Άλλη μία περίπτωση “πλαστής” πρόσληψης εργαζομένου σε Δήμο και τη σχετική Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου Κράτους, “φέρνει στο φως”, σήμερα, πρώτο το epoli.gr.
Συγκεκριμένα, η υπόθεση αφορά 8μηνιτισσα συμβασιούχο Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών του Δήμου Ζακυνθίων, η οποία για την πρόσληψή της (12.01.2004) χρησιμοποίησε ψευδείς βεβαιώσεις πρώην Δημάρχου (βεβαιώσεις προϋπηρεσίας για μοριοδότηση – υπεύθυνη δήλωση πως όντως είχε προσφέρει υπηρεσίες).
Στα αξιοσημείωτα πως, η εν λόγω εργαζόμενη στη συνέχεια, κάνοντας χρήση του Π.Δ. “Παυλόπουλου” μετέτρεψε την εν λόγω σύβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, σε αορίστου.
Η υπόθεση ξεκίνησε από ένσταση στο Α.Σ.Ε.Π., έτερης συμμετέχουσας στον διαγωνισμό για την πλήρωση τριών (3) θέσεων ΠΕ του κλάδου Νηπιαγωγών σε Δημοτικούς – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Ζακυνθίων.
Η υπόθεση μετά και από εισαγγελική παρέμβαση έφτασε στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ζακύνθου, όπου ο πρόεδρος και τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης της εν λόγω πρόσληψης κρίθηκαν ένοχοι για παράβαση καθήκοντος (κατόπιν εφέσεως τα μέλη της επιτροπής αθωώθηκαν, ενώ ο πρόεδρος κηρύχθηκε και σε δεύτερο βαθμό ένοχος για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση).
Επίσης, ποινική δίωξη ασκήθηκε και στην εν λόγω συμβασιούχο και στη συνέχεια δημοτική υπάλληλο αορίστου χρόνου, κατά την οποία κρίθηκε ένοχη και καταδικάστηκε, σε πρώτο βαθμό, σε ποινή φυλάκισης δεκαέξι (16) μηνών, για χρήση ψευδούς βεβαίωσης, και σε δεύτερο βαθμό, για το ίδιο αδίκημα, σε ποινή φυλάκισης τριών (3) μηνών με τριετή αναστολή.
Η εν λόγω, τέλος, άσκησε αναίρεση επί της καταδικαστικής απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πατρών, με την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου να τη θέτει στο αρχείο.
Σε συνέχεια αυτών, τέθηκαν τα ερωτήματα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, εάν υπόκεινται σε ανάκληση οι πράξεις οι οποίες συνδέονται με την πρόσληψη της εν λόγω ως συμβασιούχου, αρχικά, και ως αορίστου χρόνου στη συνέχεια, και αν η καταδίκη της επιφέρει την αυτοδίκαιη έκπτωσή της από την υπηρεσία, με το ΝΣΚ να είναι πραγματικά καταπέλτης.
Ανακαλεί και μάλιστα αναδρομικά, τόσο την πρόσληψη, όσο και τη μετατροπή της σύμβασης της εν λόγω δημοτικής υπαλλήλου σε αορίστου χρόνου, και μάλιστα την καλεί να επιστρέψει τα ποσά που έχει λάβει κατά τα χρονικά διαστήματα αυτά, που ως εύκολα συμπεραίνεται, αφορούν σε κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ…!
«Αυτό είναι το δυσμενέστερο “σενάριο” – γνωμοδότηση, αφού το ΝΣΚ θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο της έκπτωσης από το χρόνο έκδοσης της διοικητικής πράξης (2017), με αποτέλεσμα η δημοτική υπάλληλος να μην οφείλει να επιστρέψει αποδοχές του ενδιάμεσου χρονικού διαστήματος από την πρόσληψη και μέχρι την έκπτωση», σχολιάζουν για τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ, στο epoli.gr, έμπειροι επί των εργασιακών νομικοί.