"Το Υπουργείο Παιδείας με την Υ.Α. (ΦΕΚ 1171/τ.Β΄/ 4/Απριλίου 2017) για την επιλογή 2ης ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια και τη συγκρότηση των τμημάτων ξεδιπλώνει εκ’ νέου την πολιτική της δημοσιονομικής προσαρμογής με νέες συγχωνεύσεις τμημάτων, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών, του εξορθολογισμού και ευελιξίας του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Για άλλη μια φορά χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών", καταγγέλλει η ΟΛΜΕ που υποστηρίζει ότι η επίμαχη εγκύκλιος δημιουργεί προβληματική παιδεία.
"Με τη συγκεκριμένη Υπ. Απόφαση θέτει ακόμη πιο αυστηρά κριτήρια στη συγκρότηση τμημάτων για τη 2η ξένη γλώσσα από αυτά που ίσχυαν μέχρι τώρα.
Πιο συγκεκριμένα:
Διατηρεί τον ελάχιστο αριθμό των 12 μαθητών και 10 για απομακρυσμένα γυμνάσια για τη δημιουργία τμήματος.
Τα παράλληλα τμήματα της 2ης ξένης γλώσσας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα τμήματα της γενικής παιδείας. Η γραμμή που ακολούθησε για τη διδασκαλία και τα επίπεδα στα Αγγλικά θεωρήθηκε αποτελεσματική και εφαρμόζεται και στη 2η ξένη γλώσσα. Είναι τέτοια η σπουδή του Υπ. Παιδείας για τη συγχώνευση τμημάτων που δεν μπαίνει στον κόπο της πρόβλεψης τι θα γίνει με το επιπλέον τμήμα.
Στα μικρά σχολεία με ένα τμήμα γενικής παιδείας θα διδάσκεται η πλειοψηφούσα ξένη γλώσσα με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και αν ισοψηφούν τότε θα διδαχτούν οι μαθητές τη γλώσσα στην οποία υπάρχουν πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση.
Ακόμη και αν το τμήμα π.χ. έχει 24 μαθητές και άρα μπορεί να λειτουργήσει και τις δύο γλώσσες, ακόμη και με το δικό τους νομοθετικό πλαίσιο, η καινούρια υπουργική απόφαση το απαγορεύει. Αν δε, δεν έχουν καλυφθεί τα κενά με πρόσληψη αναπληρωτών μέχρι την 1η Οκτωβρίου, υποχρεούνται οι μαθητές να διδαχθούν την 2η ξένη γλώσσα για την οποία θα υπάρχουν διαθέσιμες ώρες στην Δ/νση.
Η υπουργική απόφαση ορίζει πως τα τμήματα κλειδώνουν 30/6 από τους ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ κλείνοντας κάθε δυνατότητα αλλαγών το Σεπτέμβριο με βάση τις ανάγκες που πιθανόν να εμφανιστούν. Αφαιρεί τη δυνατότητα της διερεύνησης για τη συγκρότηση των τμημάτων από το Σύλλογο Διδασκόντων και το Διευθυντή του σχολείου και τη μεταβιβάζει πλήρως στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, βήμα αντίθετο στη θέση της ΟΛΜΕ για ενίσχυση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.
Οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει κατά την Υ.Α. να επιδείξουν γι άλλη μια φορά την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα και θα αναγκαστούν να διδάξουν μαθητές με διαφορετικό επίπεδο γλωσσομάθειας σε υπεράριθμα τμήματα σε 3,4 ακόμη και 5 σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιώντας δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου στην κατεύθυνση της εξοικονόμησης τμημάτων, προσωπικού και διδακτικών ωρών, προχωράει σε συγχωνεύσεις τμημάτων και δημιουργεί νέο αριθμό πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Οι ρυθμίσεις αυτές υπακούουν σε λογικές εξοικονόμησης, οι οποίες πρέπει να αποκρουστούν από το εκπαιδευτικό κίνημα ως ξένες με το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και της παιδείας ως δημόσιου αγαθού.
Οι ρυθμίσεις αυτές, τέλος έρχονται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις και νομοθετικές ρυθμίσεις για ΚΠΓ εντός του σχολείου, και η ξενόγλωσση εκπαίδευση υποβαθμίζεται. Εντείνονται τα ταξικά πλέγματα και εξακολουθεί η γλωσσομάθεια να παραμείνει στα χέρια των φροντιστηρίων με οδυνηρές συνέπειες για τα φτωχά παιδιά που δε θα έχουν καν το δικαίωμα να διδαχθούν τη γλώσσα που επιθυμούν στο δημόσιο σχολείο.
- Απαιτούμε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποσύρει άμεσα την απαράδεκτη εγκύκλιο.
- Να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Καμία συγχώνευση – κατάργηση τμήματος.
- 20 μαθητές στο τμήμα – 10 για τις κατευθύνσεις και τα εργαστήρια.
- Να καλυφθούν όλα τα κενά και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς διορισμούς και προσλήψεις.
- Κανένα παιδί να μην μείνει το Σεπτέμβρη χωρίς Δάσκαλο."