Τα ΕΛ.ΤΑ. σύμφωνα με το λεγόμενο στρατηγικό σχέδιο του υπέρ Ταμείου στο οποίο εντάσσονται πλέον τα ταχυδρομεία είναι η χειρότερη από τις κρατικές επιχειρήσεις. Το μέλλον προδιαγράφεται με μελανά χρώματα και έτσι σε πρώτη φάση το σχέδιο προβλέπει μειώσεις σε μισθό και προσωπικό, αλλά και ριζική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών.
Η ριζική αναδιάρθρωση θα φέρει μειώσεις τόσο των μισθών, όσο και του προσωπικού, ενώ κατά το υπέρ ταμείο θα πρέπει να υπάρξει γενικότερη μείωση των δαπανών.
Στην έκθεσή του το Ταμείο, σύμφωνα με την εφημερίδα «Φιλελεύθερος», λέει ότι τα κέρδη υπήρξαν μεν οριακά, περί τις 400.000 ευρώ, ωστόσο αυτό συνέβη καθώς υπάρχει επιδότηση από το κράτος για την εξυπηρέτηση, παρά το κόστος όλων των περιοχών της Ελλάδας. Κατά τα άλλα τα ελληνικά ταχυδρομεία καταλαμβάνουν την πέμπτη θέση στην αγορά και αυτό καθώς δεν υπάρχει παράδοση καθ’ όλο το 24ωρο, ούτε σαββατοκύριακα και αργίες σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό.
Έτσι έρχεται πρόγραμμα αποχώρησης προσωπικού και αυτό αφορά σε όσους έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, αλλά και μείωση των εποχικών υπαλλήλων.
Παράλληλα και στο πλαίσιο της μείωσης των δαπανών έρχεται, βάσει του προγράμματος και μείωση του μισθολογικού κόστους, δηλαδή μειώσεις των αποδοχών των υπαλλήλων.