Τα ποντοπόρα πλοία ελληνικών συμφερόντων αυξάνονται κάθε χρόνο με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η ανάγκη πρόσληψης στελεχών τα οποία αν είναι Ελληνόπουλα θα βοηθήσουν να μειωθεί το ποσοστό ανεργίας στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τις διεθνείς στατιστικές την επόμενη πενταετία θα χρειασθούν περίπου 100.000 ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, κυρίως Αξιωματικοί, για να επανδρώσουν τα νέα πλοία που θα κατασκευασθούν.
Σύμφωνα με στοιχεία της CLIA, που αναλύει το Newmoney, η παγκόσμια βιομηχανία Κρουαζιέρας δίνει εργασία πλήρους απασχόλησης σε πάνω από 1.000.000 εργαζομένους. Στην επόμενη δεκαετία θα κατασκευασθούν περίπου 100 νέα κρουαζιερόπλοια που σίγουρα θα απασχολήσουν νέους ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων.
Το ερώτημα είναι πού θα βρεθούν τόσες χιλιάδες νέοι για να επανδρώσουν τα πλοία. Η λύση στο πρόβλημα είναι η λειτουργία ικανού αριθμού Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού δημοσίων και ιδιωτικών. Κάθε χρόνο οι υποψήφιοι νέοι με τα απαιτούμενα προσόντα για εισαγωγή στις δημόσιες σχολές ναυτικής εκπαίδευσης είναι περίπου 6000-7000 και στο τέλος εισάγονται μόνο 1.000-1.200.
«Η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών συνέχισε να παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας εμπράκτως προσπάθειες αναβάθμισής της. Θα αναφέρω τη ριζική ανακαίνιση της Ναυτικής Ακαδημίας της Μηχανιώνας και την δέσμευσή μας προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη δημιουργία ενός νέου Κέντρου Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) Βορείου Ελλάδος, που απαιτεί και περαιτέρω κατασκευαστικές παρεμβάσεις στα κτίρια της Ακαδημίας, καθώς και έργα αναβάθμισης της σχολής Ασπροπύργου, με στόχο πάντοτε και την αύξηση του αριθμού εισερχόμενων σπουδαστών» έχει επισημάνει ο πρόεδρος της Θ.Βενιάμης:
«Επιπροσθέτως, αν και η Ένωση έχει καταθέσει εδώ και καιρό επισήμως ολοκληρωμένη πρόταση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζει η ναυτική εκπαίδευση, με κέντρο βάρους την ομαλή διασύνδεση των μαθητευόμενων σπουδαστών με τα πλοία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, δυστυχώς δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα ανταπόκριση εκ μέρους της Πολιτείας και πολιτική βούληση για ριζικές αλλά και ρεαλιστικές μεταρρυθμίσεις. Έχει προς το παρόν συγκροτηθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μια Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο τη μελέτη αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου της ναυτικής εκπαίδευσης, στην οποία συμμετέχουμε με εποικοδομητικό τρόπο. Ας ελπίσουμε ότι στο τέλος θα προκύψει κάτι θετικό».