Τέλη Κυκλοφορίας ανάλογα με την αξία του οχήματος αλλά και τις εκπομπές ρύπων έρχονται το 2019 σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης μιλώντας στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη.
Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Αλλαγμένα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας από το 2019 τα οποία θα είναι ανάλογα με την Αξία του Οχήματος και βεβαίως θα λαμβάνονται υπόψη και τα περιβαλλοντικά κριτήρια».
Παράλληλα ο κ. Μαυραγάνης επισήμανε σχετικά με τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας πως πηγαίνουν στους Δήμους και οι δήμαρχοι είναι υπεύθυνοι για την διαχείρισή τους.
Όσον αφορά στα ανασφάλιστα οχήματα ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι πάνω από 436.000 ιδιοκτήτες οχημάτων θα λάβουν σήμερα μέσω Taxisnet τα πρόστιμα.
Ωστόσο ο κ. Μαυραγάνης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων μέσα σε ένα χρόνο επισημαίνοντας πως: «Πέρυσι τέτοια εποχή ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων ανέρχονταν σε 1,2 εκατ. οχήματα. Τώρα ο αριθμός τους έχει μειωθεί κατά 800.000 οχήματα».
Για τα πιθανά λάθη που μπορεί να εμφανιστούν ο κ. Μαυραγάνης τόνισε πως έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο καθώς στο σύστημα εμφανίζονται πλέον όλα τα ανασφάλιστα οχήματα μέσω διασύνδεσης όλων των συστημάτων.
Επίσης ο υφυπουργός τόνισε πως πολλά οχήματα που έχουν κλαπεί δεν έχουν δηλωθεί στις Αρχές θα πρέπει να προσκομίσουν το έγγραφο της Αστυνομίας στις Διευθύνσεις Μεταφορών ή στην Εφορία ώστε να γλιτώσουν από τα πρόστιμα.
Διασύνδεση υπάρχει για όλες τις περιπτώσεις μετά το 2008 οπότε αν κάποια περίπτωση αφορά πριν την παραπάνω ημερομηνία θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να προσκομίσουν τα έγγραφο της Αστυνομίας.
Όσοι είχαν εγκαταλείψει αυτοκίνητα στο δρόμο, σε κάποιο κέντρο Ανακύκλωσης ή σε χωράφια και δεν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να γνωρίζουν πως στα οχήματα μέχρι το 2004 οι ιδιοκτήτες τους θα πληρώσουν τα ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι εκείνη την χρονιά και τα μεταγενέστερα παραγράφονται…
Η ευνοϊκή διάταξη βέβαια δεν καλύπτει τα δίκυκλα αλλά μόνο τα αυτοκίνητα.
Όσον αφορά στα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας τα οποία είναι αυξημένα σε σχέση με τα αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας ο κ. Μαυραγάνης τόνισε πως η οικονομική διαφορά εξαλείφεται μετά τον 5ο μήνα.
Από την άλλη πλευρά λίγο αργότερα, πηγές του ΥΠΟΙΚ ανέφεραν πως δεν υπάρχει τέτοιο θέμα τονίζοντας «τέτοιου είδους αλλαγές θα γίνουν όταν υπάρξει δημοσιονομικός χώρος, γιατί δεν μπορούν να διορθωθούν αδικίες και στρεβλώσεις για κάποιες κατηγορίες οχημάτων, χωρίς να επιβαρυνθούν άλλες κατηγορίες».
«Ούτως ή άλλως και πέρσι που εξετάστηκε αυτό το σενάριο, πέρα από το θέμα των επιβαρύνσεων για να εξασφαλιστεί το ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, οι υπηρεσίες του υπουργείου και οι αυτοκινητάδες έλεγαν ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για την αξία των παλαιότερων οχημάτων πόσο μάλλον για τις εκπομπές ρύπων, άρα το σύστημα είναι τεχνικά ανεφάρμοστο» τόνισαν οι ίδιες πηγές.