Το Προεδρείο του Συλλόγου Ναυτεργατών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων «Ο Άγιος Νικόλαος» πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κο Παναγιώτη Κουρουμπλή, όπου συζητήθηκαν με τον Υπουργό όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι Ναυτικοί.
Σε ότι αφορά στην πορθμειακή γραμμή Ρίου Αντιρρίου:
1. Η ελλιπής σύνθεση πληρώματος των Ferry Boat.
2. Τα εξαντλητικά ωράρια ημερήσιας απασχόλησης των συναδέλφων μας Ναυτικών, χωρίς να πληρώνονται βάσει ΣΣΕ.
3. Η μη χορήγηση ημερών ανάπαυσης (ρεπό) στους Ναυτικούς, ούτε η καταβολή της αντίστοιχης δικαιούμενης αμοιβής.
4. Η μη τήρηση της υποχρεωτικής διακοπής/διαλλείματος (επί 8ωρου δικαιούμαστε 1 ώρα διακοπή), ούτε η πληρωμή αυτής, εφόσον εργαζόμαστε κατά τη διάρκεια όλου του ωραρίου μας.
5. Η μη κατάθεση της μισθοδοσίας μέσω Τραπεζικού Λογαριασμού. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες οφείλουν να καταβάλλουν τις μισθοδοσίες μας μόνο με τη χρήση ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής ή μέσω παρόχου υπηρεσιών πληρωμών. Το προαναφερθέν μας προστατεύει, ώστε να καταβάλλεται πράγματι το ποσό που δικαιούμαστε και ως εκ τούτου να γίνεται αντιπαραβολή με τα όσα ισχύουν βάσει Νομοθεσίας.
6. Η μη απόδοση στους Ναυτικούς των μηνιαίων εκκαθαριστικών μισθοδοσίας (pay).
7. Τέλος, η γραμμή του Ρίου Αντιρρίου μετά τις 23:30 μ.μ. αράζει στην αντίθετη πλευρά από τον τόπο διαμονής των Ναυτικών με αποτέλεσμα οι συνάδελφοί μας να επιβαρύνονται οικονομικώς (πληρωμή διοδίων Γέφυρας).
Σε ότι αφορά στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνης:
1. Η παραβίαση του ωραρίου εργασίας σε αντίθεση με όσα ισχύουν βάσει ΣΣΕ.
2. Η μη χορήγηση ημερών ανάπαυσης (ρεπό) στους Ναυτικούς, ούτε η καταβολή της αντίστοιχης αμοιβής.
3. Η μη καταβολή των υπερωριών από αρκετές πλοιοκτήτριες εταιρείες, ούτε η κατάθεση της μισθοδοσίας μέσω Τραπεζικού Λογαριασμού. Επίσης, ύστερα από αρκετές καταγγελίες συναδέλφων μας Ναυτικών αρκετοί υποχρεώνονται να υπογράφουν διαφορετικές μισθοδοσίες από αυτές που εισπράττουν.
4. Η μη απόδοση στους Ναυτικούς των μηνιαίων εκκαθαριστικών μισθοδοσίας (pay).
5. Τέλος, η μη καταβολή αντίτιμου για τις διαδικασίες και τους τρόπους τακτοποίησης μικρών αυτοκινήτων, επαγγελματικών οχημάτων και αυτοκινούμενων μηχανημάτων που διακινούνται ως φορτία (έχμαση οχημάτων).
Το Σωματείο επεσήμανε ότι βάσει απαραίτητων ενεργειών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης η ήδη υπάρχουσα οργανική σύνθεση των καραβιών δεν επαρκεί και ενδέχεται να μεγιστοποιηθεί ο κίνδυνος και να θρηνήσουμε αδίκως θύματα. Ως εκ τούτου η ήδη χαμένη θέση εργασίας με ειδικότητα Ναύτη ή Ναυτόπαις κρίνεται άκρως αναγκαία.
Ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι μέχρι το Μάιο του τρέχοντος έτους θα έρθουν στην πορθμειακή γραμμή Ρίου Αντιρρίου επιπλέον 5-6 καράβια. Τέλος, το Σωματείο ζήτησε στην επάνδρωση των νέων καραβιών να συμπεριλαμβάνονται και Ναύτες από την ευρύτερη περιοχή, όπου με τους υπόλοιπους συναδέλφους μας από τις άλλες περιοχές (π.χ. Σαλαμίνας) θα αποτελούν τη σύνθεση. Ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα πιέσει ώστε να εργαστούν σε κάθε νέο καράβι 1-2 άτομα από την περιοχή μας.