντα στις συμβάσεις νέες αυξήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουμε την ανταγωνιστικότητα.
Η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη Διεθνή Ένωση Ναυτικών και ξέρει ποια μισθολόγια επικρατούν. Αυτά τα πληρώματα παίρνουν έχουν ένα μισθολόγιο, μια σύμβαση. Ο ναυτόπαις είναι περίπου στα 700-800 δολάρια. Ο ναύτης είναι 1.800 ευρώ, αυτό που πρέπει να ρωτήσετε είναι γιατί κάποιοι σαν τον κ. Νταλακογιώργο θέλουν και μπλοκάρουν στο όνομα συνδικαλιστικών αιτημάτων το δικαίωμα αυτών των παιδιών να φύγουν από τις καφετέριες και το αδιέξοδο.
Εγώ τα τελευταία χρόνια έχω φέρει σε κάθε κυβέρνηση το αίτημα να επαναφερθεί η έννοια της ναυτοσύνης. Πώς όμως; Να δώσουμε το δικαίωμα να ανέβουν οι Έλληνες ναύτες με ανταγωνιστικά μισθολόγια με βάση τη σύμβαση που υπερασπίζεται η ΠΝΟ για τους ξένους ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία. Αυτήν έχουμε προτείνει ώστε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας με βάση τα διεθνή κρατούνται."