Εξοικονομήστε 377 ευρώ ετησίως

Σε 377 ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχεται ετησίως το ποσό που εξοικονομεί κάθε ελληνικό νοικοκυριό αγοράζοντας είδη σούπερ μάρκετ μέσω προσφορών, ποσό που δεν αποκλείεται να αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, καθώς σούπερ μάρκετ και λιανέμποροι συνεχίζουν να επενδύουν στις προσφορές και οι καταναλωτές μοιάζουν πλέον να είναι εθισμένοι σε αυτές. Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 2.000 καταναλωτών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, δύο στις πέντε επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ο καταναλωτής ενημερώθηκε πριν επισκεφθεί το κατάστημα. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών. Το 78% των ερωτώμενων αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά το 2016 σε σύγκριση με το 2015.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι χρονιά με τη χρονιά και τα προϊόντα που διατίθενται σε προσφορά είναι περισσότερα. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen το 2016 διατέθηκε σε προσφορά το 51% του όγκου επώνυμων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν πολύ χαμηλότερο, 33,1%.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης των προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% δηλώνει ότι προτιμά περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος για αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί πως μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις όσο και για προσαρμογή στις δικές του, εξατομικευμένες ανάγκες εξοικονόμησης χρημάτων.

Το πόσο οι προσφορές καθορίζουν, πλέον, την καταναλωτική συμπεριφορά αποτυπώνεται και σε μερικά ακόμη ευρήματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ. Συγκεκριμένα, το 70% των καταναλωτών δηλώνει ότι «κυνηγά» τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ και το 62% ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν. Υπάρχει, μάλιστα, και ένα 47% που δηλώνει ότι θα άλλαζε ακόμη και το πλάνο διατροφής του, εάν έβρισκε καλές προσφορές σε κάποιο άλλο προϊόν.

Η υπερβολική πάντως προτίμηση που δείχνουν οι καταναλωτές στις προσφορές έχει αρχίσει να προβληματίζει σημαντικά την αγορά, καθώς θεωρείται ότι πλέον εξαντλούνται τα περιθώρια τόσο των λιανεμπόρων όσο και των προμηθευτών σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση των προσφορών. Κάποιες, πάντως, εταιρείες που επιχείρησαν να τις σταματήσουν, υπέστησαν απώλεια πωλήσεων και μεριδίων.


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Αεροπορικές: Βγάζουν δισεκατομμύρια από «junk fees» λέει έκθεση του Κογκρέσου

Από το 2018 έως το 2023, πέντε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έβγαλαν πάνω από 12 δισεκατομμύρια …