Εδώ και έναν αιώνα τα περίπτερα είναι συνυφασμένα με την κοινωνική ζωή και τις οικονομικές συνθήκες της πρωτεύουσας αλλά και της επαρχίας. Με την οικονομική κρίση ο κλάδος αυτός επλήγη σε σημαντικό βαθμό, τόσο λόγω της μείωσης στο περιθώριο κέρδους, της αλλαγής στις συνήθειες των καταναλωτών, λόγω των υψηλών ενοικίων, αλλά και λόγω της μεγάλης φορολόγησης. «Από 11.000 που ήμασταν στις αρχές του 2010 τώρα είμαστε περίπου 5.700 περίπτερα. Έχουμε μείνει περίπου οι μισοί. Η οικονομική κρίση μας έπληξε. Οι εξελίξεις στην αγορά, όπως η δημιουργία των αλυσίδων, επίσης είχαν επιπτώσεις στον κλάδο μας», δηλώνει στο iefimerida ο πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Καπνοπωλών Περιπτερούχων Αθήνας κ. Θεόδωρος Μάλλιος.
Τα καπνικά προϊόντα είναι από τα βασικά είδη που διαθέτουν τα περίπτερα. Το παρεμπόριο τσιγάρων έδωσε ένα ισχυρό πλήγμα στον κλάδο, καθώς μείωσε τα κέρδη των περιπτερούχων. Επιπλέον, η μεγάλη φορολόγηση σε αυτά τα προϊόντα συνέβαλε δραματικά στη μείωση του τζίρου, όπως λένε. «Οι συνεχείς φορολογήσεις των καπνικών προϊόντων μας έχουν τσακίσει. Όταν φεύγεις από το 73,5% που ήταν η φορολόγηση τους πριν από το 2010 και τώρα είμαστε στο 90%, με πολύ απλά μαθηματικά αντιλαμβάνεται κανείς πόσο μας επηρεάζει.
Τα πρώτα περίπτερα στην Αθήνα έκαναν την εμφάνιση τους στις αρχές του 1900. Σε αυτό το ξύλινο κουβούκλιο οι καταναλωτές έβρισκαν τσιγάρα, εφημερίδες και ζαχαρώδη. Με τον καιρό προστέθηκαν και τα τηλέφωνα με μετρητή ή κερματοδέκτη, από όπου μπορούσαν να καλούν οι πολίτες, που δεν είχαν στο σπίτι τους τηλέφωνο. Τις δεκαετίες του 50 και του 60 λόγω της εσωτερικής μετανάστευσης τα περίπτερα αναβαθμίστηκαν και απέκτησαν νέα δυναμική.