Ο κ. Γαβρόγλου, ο οποίος είχε συνομιλίες με τον Κύπριο ομόλογό του, Κώστα Καδή στο περιθώριο της διάσκεψης, σημείωσε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει σαφές πλαίσιο για τα εξ αποστάσεως πτυχία και επισήμανε ότι «είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο θέμα και θέλει μεγάλη προσοχή για να μην υποβαθμιστεί η παρεχόμενη εκπαίδευση».
Απαντώντας σε ερώτηση για την ποιότητα των πτυχίων, κυρίως των μεταπτυχιακών που παρέχουν και ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κύπρου, ο κ. Γαβρόγλου αναγνώρισε ότι «υπάρχουν κάποια προβλήματα» και ανέφερε ότι αυτά πρέπει να διευθετούνται με ακαδημαϊκά κριτήρια. «Δεν είναι θέμα των πολιτικών ηγεσιών. Πρέπει να αφεθεί στα πανεπιστήμια και στους οργανισμούς πιστοποίησης», τόνισε και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα βρεθούν λύσεις.
Ο Έλληνας υπουργός ανακοίνωσε ότι προχθές υπέγραψε την υπουργική απόφαση για τις μετεγγραφές των Κυπρίων φοιτητών σε ελληνικά πανεπιστήμια. Ο Κύπριος ομόλογος του εξέφρασε θερμές ευχαριστίες, λέγοντας ότι λύθηκε ένα σοβαρό πρόβλημα το οποίο εκκρεμούσε για πολλά χρόνια. Με την υπουργική απόφαση, είπε, αδέλφια οικογενειών με οικονομικά προβλήματα θα μπορούν, στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, να φοιτούν στην ίδια πόλη.
Οι δύο υπουργοί υπέγραψαν πρόγραμμα συνεργασίας των δύο υπουργείων για την προσεχή πενταετία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά δράσεις σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, ανταλλαγές μαθητών, φοιτητών και πανεπιστημιακών.
Ο Κύπριος υπουργός επισήμανε ότι η Ελλάδα διαχρονικά, ιδιαίτερα δε μετά τα τραγικά γεγονότα του 1974 και μέχρι σήμερα, στηρίζει συνεχώς την Κύπρο και το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. «Τα εκπαιδευτικά συστήματα Κύπρου και Ελλάδος αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις και μέσα από τέτοιες συμφωνίες μπορούμε να προχωρήσουμε με στέρεα βήματα μπροστά» δήλωσε ο κ. Καδής.
Ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι το ταξίδι του στην Κύπρο έχει και συμβολικό χαρακτήρα, γιατί είναι το πρώτο εκτός Ελλάδος με την ιδιότητα του υπουργού.
Η προσεχής πενταετία, είπε, θα είναι ενδεχομένως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες περιόδους για θέματα εκπαίδευσης, κυρίως πανεπιστημιακής. «Γίνονται εξαιρετικά ενδιαφέροντα πράγματα διεθνώς και πρέπει να δούμε τον τρόπο ένταξης τους σε ένα περίπλοκο σύστημα, που είναι η εκπαίδευση», σημείωσε. Στόχος, πρόσθεσε, πρέπει να είναι πάντα η αναβάθμιση της παιδείας.