Με μια τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, το υπουργείο Παιδείας ορίζει τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών και «ομολογεί» στην αιτιολογική έκθεση την αδυναμία της ηγεσίας για μόνιμες προσλήψεις για τα επόμενα δύο χρόνια.
Ειδικότερα, η ηγεσία επιχειρεί να αντιμετωπίσει το «μπλόκο» του ΣτΕ, το οποίο με απόφασή του πριν από λίγα χρόνια έκρινε αντισυνταγματική τη διαδικασία προσλήψεων που έγινε τα προηγούμενα χρόνια σε αναπληρωτές, καθώς δεν υπήχθησαν ποτέ στον έλεγχο του ΑΣΕΠ.
Πέρσι, ο τέως υπουργός, Νίκος Φίλης, προσπάθησε να καλύψει το θέμα με τη συμβολή του ΑΣΕΠ στις ενστάσεις των αναπληρωτών, το οποίο έγινε για πρώτη φορά. Τώρα, ο Κώστας Γαβρόγλου έρχεται με νέα ρύθμιση σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών -που αφορά ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας- και παρατείνει την ίδια διαδικασία (οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών στους προσωρινούς πίνακες να εξετάζονται από το ΑΣΕΠ) για τις σχολικές χρονιές 2017-2018 και 2018-2019.
Οπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση: «Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων». Σχετικά με τη δεσμευτική απόφαση του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι «η διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών υπάγεται πλήρως στις αρχές αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας που διέπουν τη λειτουργία του ΑΣΕΠ».
Οι δημοσιονομικοί περιορισμοί για μόνιμες προσλήψεις είναι γεγονός, όμως, τι γίνεται με τα κονδύλια που προορίζονται για τους αναπληρωτές; Δεν υπάρχει κάποια επίσημη απάντηση από το υπουργείο Παιδείας για το μέγεθος των κρατικών και κοινοτικών κονδυλίων που θα διατεθούν φέτος. Πάντως, στελέχη του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν στον «Ε.Τ.» ότι οι εκτιμήσεις για προσλήψεις αναπληρωτών αντιστοιχούν στα φετινά νούμερα, δηλαδή 20.000 εκπαιδευτικοί.
Πέρσι, ο Νίκος Φίλης είχε βρει από νωρίς τις πιστώσεις, την «πάτησε» όμως με τις καθυστερήσεις στις ενστάσεις που διαχειρίστηκε το ΑΣΕΠ. Το αποτέλεσμα ήταν ειδικά σε ειδικότητες της ειδικής αγωγής να υπάρχουν τα χρήματα, αλλά να μην έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που όριζε ο νόμος για το διορισμό τους.