Τα ψώνια μέσω Facebook απαιτούν πολύ μεγάλη προσοχή!

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στο πλαίσιο της προστασίας των οικονομικών συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού και μετά από εκτεταμένη έρευνά της επί καταγγελιών καταναλωτών που προχώρησαν σε συναλλαγές από μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα μέσω του facebook, διαπίστωσε παράνομες και παραπλανητικές πρακτικές από προφίλ που εμφανίζονται ως προμηθευτές και καλούν τους καταναλωτές να καταβάλλουν χρηματικά ποσά για την αγορά αγαθών, χωρίς ωστόσο είτε να τους παραδώσουν τα αγαθά αυτά, είτε να παραδίδουν αγαθά άλλα από τα παραγγελθέντα ή απομιμητικά/ελαττωματικά, χωρίς δυνατότητα επιστροφής.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι κοινή συνισταμένη των εν λόγω καταγγελιών είναι:

  1. Η απουσία δήλωσης ταχυδρομικής διεύθυνσης του εμφανιζόμενου ως προμηθευτή στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή, σε κάποιες περιπτώσεις, η δήλωση ψευδούς διεύθυνσης στην Ελλάδα.
  2. Η αδυναμία επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες γραμμές επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα της χώρας) ή η προβολή τηλεφωνικών γραμμών που δεν αντιστοιχούν σε πραγματικούς τηλεφωνικούς αριθμούς της χώρας.
  3. Η αποστολή των αγαθών μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών, στα συνοδευτικά δελτία των οποίων δεν αναφέρεται η διεύθυνση επικοινωνίας του αποστολέα ή αναφέρεται ψευδής διεύθυνση.
  4. Το «μπλοκάρισμα», αφού ολοκληρωθεί η συναλλαγή και παραληφθούν τα προϊόντα, του χρήστη-καταναλωτή από τον αποστολέα των αγαθών, ώστε να καθίσταται δυσχερής η άσκηση των δικαιωμάτων που παρέχει η νομοθεσία στον καταναλωτή για αγορές από το διαδίκτυο.

Με τα δεδομένα αυτά, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους από μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εφιστά την προσοχή στις πληροφορίες που είναι θεμιτό να αναζητούν προσυμβατικά, ως ένδειξη αξιοπιστίας του προμηθευτή.

Πιο συγκεκριμένα, συστήνει στους καταναλωτές να μην προχωρούν σε συναλλαγή, εφόσον δεν ενημερώνονται για τα παρακάτω:

  • Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα προμηθευτή, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης)
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τη συνολική τιμή του (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.)
  • Τον τρόπο πληρωμής και αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού
  • Τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης τυχόν διαφορών

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες πρέπει να είναι επικαιροποιημένες και να δίνονται στον καταναλωτή με τρόπο απλό και κατανοητό.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών πρακτικών σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή 1520, που λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τις εργάσιμες ημέρες και ώρες από 09:00 έως 15:00.

Επίσης, μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους στον σύνδεσμο: www.1520.gov.gr, 24 ώρες/24ωρο.


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αττική την Κυριακή 24.11.2025

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω διεξαγωγής αγώνα τριάθλου με την επωνυμία «Sounio Challenge» την Κυριακή 24-11-2024 Λόγω …