Τη µεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη, ζήτησαν διαµαρτυρόµενοι πολίτες στην επιβολή από την "∆ΕΗ ΑΕ", αδικαιολόγητων χρεώσεων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι πολίτες διαµαρτύρονταν:
- για χρεώσεις διαφοροποιηµένες από τις καταγεγραµµένες καταµετρήσεις,
- για αχρεωστήτως καταβληθείσα αναπροσαρµογή προκαταβολής έναντι κατανάλωσης σε δικαιούχο κοινωνικού οικιακού τιµολογίου
- για εσφαλµένη χρέωση κατανάλωσης λόγω βλάβης σε µετρητή διπλής εγγραφής
(νυχτερινό τιµολόγιο).
Ειδικότερα:
- Στη µία περίπτωση, παρατηρήθηκε ότι η διαφοροποίηση ανάµεσα στις χρεώσεις που αναφέρονταν στους λογαριασµούς της ∆ΕΗ ΑΕ και στις πραγµατικές καταναλώσεις οφειλόταν στη µη λήψη µέτρησης επί ενάµισι έτος.
- Στην άλλη περίπτωση, η ∆ΕΗ ΑΕ επέβαλε σε πολίτη χρέωση αναπροσαρµογής προκαταβολής έναντι κατανάλωσης (εγγύηση διακοπής ρεύµατος), για διακοπή που όµως δεν είχε πραγµατοποιηθεί, λόγω του ότι ο πολίτης ήταν δικαιούχος κοινωνικού οικιακού τιµολογίου.
- Στην τρίτη περίπτωση, ο πολίτης χρεωνόταν µε τιµολόγιο ηµερήσιας χρέωσης (κανονικό) για κιλοβατώρες που καταναλώνονταν στο ωράριο χαµηλής χρέωσης (νυχτερινό), λόγω βλάβης του µετρητή.
Ο Συνήγορος του Πολίτη ζήτησε εγγράφως από την ∆ΕΗ ΑΕ την επανεξέταση των λογαριασµών, την αιτιολόγηση των χρεώσεων, την αναµόρφωση των οφειλών και την ακύρωση των λογαριασµών.
Μετά την παρέµβαση του Συνηγόρου, η ∆ΕΗ ΑΕ προέβη στις απαραίτητες διορθώσεις.
Στην πρώτη περίπτωση, η "∆ΕΗ" ΑΕ έκανε νέα τιµολόγηση από την οποία προέκυψε πιστωτική διαφορά η οποία επεστράφη στον πολίτη.
Στην δεύτερη περίπτωση, διαγράφηκε η οφειλή από το λογαριασµό του δικαιούχου κοινωνικού οικιακού τιµολογίου, καθώς αποδείχτηκε ότι το ποσό είχε εσφαλµένα χρεωθεί στον πολίτη αυτόµατα µέσω του µηχανογραφικού συστήµατος.
Στην τρίτη περίπτωση, η βλάβη του διπλού µετρητή επιδιορθώθηκε, η οφειλή επαναϋπολογίστηκε και ο πολίτης έλαβε νέο διορθωτικό λογαριασµό.
ΔΕΗ Διοικητική ανταπόκριση